En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Jenny - 1 december 2014 23:32



Ja då var det december då, inte för att det känns som det.

Saknar snön!!!!

Vi har dock fått kyla nu, men det är ju bara frost på backen och jag vill ha snö.


Nu är man ju i och för sig dunder sjuk, vilket gör att man inte alls vill vara ute.

Men det hade ju varit så mycket ljusare med, om vi haft snö liksom.

Men jag tog en sväng med Baileys vid lunch, då han fick vara helt "ledig" igår pga att jag var helt död.


                         



Alltid lika mysigt att komma ut med min bäste vän, oavsett om man mår skit.

Hostade en hel del efter att jag varit ute med honom, men det var det värt.

Intog soffläge framför tv:n ett par timmar sedan, innan jag och mamma tog en kortis med dem små.

Med andra ord Boss och Bella, så dem med fick busa av sig lite.


         


Sen har resten av kvällen spenderats i soffan med dessa underbara djur.

Ja vi har varit ut för rastning, men det har inte blivit nå mer promenader.

Skönt att man har trädgården inhängnad, så att man bara kan öppna och släppa ut dem nu när man är dålig.


Nej nu ska jag ta och kissa gänget, för att sedan krypa ner i sängen.


Godnatt och hos, host på er!

Känner sig någon villig så är det bara att sno denna förkylning inatt, jag skulle ej sakna den.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 december 2014 18:28




Vaknade rätt seg efter en gårdagen, men samtidigt så glad över hur duktig lill tjejen är.

Iallafall så var jag dessutom genom täppt, hostade så det kändes som lungorna ska gå sönder osv.

Så man kan  väl säga att det var "klantigt" att åka på utställningen igår, med tanke på att jag kände av detta innan.

Och nu är så mycket värre, men det var ju ändå roligt liksom.

Även mammsen är dålig, så det blir en lugn dag inne i värmen.

Då det är kyligt ute och frost överallt.


Baileys fick vara helt "ledig" från motion idag, då jag inte hade orken alls att hitta på något.

Men jag och mamma tog med oss småttingarna upp i skogen precis här bredvid, så dem fick busa av sig lite.


               


Var uppskattat av dem och sen blev det en dusch för min del och soffan resten av eftermiddagen/kvällen.

Kikade lite tv och tog det bara allmänt lugnt.

I sällskap av dem fyrbneta som alltid finns tätt intill.


Vi fick även ett svar på annonsen som vi har ute på Boss, låter helt klart intressant.

Så vi får se hur det blir sen, vi skulle höras mer imorgon måndag.


Så har jag mitt i allt hostande mm, stört mig på hur "ego" en del människor verkligen är.

Att jag ens sett dem som vänner innan är helt sjukt, med tanke på hur dem beter sig i nuläget.

Tragiskt, men egentligen så ska jag väl bara vara tacksam att vara av med sånt folk.

Så är väl bara le och gå vidare, inte så att mitt liv blev tråkigare utan dem direkt.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 december 2014 18:15



Upp tidigt för att hinna ge gänget frukost, så att Bella skulle hinna smälta den innan det var dags för bilfärd.

Samt rasta grabbarna så dem kunde lägga sig och sova tills Annica kom upp för att hämta dem.

Snäll som hon är så tar hon hand om grabbarna medans vi är iväg.


Bella skötte sig kanon igen, inga konstigheter att vara på utställning heller.

Och var precis som sist en riktig stjärna i ringen, står kanon fint och rör sig som en gud.

Är som hon gjort detta massor med gånger, men antar att vår träning ger resultat liksom.

Den andra valpen som var där i samma ålder, studsade mest som en boll mm.

Domarn försökte ge råd mm, men ägarn såg mest ointresserad ut.

Dem möttes ju sist med våra valpar och även denna gång blev Bella BIR.

Inga konstigheter enligt mig, då jag tycker att hon är bättre exteriört mm.

Sen blev det en LÅÅÅÅNG väntan på BIS finalerna, där vi slutade oplacerade av 20 valpar.


Nu var ju även detta bara en inofficiell som sagt och domarn ingen amstaff domare.

Men resultaten är ändå roliga och det ger en mer självförtroende inför debut på officiell.

Samt kul och se hur väl fröken sköter sig mm..


Bellas kritik..

 


Lite träning innan vår tur i ringen...

 



Fröken i sin egen bedömning...

                                 


I BIR/BIM valp bedömingen..

                 


Sen slutligen några från BIS finalen valpklass 1, där vi slutade oplacerade.

Men hon var så duktig, trots att hon var super trött efter en LÅÅÅÅÅNG dag..

                   


Så stolt över lill tjejen, som är så duktig.

Ska bli kul att få ge sig ut officiellt med henne nästa år.

Har även 2 inofficiella om 2mån typ som jag planerar att visa henne på innan det är dags för debut på officiell.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 december 2014 18:07



Blev en lugn förmiddag och sen efter lunch en sväng till skogen med hela gänget.

Så dem fick busa av sig mm, innan dem sen skulle få vara ensamma hemma några timmar.

Medans vi var in till Hudik för att fira brorsans son Kevin som fyllde 1år.

Annica var snäll och rastade gänget en gång medan vi var borta, så Bella slapp hålla sig sålänge.


Blev en super trevlig eftermiddag/kväll inne hos bror med familj.

Bjöds på kanon god mat och Kevin gillade presenten skarpt.

Han fick ju barnvagnen redan i onsdags, men nu en "lära gå bil" med massa olika ljud mm.


                                                                   


Vi blev ej kvar så sent, dels så ska ju barnen sova mm.

Sen så hade vi ju hundarna hemma och skulle upp tidigt för att åka på inofficiell utställning i Söråker.

Blöev lite tv tittande när vi kom hem och hundarna fått sin mat, rastning mm.



Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards