En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Jenny - 6 oktober 2013 23:12


Haft en kanon dag idag, började dagen med en 45min promenad med Baileys.

Gick fin fint, han lyssnade och skötte sig.

Mattes fina och duktiga kille, träningen har gjort honom gott och sen att han fått springa av sig i skogen.


 


Väl hemma igen så tog jag Puma på en promenad, vi var ute i kanske 15min sammanlagt.

Och hon tycker verkligen att det är super kul, möter man dessutom människor så blir hon ännu lyckligare.

Eller ja det gäller allt i och för sig, hon är alltid glad och framåt ute.


       


När vi kom in igen, så satte jag igång och städade och hundarna satte igång att brottas.

Märks att dem gillar varandra mycket.


   


Sen fick Baileys gå in i hundrummet en sväng, så Puma skulle få egen tid med matte.

Han tyckte väl att det var ganska orättvist först, men sedan la han sig och sov.

Puma var till stor hjälp när jag skulle till att dammsuga vardagsrums mattan, hela tiden med och kollade.

Nu har hon även lyckats komma upp i soffan själv, OM hon kommer med fart.

Annars går det sådär   -


        

 


Bror och lilleman kom förbi en sväng med, gissa om det genast gjorde att dagen blev bättre än den var.

Som  jag saknat lilleman, han är ju bara den goaste lille pojk man kan tänka sig.

Och var även första gången han fick träffa Puma, som såklart blev super glad att se både honom och brorsan.

Baileys blev överförtjust han med, båda står högt i kurs hos honom.

Lilleman fick gå ut en sväng på gräsmattan med Puma, jag var självklart med.

Och dem hade super kul och så mysigt se dem ihop.

Lilleman verkligen gillar djur, det märks.


      '


När dem hade åkt sen så slocknade Puma gott och Baileys fick mysa med matte.

Sedan gick jag och handlade, fanns lövbiff till halva priset. 

Då det var kort datum, så blev lövbiff. pommes, bea och sallad till middag idag.

Men innan så mös vi ute en stund jag och djuren igen, och fick så fina bilder på dem ihop.


 


Förstorade ena bilden så jag fick bara Baileys huvud, kan man annat än tycka han är bra snygg?

Nä jag tycker då INTE det iallafall, älskar hans huvud..

Eller jag älskar ju hela honom, men iallafall.


 


När jag sedan skulle laga middagen, så var jag under full bevakning av hundarna.

Och det trots att dem precis hade fått sin egen middag, men kan ju vara så att matte råkar tappa liksom.

Eller att hon är snäll och man får provsmaka.


 


Efter middag och en liten promenad så har vi myst i soffan med film.

Blev "Ted" och sen såg vi gamla "Coyote Ugly".

Och nu tänkte jag låta dem kissa och sen kryper vi ner för idag.

Jag är trött och klockan har tickat iväg.


Natti natt på er.


Hugs And Kisses





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards