En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Jenny - 23 november 2012 23:44


Så kommer det finnas en fyrbent till här hemma snart, ju mer jag tänker på det så hoppas jag att det blir så..
Kändes så rätt liksom!!
Men är ju inte säker, men hoppet finns där.. Och har redan planerat och sett framtiden i huvudet. Nu ska det bara bli så med, det var ju bara det med. Är ju inte upp till mig liksom, även om jag tycker jag kan erbjuda ett bra hem. Visst kommer ta en stund innan Joker är helt med på noterna, men det är ju bara en tidsfråga liksom. Sen har han med blivit bästa polare med honom liksom. Men som sagt kan inte sluta tänka på det och det vore en underbar julklapp till mig själv :)...
Som jag fan är värd kan jag tycka!!

Skulle verkligen lysa upp min vardag en hel del och jag skulle äntligen få den där "vännen" igen, som man kan inte på så mycket skoj med. Ja mina katter betyder självklart en hel del dem med, men man kan ju inte direkt hitta på saker med dem. Som träna mm..

Men vi får se som sagt, håll tummarna.

Hugs And Kisses

Av Jenny - 23 november 2012 21:58


När jag inte har kontroll!
Just nu ligger detta helt i någon annans händer, hmm.. Inte mycket och göra men iaf.. Vill veta NU ju!!!

Har haft fredagsmys med lilleman och mamma, den har innehållit Emil i Lönneberga, X-factor och godis och massa mys.. Inte alls helt fel kan jag säga, men som sagt är tankarna helt på annat håll.

Sen är det ju så att jag saknar en viss person en hel del. Det blev så fel mellan oss, och vi hade så sjukt kul innan.. Super trist när man inte bara kan glömma och gå vidare, ja menar alla kan göra misstag. Det är jag den första att erkänna, men det gällde min bror. Och så blev det så fel liksom..

Hugs And Kisses

Av Jenny - 23 november 2012 20:41




Som släppte idag, hur det än var så var man ju som sagt lite spänd och man hade vissa förväntningar..
Detta är ju inget jag pratat mycket om, men som dem flesta vet ändå. Så vill jag ju jätte gärna ha hund igen, saknar sällskapet och sen även motion och allt skoj man får ihop med den. Träning mm...
Och jag hittade ju en annons med en snart 1årig hane som ska ut på foder. Fanns inne i Hudik, så kontaktade tjejen som har honom. Och idag så kom dem hit med honom, så man skulle få träffa honom på lite mer neutral mark för honom.
Och jag måste säga att jag föll som en fura, så charmig kille. Visst jag VET att det skulle innebära massor med jobb mm att ha honom, men efter att ha funderat fram och tillbaka. Även diskuterat med mamma, vilket jag alltid gör. Frågat massor om hur han är med barn mm, måste ju tänka på att lille Patrik är här ibland liksom. Även hur han funkar med andra hundar och så med såklart. Men det finns liksom inga problem alls.
Varför dem inte ska ha kvar honom är för dem ska separera och ingen av dem kommer ha tiden för honom.
Så jag kan väl säga att jag bestämt mig, nu är det upp till dem.
Det är så att det var en annan som skulle komma och titta på honom nu ikväll, vilket jag kan tycka är onödigt om man nu tyckte så mycket om mig. Men ja alla är vi olika och dem hade ju lovat dessa innan dem kom hit idag.
Men det är bara att hålla tummarna som sagt...
Så vi får se om det blir en liten Laban här hemma eller inte...



Hugs And Kisses

Av Jenny - 23 november 2012 11:50

Vet ni varför ert förhållande börjar så perfekt, men sedan vänder allting från ingenstans?

För ju mer tiden går, desto mer känslor får du. Desto mer försiktig blir du och desto mer svartsjuk blir du. Men vissa gör felet att dom visar det på fel sätt. Från början tycker du tex att det är okej att han/hon går ut och festar, men efter några gånger börjar du känna en viss osäkerhet. Du blir rädd att förlora den du tycker om och visar det på fel sätt.


Du börjar sätta gränser, småbråka, klandrar din partner för att han/hon inte är samma person som innan, men sanningen är att det är du som förändras. Jag själv vill bara att mitt förhållande ska gå uppåt och uppåt, men sen vet jag också att det måste gå ner, men det är då vi ska hålla ihop och se varandra som ett team.

Istället för att uppskatta att din partner bryr sig om dig, tycker du det är jobbigt. Du börjar irritera dig på din partner inte är som de brukade vara. Ni börjar irritera er på varandra, börjar bråka. Ni pratar inte som ni gjorde innan och många gör felet att ge upp här.


Allt detta började när känslorna blev starkare, men visades på fel sätt. Men båda gjorde fel. Det dom gjorde fel var att släppa varandra när känslorna ökade som mest. Dessa två personer kunde göra något bra av detta men dem gick åt varsitt håll, när dem egentligen skulle vara mot samma väg. Och detta vet dem inte idag. Är det inte sjukt hur kärlek kan vilseleda dig? Är det inte sjukt hur kärleken kan lura en? Kärleken är mäktig, men ni måste också vara mäktiga!

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards