En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Jenny - 13 december 2014 21:49



Tanken och planen var ju att befinna sig på Stockholms Mässan med Baileys idag lördag, men då jag själv är sjukskriven och mamma inte heller är helt frisk. Så valde vi att ställa in det, men dagarna flög förbi ändå.

Mamma har passat Kevin och Patrik, då båda hans föräldrar åkte på att jobba och  medans har jag varit hemma med hundarna. Så har vi ju haft en extra hund här från fredag, som kommer att åka hem imorgon söndag. 

Så det har funnits att göra om man säger så, men det har gått super faktiskt.

Fast det känns i kroppen att man inte är helt 100, så orken är inte den bästa.


Och idag var ju dagen här då en familj som verkade helt rätt för lille Boss skulle komma för att titta på honom.

Har ju bara haft telefon kontakt innan, men det har verkligen låtit som rätt hem för honom.

Planen var att om dem gillade honom, han dem och så även vi dem.

Ja då skulle han få åka med hem till sitt nya hem och sin alldeles egna familj.

Jag trodde ju redan innan att det skulle bli så och kan säga att känslan var densamma när man även fått träffa dem.

Och så föll dem ju pladask för Boss med, vilken jag helt förstår då han är en helt fantastisk liten kille.

Hade ALDRIG tagit detta beslutet om det inte var för allergin i samband med pälsvård  och sen att han i och med det inte får samma närhet som "grisarna".

Så det kändes helt rätt att låta honom flytta till dem i stockholm, han kommer verkligen få det perfekta hemmet.

Han kommer få stå i centrum, bli behandlad som den kung han tycker han är och få all den uppmärksamhet han vill ha. Vilket gör att det inte var ett allt för svårt beslut, även om det känns en hel del i hjärtat.

Man har ju trots allt förlorat en vän och en fantastisk hund, men vet att detta var bäst för samtliga.

Han tog direkt en väldigt speciell plats i mitt hjärta denna fantastiska lille kille.

Han var perfekt på alla sätt!

Så kan bara önska Fredrik med familj lycka till med sin nya familjemedlem, ni har verkligen fått en toppen kompis!



Sen bar det av en sväng till stan, för att få annat att tänka på och inte bara tänka för mycket.

Blev en del julklappar inköpta och nu är dem även inslagna, några till ska införskaffas.


 


Men sen är det helt klart för i år med den biten med, ska bli mysigt att fira inne hos bror med familj.


Jo så blev det även en ny matta till hallen och sen även en till hundrummet/kontoret.

Självklart har den till hundrummet/kontoret stjärnor på sig, då det är temat i rummet.


 


Så nu är det "bara" en ny mörkblå gardin som ska införskaffas till det rummet, sen är jag helt nöjd.

Den till hallen har jag inte lagt ut än, då jag tänkte damsuga och torka golvet där imorgon.

Orken finns inte idag till det, men efter en natts sömn går det nog bra.


Resten av kvällen tänker jag enbart mysa med Baileys och Bella, så tacksam att jag har dessa underbara i mitt liv.


 


Samt mina underbara vänner och en fantastisk familj.

Life is good!


Hugs And Kisses






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards