En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Jenny - 1 december 2012 17:10


Idag har det varit full rulle sen lilleman vakna.. Åt frukost och mös i soffan innan det bar av in till Hudik. Jag skulle bla köpa sugtabletter som jag ska ha från imorrn när man ska sluta röka.. Har ju lovat mig själv och mammsen att jag ska det nu när man skaffar hund igen. Så det om något är väl en sporre som borde funka ?.

Iaf så hämtade vi ju upp bror med och fixade det vi skulle och sen åkte vi hem till Iggesund igen. Bror och lilleman skulle nämligen äta middag här och bara umgås. Blev lasagnen som jag gjorde igår och samtliga tyckte den var super god. Bra betyg!!

Innan middagen så strök jag dukar och julpyntade här hemma. Så nu är det riktigt mysigt och man känner av att julen är på ingång. Stort plus med all snö som kommit med, gör man verkligen känner av det.

Just nu sitter bror och kikar på datan och lilleman och farmor kollar tv. Ja jag kollar med såklart, men passa på att uppdatera bloggen lite. Bror och lilleman ska åka hem senare, väntar lite då jag kan garantera att lilleman kommer somna direkt. Han är så trött, jobbigt när vilostunden på dagen tagits bort ju. Tar en stund vänja sig vid det..

Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 december 2012 01:38


Blev aldrig så att vi tog bussen till Hudik, dem ringde och ställde in mötet pga vädret. Har ju kommit en hel del snö här idag om man säger så. Igår kväll när man la sig var de ju lite, men så när man vakna så var det helt vitt ute. Och det har sedan fortsatt hela dagen och nu ikväll med. Dem har knappt hunnit med och ploga, vilket jag tycker är sjukt. Blir liksom samma kaos varje år, att dem aldrig kan vara mer förberedda för det.

Då dem inte hade kommit och plogat utanför på hela dagen, så lånade ja grannens skyffel och tog tag i det själv. Var as jobbigt men något som man var tvungen göra för att slippa "pullsa" med snö upp till knäna så fort man ville få ner för trappen. Kom ju liksom inte ens till brevlådan. Men när jag var klar så kom man fram och jag klädde på mig och gick till affären. Handlade lite gottis och sen hem igen :).. Sedan så kom brorsans ena polare och hämta mig och mammsen, så åkte vi in och åt middag hos bror och Lollo. Trots att jag hade gjort lasagne, så den blir morgon dagens middag istället. Brorsan hade lagat plankstek, och det var SUPER gott kan jag säga. Som alltid när han lagar något. Sedan tog vi lilleman med oss hem hit, så han ligger och sover sött i min säng. Tror att han somna lika fort som vi satte oss i bilen, vilket inte är ovanligt.

Så mammsen och jag har myst och tittat på film, gäller passa på när hon är här liksom.
Ska strax gå och lägga mig, är trött.. Men tänk att det alltid ska vara så svårt att komma i säng?!

Snön fortsätter att falla, så imorgon är det bara att skotta igen. Inte alls kul, men bara göra det liksom. Dock så är det ju så mysigt när det är alldeles vitt ute, men inte när de är typ storm!!!

Nej natt natt på er

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards