En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 19 september 2013

Av Jenny - 19 september 2013 09:12


Det blev uppehåll till slut, men medans det regnade så sysselsatte jag Baileys och Puma en sväng med aktiveringsbollen.  Dem fick göra det en och en. Baileys vet ju precis vad man ska göra för att få godiset att trilla ut och lämnar man honom ensam med den. Ja då "plockar" han ut den gula grejen, för då trillar alla godisar ut och man behöver ej "jobba" alls .

Iallafall så fattade Puma super snabbt vad man skulle göra, smart liten tjej på snart 10v (imorgon fredag).

Sen att hon är så matglad, gör ju inte direkt att det är svårt få henne intresserad av något där godis är inblandat.


            


       


Sen somnade Puma en stund och medans tog jag Baileys på en promenad och lite egen tid med matte.

Vi fortsatte på det vi tränat på ett tag nu, att kunna gå fint bredvid matte när jag vill och inte dra så i kopplet.

Och man kan säga att nu sitter det och han är super duktig.

Var härligt att komma ut med fina killen en stund bara han och jag, ser till att göra det varje dag.

Då han inte ska känna att Puma kommit och tar all tid.


                     


Dem får även turas om att vara ensamma lösa inne med mig och med det menar jag att den andra får vara i hundrummet och inget annat. Vilket funkar kanon faktiskt, Puma hade åsikter om det i början.

Men nu har hon snappat upp och brukar busa en stund när man precis satt in henne där, innan hon somnar.


Iallafall när Baileys och jag kom hem igen, så vaknade Puma och valde att sätta på henne sitt halsband och koppel. Så gick vi ut en sväng utanför huset och gick på gräsmattan och parkeringen.

Vi var ute c:a 5min och tycker att det räcker som koppelträning för en såpass liten tjej.

Hon protesterar inte alls, utan följer efter och igår hade jag ju Baileys med också.

Och då tyr hon sig till honom liksom, skönt ha stöd av "storebror"..


         


Väl inne igen så fick Baileys gå in i hundrummet och Puma fick vara ute med matte.

Hon busa lite på golvet innan hon ville komma upp i soffan, kikade lite tv med matte och sen somnade hon sött. 


         



På kvällen så blev ja grymt godis sugen, men hade inget hemma så bestämde mig för att baka en sockerkaka.

Blev inte alls så bra som sist, men den gick att äta.

Ska lämna tillbaka Annicas sockerkaksform, men tror jag ska baka en till idag innan dess.

Måste köpa en egen, då dem verkar fått fötter och försvunnit.

Skönt att ha så man kan baka lite ibland liksom.


 


Annars så mös vi i soffan och kikade tv alla tre sen, eller ja hundarna sov mest och matte tittade.

Men skönt att bara ha deras sällskap så, en trevlig kväll som alltid.


 

Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards