En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under januari 2018

Av Jenny - 26 januari 2018 15:45


Jag visste ju inte hur Jack skulle ta det att bli ensam igen..

Men han var lugn igår vid insläppet, samt att det syntes i boxen att han varit det inatt med.

Man såg att han legat ner och sovit, så han tar det med ro.

Han var så lugn och fin i hagen när jag kom ut till stallet med, plus att det är kalas väder idag.

Så han fick passa på att njuta utan täcke medans jag mockade hage, fyllde vatten och fixade boxen.

Vilket verkade uppskattat minst sagt.

Blev en ridtur och tror vi båda njöt lika mycket av det vackra vädret.

Var en nöjd och lika lugn kille som gick ut i hagen sen igen.

 

                 

 


Vid halv 2 kom mammsen och hämtade upp mig, så åkte vi för att köpa mat till Jack.

Samt handla lite åt oss själva och sen tillbaka ut i stallet.

Jag bar in fodret och sen var det ÄNTLIGEN dags att hämta hem Joker, samt brorsan Bamse.

Nu blev det inte alls som det var tänkt när vi kom hem, att Bamse skulle bo hos mamma och Joker hos mig. Samt att Baileys skulle kunna fortsätta välja själv vart han vill vara.

Han blev nämligen lite för "fastlåst" på dom 2 små och dom har ju noll hundvana.

Vilket gjorde att vi ej chansar sålänge dom är såhär små och mamma kände sådan oro med för att ha hundarna själv när jag jobbar. Samt ha en liten Bamse springa runt där hemma.

Så det blev att båda hamna hemma hos mig, så har Baileys en frizon hemma hos mamma.

Samt att vi slipper oroa oss att något ska hända, så testar vi sedan när dom blivit lite större.

Återkommer med bilder senare och ett till inlägg.

 

Ha en fortsatt bra fredag!

 

P&K

 

Av Jenny - 25 januari 2018 19:45


Då var snart ännu en dag till ända..

 

Maria hämtade upp mig på stationen när jag slutade, så gjorde vi sällskap ut till stallet.

Hon ska ju flytta sin häst idag till sitt nya stall, med andra ord Jack's hagkompis och boxgranne.

Så vi får se hur han tar det, men jag hoppas att det ska gå bra.

Han är ju så mycket tryggare i sig själv nu, än när jag fick hem honom.

Blev fix i stallet och han fick njuta av sista timmarna med sin kompis.

Maria får ge honom en påse hö sen i eftermiddag när dom lastar hennes grabb, så hoppas vi att det går bra för samtliga.

Mamma hämtade mig i stallet sedan så åkte vi och fixade det sista inför bröderna bus ankomst imorgon.

Så nu är allt klart och bara dom som saknas.

 

 

 

Åt middag nere hos mamma och idag blev det falukorv med stuvade makaroner.

Det var så himlans gott och det tyckte även hundarna som självklart fick smaka.

 

 

 

Fick precis meddelat att Jack var super lugn vid insläpp och verkar tagit det bra att bli ensam.

Nu hoppas vi att det fortsätter, mattes fina kille!

 

Nu ska jag duscha och sen bara slappa resten av denna kväll.

Trevlig kväll på er!

 

P&K

Av Jenny - 24 januari 2018 22:45


Nu är det snart dags att krypa ner i sängen.

Sitter på jobbet och det har som alltid gått bra.

Önskar att alla kunde få ha ett jobb som dom trivs så bra med som jag gör.

Jag har verkligen haft galen tur och hittat så rätt.

Visst finns det dagar när man är less mm, men så är det ju med allt.

Men inte en chans att jag skulle vilja byta oavsett.

 

Imorgon när man kliver av så går man på ledig vecka då.

Först ska man till bästa Jack som alltid, sen hem och fixa lite.

Sen är det ÄNTLIGEN rätt fredag och min lille misse ska hämtas hem.

Ja även hans bror som är tänkt att bo hos mamma ska ju med också såklart.

Så får vi se vad hundarna tycker om det, men det ska inte vara några problem alls.

Skulle det vara det så får vi komma på en lösning, men jag ser je att det ska vara det så.

Fått låna bur för att ha i bilen när vi åker hem med dom av en annan i stallet.

 

Nej nu ska jag kika lite på netflix innan det är dags att sluta ögonen.

Längtar redan efter att få åka till stallet och min fina häst.

 

Godnatt på er!

 

P&K

 

 

 

Av Jenny - 23 januari 2018 22:30

 

 

Haft en härlig dag med full fart som alltid.

Morgon promenad med hundarna och sen så var det dags att bege sig till Jack.

Fixade och donade, bla så skrubbade jag rent min box.

Jack själv fick vila idag och njuta av att det är så vackert väder.

Hans hagkompis och tillika boxgrannes ägare har nu bestämt sig för att hon kommer att byta stall med honom. Känns trist men jag förstår henne samtidigt, då allt bli så mycket enklare där för henne tidsmässigt mm.

Jag gick ju också i tankarna, men bestämde mig för att stanna.

För mig känns det som det var rätt beslut, iallafall som det ser jut just nu.

Dels alla underbara människor och miljön man har att rida i är ju helt fantastisk.

Så nej det blir ingen flytt för oss, iallafall inte just nu.

 

Sen bar det av hemåt igen och tog direkt en längre tur med hundarna innan mörkret kom.

Som alltid lika mysigt, jag är så tacksam att kunna ha mina pälsklingar.

Livet vore ju rätt trist annars liksom, plus alla människor som man har runt sig.

 

Blev middag med mammsen och sen hem för att plocka hemma.

Duscha och fixa inför morgondagens jobbpass.

Men sen går man på ledig vecka och det ska bli så skönt.

PLUS att missarna äntligen kommer hem.

 

Har precis varit på en längre sista runda med lakritsråttan, så nu är hundarna nere hos mamma.

Så får jag sova lite längre innan jobbet kallar imorgon.

Hon är ju bara bäst min älskade mamma som ställer upp på mig och djuren som hon gör.

Hon kommer ju även att fixa åt Jack nu när jag jobbar, så hoppas vi att det ska göra så att även hon mår lite bättre.

 

Nu blir det tv innan sängen kallar, så passar på att säga godnatt och bjuder på lite bilder från idag.

 

                       

 

P&K

Av Jenny - 22 januari 2018 15:00


Idag var det riktigt härligt ute, om än kallt.

Men solen sken lite och man kan ju inte annat än säga att vårat vinterland är så vackert.

Jag hade nog kunnat vara ut bra mycket längre, men det blev iallafall en alldeles lagom tur.

Där grabben även fick sträcka ut i lite galopp och det uppskattades.

Man kan ju inte annat än älska att vi har så mycket kanon fina ridvägar att välja emellan. 


       


P&K

Av Jenny - 16 januari 2018 23:15


Lite konstigt känns det allt att man haft en hästfri dag och har det även imorgon.

Emelie har hand om Jack, så jag kan lägga all tid på hundarna och sen att städa hemma.

Så det är vad jag har gjort idag, tyvärr ingen längre promenad har det blivit.

Då det blåst typ storm och snöat massor, varit kallt pga av blåsten.

 

 

   

   

 

 

Men tog en liiite längre efter grabbarnas middag iaf och hur söt är inte lakritsråttan i sitt täcke?

Han avskyr täcke, men det går bra om det är riktigt kallt och blåser.

Baileys däremot kunde inte bry sig mindre, men han behöver också bara ha det när det är kallt och blåser. Båda trivs bäst utan så, vilket också är mest normalt.

 

Annars har jag som sagt bara plockat här hemma och njutit av att just bara vara hemma.

Åt middag med mammsen och Baileys valde att följa med henne hem när hon skulle gå.

Han är ju bara så bäst, visar alltid vad han själv vill.

Mattes fina kille!

En äkta "once in a lifetime" hund är vad han är.

Visst gjort så att jag slitit mitt hår många gånger, men det finns verkligen ingen som honom.

 

Sett några avsnitt på GOT, men kände att jag började bli trött.

Så jag har nu även varit ut sista svängen med min lille lakritsråtta.

Blåste aningen mindre nu och det hade slutat snöa, vilket var skönt för jag tycker vi har fått så det räcker med snö nu.

 

Godnatt på er!

 

                   

 

P&K

 

Av Jenny - 15 januari 2018 17:15


 

 

Blev några timmar i stallet hos min fina häst idag och som alltid mötte han mig vid grinden när jag var påväg ut för att fylla vatten, samt mocka hagen.

Gick in och fixade boxen, sen in till Suz för att mysa lite med kattungarna.

Sedan ut och tog in Jack, idag blev det longering.

Pigg och glad kille som busade en del först.

Men sen skärpte han till sig och jobbade på så fint så.

Blev en del galopp med, då banan var isåpass bra skick att det gick.

Blåste en hel del, så det är så skönt att man hamnar i lä nere på ridbanan.

Var en mycket nöjd kille som gick tillbaka ut efter motion och massage.

 

Medans jag tog bussen hem och gick ut med grabbarna här hemma.

Nu har jag även ätit middag hos mammsen, så ska ta en dusch och sen blir det soffläge.

 

  

       

 

   

 

P&K

Av Jenny - 13 januari 2018 21:45


Klev av jobbet 10, varit ett bra dygnspass och så skönt att vara tillbaka på jobbet efter influensan från h*lvetet.. Usch inte varit kul alls ha det, men jag slapp ju magsjukan som går iallafall..

*Peppar, peppar ta i trä*


Iallafall så åkte jag med Mie ut till stallet, toppen med vänliga stallkamrater och så skönt att slippa vänta över 1tim på bussen.

Gör att man tjänar in lite tid liksom.

Blev fixa åt Jack och sen röjde jag hagen, så den blev kliniskt ren från skit.

 Men dom hinner säkert fylla på lite innan hagkompisens ägare kommer.


Blev sedan hämtad av bror och mammsen, så slapp buss hem med.

Dom var in till stan för att hämta brorsans nya altandörr som kommit, så jag kunde lifta med hem.

Fikade hos bror med familj och det var ju inte igår liksom, för att vara helt ärlig så inte varit där sedan jul. Men så kan det vara när alla har sitt liksom.


Väl hemma sedan så tog jag pälsklingarna på en promenad, innan vi gick hem till oss.

Dom har ju varit hos mammsen nu när jag jobbat dygn, vad skull jag göra utan henne?

Toppen att slippa lämna bort dom till någon utomstående osv...


Vi chillade lite hemma, innan det var dags för deras middag och sedan promenad igen.

Dom fick springa lite lösa och busa lite, mycket uppskattat.

In till mammsen igen, då hon lagat middag till oss båda.

Gött var det och sen gick vi hemåt igen.


Lugn kväll där man bara tagit det lugnt, duschat osv.

Nu har jag även varit på sista rundan med grabbarna och lämnat ner dom till mamma igen.

Då jag har dygnspass imorgon igen, men sen är man ledig till nästa fredag och kör samma helg som denna igen.


Tänkte kika en film innan sängen kallar på en, så ni får ha en fortsatt trevlig lördag.

Så hörs vi en annan dag!


     


P&K


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards