En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Jenny - 16 december 2014 00:39



Life is good!!

Tycker verkligen att livet leker i allmänhet numera måste jag säga, visst det var super jobbigt att släppa taget om Boss. Men vet att det var bäst för alla och han har det verkligen toppen hos sin nya familj.

Känns skönt att vi hittade det perfekta hemmet för honom, i och för sig hade vi inte släppt honom annars.

Utan då hade han blivit kvar, oavsett om jag är super allergisk liksom.


Dagen började med en promenad runt i kvarteret med pälsklingarna, mammsen skulle och fixa naglarna.

Så vi promenerade med henne och sen gick vi en runda, innan vi gick hem.


         


Regnade lite så Bella fick ha på sig sitt militär täcke som nu passar henne bättre, även om det fortfarande är lite långt. Men det är ju för tight för Baileys som blivit alldeles för grov för det.

Så få får lilltjejen ärva det eller jag har ju ett helt nytt och ett använt. 

Så hon har ju indirekt 2st och hon har ju även Hurtta vintertäcke med, men det är fortfarande för tjockt för att använda än. Vi har ju liksom inte fått någon vinter med ordentlig kyla.

Hundarna somnade när vi kom hem och jag satte igång att städa.


Idag kom även det jag LÄNGTAT efter sedan vi skickade in papprena.

Nämligen delägarskapet i kennelnamnet som mamma startade 1986.


  


Så nu har jag verkligen förverkligat min dröm att ta vid där mamma slutade.

Även om det inte är med samma ras som hon hade, då hon hade labrador.

Men har även den rasen kvar på kennelnamnet och man vet ju aldrig, kanske blir en sådan en dag med.

Skulle nog göra mamma extra glad om inte annat och sen kommer labbe alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.


Blev en sväng till stan idag med, för att se om jag kunde hitta en lampa till hundrummet/kontoret.

Mamma och så lille Patrik var med.

Jag köpte även ett tv-spel till mig, så nu kan man spela lite på kvällarna när man inte har annat för sig.

Mamma shoppade lite till sig, så kul att se henne lägga pengar på sig själv.

Annars är hon rätt snabb på att skämma bort oss barn eller barnbarn.

Hon är välvärd att unna sig själv nya kläder mm istället.


Iallafall så blev det super bra med lampan i hundrummet/kontoret.

Blev även en ram så att jag kunde sätta upp kennelnamns intyget på väggen.


 


Så nu är jag faktiskt helt klar med hur det ska vara där inne.

Eventuellt att jag vill tapetsera om senare, men inget jag tycker är akut liksom.


Blev lövbiff, pommes och sallad till middag.

Super gott som alltid, är ju extra gott när någon annan lagar eller bara när man har någon att äta med.

Annars har det mest blivit soffläge och kikat på tv, i sällskap av pälsklingarna och så mammsen.

Faktiskt mysigt att ha henne hemma några månader per år, känns ju dumt att hon ska stå och betala för en egen lägenhet när jag har platsen liksom.

Speciellt när jag ändå bor ensam, kanske skillnad om man hade sambo.

Men jag trivs bra ensam, än som en del andra har det i sina förhållanden.

Faktiskt inte minsta avundsjuk på dem, även om tydligen vissa tror det.

Men dem har j*vligt fel kan jag säga.

Jag är nöjd med mitt liv, har ett jobb jag älskar, mina fantastiska hundar som är en stor del av mitt liv.

Underbara vänner som man kan lita på, en familj som är världens bästa osv.

Så nej jag kan ej klaga all, sen har jag ju faktiskt en viss person som tycker jag är underbar precis som jag är.

Och det värmer i hjärtat.


Jag kommer dock att  sakna min underbara vän Nataly nu när hon flyttar till Spanien för att jobba.

Men som tur är finns internet idag och man kan ändå ha regelbunden kontakt, även om man ej bor i samma land.

Så det känns ju bra, sen får man väl se om man kanske åker ner för att hälsa på henne.

Hade ju varit kul liksom, se hur hon har det därnere när hon kommit iordning mm.


Haha sen fick jag mig ett gott skratt ikväll med, tydligen tog nyfikenheten över hos vissa  .


Nej nu har klockan tickat iväg IGEN!

Jag somnade tyvärr på soffan 2tim ikväll, vilket var illa när det var alldeles försent för att ta en "powernap" egentligen. Men antar att jag behövde det.


Imorgon blir det skogen med pälsklingarna, men nu ska jag hoppa i säng.

Godnatt alla som är värda en god natts sömn.


Hugs And Kisses






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards