En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 7 december 2014

Av Jenny - 7 december 2014 10:16



Så sjukt less på detta virus nu, ingen ork att göra någonting.

Men när man har hund så måste man oavsett hur man själv mår, dem behöver ju sitt liksom.

Men jag skulle ljuga om jag sa att det blir lika "mycket" som när man är frisk.


Men igår lördag så sken solen, vilket gjorde att man kände sig lite bättre.

Så blev en sväng med mammsen, Boss och Bella till skogen.


               


Och sen hem för att äta lite lunch, sedan blev det en promenad till affären senare på eftermiddagen.

Vi tog med oss Baileys då, så han med fick komma ut och röra sig.


       


På vägen hem så stannade vi vid korv kiosken, så köpte mamma en kall korv till Baileys.

Han var såklart med på ett hörn han med, då han förstod exakt vad mamma höll på med.

Mamma älskar att skämma bort dem fyrbenta, tror hon vet hur vår mormor kände sig förr när hon kom till oss.

Med tanke på att våra dåvarande hundar, samt katt alltid "flockades" runt henne när det fanns ätbart.

Precis så är det idag med, fast runt mamma.


Efter att vi fått i oss lite middag och likaså hundarna, så satte jag mig för att pyssla lite med hemsidan igen.

Och nu är jag helt nöjd faktiskt, rätt enkel och det viktiga finns med.

Fick även ihop en logga som jag själv tycker är snygg, inte massa extra inödigt tjaffs.


 


Så kom jag äntligen fram till vilka färger jag vill ha som kennelfärger med.

Mamma hade ju innan lila och svart, men nu blir det röd,blått, vitt.

Alltså USA's färger, med lite svart till.

Är ju exakt dem färgerna jag även har på mina kläder som jag brukar använda när jag ställer ut.

Sen så är det enkla men stilrena färger med.

Först tänkte jag ju ha rosa/svart, hade även hemsidan i den färgen först.

Men det blev så rörigt och starka färger, dessa är mjukare liksom.

Så nu är jag mycket nöjd med hur den ser ut mm..


Är ju inte säkert att det blir valpar någongång, men nu har man iallafall allt klart mm.

Och tror mammsen är rätt stolt över att jag väljer att gå i hennes fotspår, även om det inte är labrador jag har som ras. Men vet hon gillar "grisarna" massor med, lite trist bara att det är för mycket hund för henne.

I och med hennes skada, men vi har ju lille Boss som passar henne perfekt.


Nej nu kliar det i halsen igen, så det får bli en till kopp te innan man tar tag i denna dag.


Hugs And Kisses


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards