En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under september 2013

Av Jenny - 18 september 2013 10:59



Måste nog säga att jag verkligen älskar mitt liv, så glad och tacksam för alla underbara människor jag har runt mig.

Och även mina 4benta, bara det fasta jobbet som saknas liksom.

Ja och så den där 2benta alla tjatar om, men det kommer väl liksom.

Känner ingen stress eller oro över det, då jag hellre har det som jag har nu.

Än som en del har det i sina förhållanden med svartsjuka, anklagelser, otrohet mm.

Hellre ensam, än att ha dem där onödiga bråken och annan skit en del lever med.

Och istället försöker intala sig själv hur lycklig man är, nej bara tragiskt.

Förstår inte att man inte inser att man är värd mer, att man bara lever en gång och det gäller att göra det bästa av tiden man har.


Lill Puma väckte mig inte förrän kl 08 idag, så det var skönt att få sova lite längre.

Dock innebar ju det att jag fick stressa lite, ut med hundarna, ge frukost, ut med dem igen.

Sen kasta mig själv i duschen och iväg 08.30 med Annica som skulle besiktiga bilen sin, så var även meningen att jag själv skulle haft ett möte. Men då jag ej fått alla papper jag ska ha med mig, så pratade jag med henne jag skulle träffa. Så vi ska ses nästa fredag istället, då allt förhoppningsvis kommit.


Så efter besiktningen var klar så åkte vi hem och Annica fick en kopp kaffe, vi pratade lite innan hon åkte hem.

Regnet vräker ner ute och har gjort det sedan igår eftermiddag, till och med gått ut med en klass 1 varning.

Så idag håller vi oss inne och myser mest.

Inte för att någon av hundarna bryr sig det minsta om regnet, men det är ju inte så kul att vara ute.

Rätt så kyligt är det med, men ska klä på mig regnkläderna sen och ta en promenad med Baileys oavsett.

Då han måste få röra lite på sig och göra av med lite energi, även om man kan träna på saker inne.

Så är det ju inte samma sak liksom och vi har ju båda regnkläder som sagt, så ingen av oss behöver bli blöta och nerkylda av regnet.


Just nu myser vi i soffan, då båda hundarna somnat efter att ha fått tugga lite ben.

Önskar alla en underbar dag.


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 17 september 2013 08:11



Ja då var tisdagen här då, Puma väckte mig 05.20 idag och ville ut.

Hon han knappt ut på gräsmattan innan hon gjorde sina behov, lilla gumman liksom.

Väl inne igen så gick vi och la oss en stund till, någon måtta på tidigt får det ju finnas.

Men vi klev upp 07.30 och efter rastning, frukost och ännu en rastning.

Så är det nu full fart på pirayan, vilket man kan få förstå efter så många timmars sömn. 

Baileys är med och brottas han med och är så charmigt se hur försiktig han är med henne, visst han kan bli lite för uppspelt ibland. Men då är det bara att säga åt honom, man vill ju ej han ska råka göra illa henne med sin "klumpighet". Hon är ju några storlekar mindre trots allt.

 

Idag så har vi inget speciellt inplanerat alls, eller jo jag ska rasta Tindra åt Annica sen.

Då hon har praktik idag med, men annars så tänker vi inte göra mycket alls.

Tvätta någon maskin kanske och sen bara vara.

Imorgon så har jag ett möte i Hudik, snälla Annica ställer upp. 

Så skönt med vänner som förstår ordet vän, man hjälper varandra när man kan liksom.

Istället för att sticka kniven i och baktala varandra så fort man får chansen.

 

Igår satt jag även och kika runt på lägenhet neråt, då det varit i rullning ett tag.

Lämnade även intresseanmälan, så vi får se om det kanske blir av snart då.

Men samtidigt så STORMTRIVS jag i lägenheten jag har nu, så blir svårt hitta något som är lika liksom.

Man vill ju inte sätta sig i en "betonglåda" och inte ens ha balkong,uteplats mm.

Denna är ju perfekt åt djuren och mig själv, så vi får se helt enkelt.

Sen är det ju även så sjukt mycket dyrare neråt, men samtidigt finns det mer jobb.

 

Nu ska jag äta lite, man blir hungrig av att gå upp tidigt.

Bjuder på en bild på pirayan med.

 

 

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 16 september 2013 22:48



 


Ja idag fyllde mattes prins 1 år då, shit va tiden gått fort.

Tyckte nyss han var en liten valp spoling som kuta runt här hemma, men det är han ju inte längre.

Han börjar ju förvandlas mer och mer till en vacker och ståtlig hane.

Dagen till ära så gjorde jag en liten "tårta" till honom och den uppskattades massor.

Tog väl nån sekund så var den borta, så helt klart godkänd!

Man måste ju göra sig till lite, han förtjänar ju det bästa liksom.

Och självklart ska dem uppvaktas, även om dem bara är djur för vissa.

Men för mig så betyder dem så mycket mer, dem är familjemedlemmar och precis lika mycket värda som mig själv. 


Haft en allmänt bra dag och bara myst med vovvarna, mycket skratt har det blivit.

Puma är så himla rolig, full fart hela tiden när hon är vaken.

Men jisses vilket humör fröken har, starka åsikter om saker och ting.

Både hon och Baileys är underbara på sina sätt och otroliga personligheter.

Kunde inte ha två bättre hundar än dem, ska bli kul se vad det blir av lilltjejen.


Har bokat hotell och ska fixa hyrbilen med, för äventyret jag, mamma och vovvarna ska ut på senare i år.

Ska bli så himla mysigt, massa trevligt folk mm.


Ikväll så var Annica förbi en sväng och vi kika Idol mm..

Alltid lika trevligt och massa prat blev det, nu ska jag och vovvarna göra natt snart.

Gäller försöka få några timmars sömn innan det är full fart på lill pirayan igen.

Hon sover dock hela nätterna, vilket är super skönt.

Ungefär 7-8tim varje natt och det är ej fy skam.


Så säger godnatt och under följer lite bilder på Baileys i hans utveckling..



                           


Hugs And Kisses

Av Jenny - 15 september 2013 23:24



Om jag får säga det själv så är han ju bara BÄST!

Sånt fokus på det vi gör, trots att lill Puma studsar runt mm.

Mattes duktiga stjärna liksom  .



 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 15 september 2013 23:15


Blev en kanon söndag om jag får säga det själv.

Fixat hemma och så blev det en tur till skogen ihop med Annica och hennes hundar.

För att se om vi kunde hitta lite svamp åt mamma och det gjorde vi.

En hel del faktiskt, så nu kommer hon bli super glad när hon kommer hem, massa svamp i frysen åt henne.

Ja jag är ju allt bra snäll, iallafall mot dem som förtjänar det   .


När jag jag hade fixat och fryst in svampen, så tog ja Baileys på en promenad.

Ja han fick inte följa med när vi plocka svamp, utan han fick egen tid med matte sen istället.

Och idag blev det mycket träning på att få fint i kopplet och inte dra.

Mitt budskap gick fram till slut, men det tog en stund.

Han var som "blockerad" först, tror att det finns en löptik i närheten.

För han gick och små pep och bara var allmänt dryg, men till slut så nådde jag fram och han lugna ner sig.


Väl hemma igen så somnade Baileys sött, medans Puma var fullt utvilad efter att ha sovit medans vi var ute.

Så henne var det full fart på, men fick leka ensam då Baileys som sagt sov.

Jag tog en dusch och hängde tvätten, sedan blev det soffan.

Och där har jag befunnit mig, när jag inte busat med vovvarna eller varit ute med dem.

Ja Puma behöver ju ut rätt ofta som sagt, men tacksam för att hon iallafall sover hela nätterna.


Nu tänkte jag ta och rasta dem sista svängen, sen blir det sängen och sova.

Är trött och sen har jag några samtal att ringa imorgon bitti.

Så sovgott på er alla.


             


Hugs And Kisses

Av Jenny - 15 september 2013 12:56



Väcktes av Puma vid 06.30, då var det dags att gå ut och kissa tyckte lilltjejen.

Så var bara att snällt gå upp och ut med henne och Baileys, sen fick dem frukost och busade en kort stund.

Innan jag tog med dem upp igen och vi somnade om en stund.

Inte förrän 10.30 väckte hon mig igen, tanken var inte att somna om sålänge.

Men det var skönt kan jag säga och man känner sig totalt utvilad.

Blev ut och rasta dem igen och då upptäckte även Puma att Joker låg och sov under ena stolen.

Och det går ju ABSOLUT inte, ingen annan kan ju ligga och sova när pirayan vaknat liksom..


 


Och snäll som Joker är så fann han sig i hennes attack, men till slut  så hoppade han upp på räcket istället.

Och då blev det full fart på Puma och Baileys istället, busade ett tag med sin tygknuts boll.

Men när dem hade busat ett bra tag och brottats mm, så tyckte jag att det räckte och det var dags att varva ner.

Så då fick dem snällt gå in i hundrummet och det dröjde kanske 5-10 min så sov dem.


 


Är så kul och se hur dem verkligen funnit varandra, redan nu så bra vänner.

Ligger gärna ihop och gör allt tillsammans, men jag är noga med att båda även ska få egen tid med.

Och framförallt att Baileys, så han ej ska tycka att det kommit någon liten och snott hans matte.

Men han kommer alltid vara  min fina prins och nu har vi en fin prinsessa med.

Så glad över dessa två så det finns ej, dem förgyller verkligen min vardag.

Ja vi får ju ej glömma Joker, men han är ju mer självständig än hundarna och hänger mest ute med alla andra katter. Men nu när kylan börjat komma på kvällar och nätter, så ser man mer och mer av honom med.


Nej nu ska jag fixa lite, hundarna har vaknat igen och tänkte ta en promenad med Baileys sen med.

När lill pirayan somnar nästa gång, gäller att passa på liksom.


Ha en fortsatt bra dag alla, för det tänker vi ha.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 september 2013 17:47



         


Busat ute idag, men bara en stund.

Lilltjejen skulle kunna hålla på hur länge som helst när hon väl sätter igång.

Men det är då man som matte får sätta stopp, så att det inte blir för mycket mm..

Väl inne igen så fick dem vara en stund i hundrummet, så att jag kunde torka golven.

Ja man får göra det rätt ofta när man har hundar.

Men det verkade ej bekomma dem, la sig ner och sov dem.


 


Sov nästan två timmar och sen vakna lilltjejen och ville ut.

Så vi gick ut en stund igen och passar på njuta av solen som visade sig idag med.

Man vet ju aldrig när värmen försvinner helt, så gäller passa på att njuta av den.

Och mina älskade busfrön passade på att njuta och busa lite till..


               


Efter det så gick vi in igen och varvade ner och bara mös.

Ja hon fick ju mat och så efter en stund med, sedan somnade dem sött med matte i soffan.


 



Lilltjejen ska få sin middag och sen ska jag till skogen med Baileys ihop med Annica, Gizmo och Tindra.

Så han får busa av sig mer ordentligt och springa lite.

Gäller ju att inte glömma bort vad han behöver, för att vi fått hem lilla Puma liksom.

Så Baileys får äta när vi kommer tillbaka, vill ej han ska springa massa med mat i magen.

Inte bra det liksom, så han får äta lite senare...


Så nu ska ja klä på mig och sen bege mig ut i skogen.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 september 2013 14:50



Livet leker och jag bara älskar det.

Underbara människor och framförallt mina djur, som skänker mig massa kärlek och glädje.

Idag så har städat, bäddat rent i sängen och även i hundarnas, så blev ju lite att tvätta med.

Så nu har vi alla rena sängar att ligga i och det doftar super nice här hemma.

Även börjat rensa bland kläder mm, då det är massor som jag inte ens använder. 


Igår var det ju fredagen den 13e och för dem flesta verkar det vara en otursdag.

Men alltid varit raka motsatsen för mig och verkar ej som denna var anorlunda.

Fick reda på en sak som jag bara HOPPAS att det blir så!!!

Det skulle innebära att ännu en av mina önskningar slår in och att livet skulle bli ännu mer toppen!!

Bara krossa fingrarna liksom  .


 


På eftermiddagen så åkte jag och Annica till skogen med dem 4benta.

Ja alla utom lilla Puma, hon är på tok för liten för att följa med än, så vi passade på medans hon sov.

Och gissa om hundarna uppskattade det och likaså vi.


Sen blev det film mys och bara ta det lugnt.

En bra fredagkväll helt enkelt.


Nej dags att återgå till att fixa lite och sen ta en promenad med Baileys.

Han behöver ju sitt, räcker ej med att hänga med Puma hela dagarna.


Hugs And Kisses




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards