En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under februari 2016

Av Jenny - 24 februari 2016 11:00


 


Underbart väder ute idag när man klev av jobbet kl 08.

Bilden tagen i väntan på bussen hemåt.

När man kom hem så blev det rasta tjejerna och ge dom sin frukost.

Sen var det bästa grabbens tur, som även fick sin vanliga morgon promenad.


 


Ska ju jobba även ikväll/natt, så man vet ju att man lever om man säger så.

Även fått fler extra pass så denna vecka blev fullspäckad med jobb, plus att man ska hinna med gänget och så med.


Tis-Ons 17-08

Ons-Tors 17-08

Fredag 08-17

Lör-Sön 10-10

Sön-Mån 16-09


Lär ju bli lagom skönt när man kliver av måndag morgon och iallafall är ledig till tisdag kväll/natt.

Enbart helt ledig fredag nästa vecka, men jag klagar ej.

Så skönt att vara igång ordentligt igen och jag är "tacksam" att folk är sjukskrivna så man får extra pass med.

Om man nu får säga så utan att låta elak osv, men tror ni fattar vad jag menar.


Så sjukt tacksam att jag har världens bästa mamma som tar hand om gänget när jag jobbar.

Utan henne så hade jag ej kunnat jobba såhär mycket och ändå ha mitt intresse/hobby.

Nog för att vi har det tillsammans, men det är ju ändå mitt val av ras osv.

Att hon ställer upp som hon gör är guld värt för mig, kommer aldrig kunna tacka henne nog.

Man slipper skaffa någon främling som ska springa hos en och förlita sig på att den gör som man sagt osv.

Samt att gänget slipper sitta ensamma mycket.


Livet är verkligen toppen som det är just nu och kunde ej önska mig mer än det jag har.

Så tacksam för precis allt   .


Har duschat för en stund sedan och väntar på att håret ska torka.

Sen blir det en sväng med mamma och tjejerna, så dom får busa av sig ordentligt.

Så slipper mammsen tänka på det sen, utan kan bara rasta dom sen i stort sett och ta någon kortare sväng.

Baileys ska med få en sväng till innan matte åker för att jobba, så slipper mamma tänka på det med.


Ha en bra dag på er!


P&K







Av Jenny - 23 februari 2016 14:41


Blev en sväng ner på sjön med bumbibjörnen, så hon verkligen fick busa loss.

Mycket uppskattat och vädret är ju helt underbart.

Så nu kan denna matte jobba kväll/natt med gott samvete.


 



 

P&K

Av Jenny - 23 februari 2016 13:43


Bästa start på dagen som vanligt, promenad med kungen.


 


Sen bar det av in till Hudik för att hämta stolarna och fixa lite annat.

Sen hem, packa in akvarium mm och köra ner till M.

Bra dom kommer till användning, istället för att bara stå och ta plats.


Ska ta en promenad med Bumbi strax tänkte jag, så är hon nöjd när matte åker för att jobba 17-08.

Blir åka lite tidigare då vi ska förbi Albert & Herbert innan, kika om dom har det man söker.

Blir det tid över sen så går jag till bror en snabbis.


Men ni får ha en fortsatt bra dag på er.


P&K






Av Jenny - 22 februari 2016 22:50


 


Som vanligt börjades dagen i sällskap av bästa grabben.

Sedan så blev det en sväng till stan för att kika lite, ville se om sakerna fanns hemma och få lite tid att gå.

Så kul att planera osv och riktigt längtar just nu.

Kommer bli så satans bra!!!!!

Var förbi Lidl och köpte med dekor plast hem åt en ny bekant.

Alltid trevligt när man kan hjälpa någon liksom och fick även se resultatet sen, blev kanon.


Annars varit en lugn dag, känns i kroppen att förkylningen fortfarande finns där.

Så jag har försökt att ta det lugnt och bara göra sånt man "måste" varje dag.

Men man är ju ledig imorgon på dagen med, så att jobba natten sen ska nog vara helt lugnt.

Även fått extra pass så jag jobbar även onsdag till torsdag natt med.

Sen är det fredag dag, ev dygn lördag till söndag och sen natt söndag till måndag.

Så blir en ännu bättre lön i mars än denna månad, vilket känns kanon.


Gänget är rastat sista svängen och nu tänkte jag krypa ner för natten.

Godnatt och sovgott på er.


P&K

Av Jenny - 21 februari 2016 19:15



Dagen har försvunnit i en väldans fart idag.

Men det är väl så när man har saker att göra osv.

Vi har fått en del tvättat i tvättstugan, så underbart att kunna tumla lakan osv.

Vet inte varför man ej tänkt på det innan, men bättre sent än aldrig liksom.


Kört iväg lite kartonger och så med, så nu börjar det bli fin fint här hemma.

Skönt rensa ut och även att få in nytt liksom.

Kommer bli kalas bra!


Blev en paus på eftermiddagen när vi tog gänget på promenad och bus.

(Bilder finns i inlägget innan detta)

Blev en helt ny väg som vi fick visat för oss idag, helt underbart vackert var det.

Inte många som går där heller tydligen, vilket är ett stort PLUS!

Så den kommer man gå fler gånger, kan tänka mig hur fint det är på sommarn med.


Precis varit på kvällspromenad med Baileys, tänk om alla kunde få ha en hund som honom.

Bättre får man leta efter   

Är fullmåne ute, så det var extra mysigt gå denna kväll.


       


Nu blir det en dusch och umgås med mammsen, som sen ska in till små grabbarna inatt.

Då föräldrarna jobbar båda två.


Ha en fortsatt trevlig kväll på er.


P&K 


Av Jenny - 21 februari 2016 16:00


                                                                                     


P&K

Av Jenny - 20 februari 2016 13:20


Klev upp vid 8 som vanligt, rastade tjejerna och sen blev det morgon kaffe.

Bästa koppen på hela dagen liksom.

Mammsen är barnvakt inne hos bror, så det är bara jag och gänget.

'

Sen gick jag en morgonsväng med bästa grabben.


 


Rätt skönt ute idag, men drygt gå i "modd" snö..

Väl hemma igen så blev det även en promenad med lilla Bumbi, som dagen till ära blir 6mån.


 


Helt sjukt hur fort tiden går, men samtidigt längtar jag tills hon blivit "klar".

Fina tjejen!

Blev fika hos P när jag kom hem igen och efter det så blev det städning här hemma.

Dammsugit, torkat golven och dammat av här hemma.

Blev minst sagt kanon bra med soffan i vardagsrummet   


 


Nu snart tänkte jag gå en sväng med vår svarta pärla med.

Sen får vi se vad man hittar på resten av denna dag.


Önskar er en trevlig lördag!


 

Av Jenny - 19 februari 2016 21:45


Jobbade inatt och klev av 08, fick äntligen mailet med lönespecifikationen precis när jag slutade.

Och jag är så sjukt lycklig över att se hur mycket jag fick ihop på mina typ 2v i januari.

Betyder att jag får så mycket mer i slutet av mars för februari.

Wihoo liksom!!


Mamma hämtade upp mig när jag slutade och direkt bar det av för frukost i form av toast på donken.

Sen hämta upp Lollo och mot Coop, dom börjar sin utförsäljning av precis allt efter branden som var.

Så det är 50% på precis allt, så det inhandlades sånt som man vet går åt osv..

Tog några timmar med köer och så, sen bar det av för att skriva papper.

Så nu är man ännu närmare och allt känns på RIKTIGT!

Ska bli så satans underbart!


Sen hem, packa upp det som handlades och så kom hjälpen för att köra iväg soffan.

Direkt efter för att hämta upp den nya soffan och så även förbi Jysk för att hämta bordet.

Hem med det och sen bar det av till Hudik igen för andra ärenden.

Gällde ju att fixa det tyngre när man hade hjälp osv.


Landade hemma vid 17 och då fixades det lite, för att sen äntligen få lite avkoppling.

Nämligen i form av promenad med bästa grabben.


 


Sen in i duschen och så fick vi besök av K med dotter och barnbarn.

Blev lite kaffe och prat, samt att dom fick akvariumena som N köpt.

Mycket trevligt måste jag säga, så härliga människor.

Blir nog fler gånger.


När dom åkt så blev det taco middag framför tv:n och sen bara soffläge.


 


Tjejerna har förstått att man inte alltid behöver busa när man är tillsammans, så söta!!!


Nej nu ska jag fortsätta kika tv och bara njuta av att precis allt löst sig!

Ha en fortsatt trevlig kväll på er!


P&K


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards