En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

Tog lite nya bilder på Baileys 1/10 <3

Av Jenny - 6 oktober 2014 10:13



Min granne och vän Mimmi ville ha hjälp med att försöka få stå bilber på sin lille Rex.

Självklart ställer man upp och hjälper till liksom, måste säga att han var duktig för att vara färsta gången sen han kom till dem.

 

   

 

Jag ställde och Mimmi fick ta kameran.

Så nu är det bara att träna på för matte, då dem ska debutera i ringen 22/11 på vår inofficiella här i Hudik.

Kul att ha någon så nära som med vill åka runt på utställningar, så mycket lättare då liksom.

 

Tog även fram Baileys så jag skulle få lite nya kort på honom.

Satan i gatan va han utvecklats sen juni, då vi sist tog stå bilder på honom.

Här kommer två uppställda, tycker han är så LÄCKER!!!

 

   

 

Tog även fristående på honom..

 

     

 

När jag ser dessa så LÄNGTAR jag ännu mer till 12/10, då är det äntligen dags att vänstervarva med honom.

Har ju väntat hela sommaren på att han ska bli 2 år, så vi får börja "jaga" det där magiska sista certet för champion titeln. Och nu är det alltså äntligen dags.

Sen har vi Terrierklubbens utställning i Sollentuna den 8/11, sen mässan 13/12.

Vore så underbart roooligt om han kunde plocka certet i Sundsvall eller Sollentuna och vara klar till mässan.

Sundsvall blir vår 6e officiella utställning bara, har ju inte visat honom super mycket.

Så även om han är 2 år, så är han ju väldigt sparsamt visad och ändå redan på jakt efter titeln.

Jag kommer att ha inställningen att vi fixar det, men gör vi det inte i år. 

Så vet jag att dagen kommer att komma, vet att jag har en snygg hund och som mycket väl håller i konkurensen.

Är bara en tidsfråga, då jag absolut tycker Baileys ser ut som en amstaff ska och sen så har han dessutom rätt höjd. Ingen "giraff" som många av hanarna är idag.

 

Även Boss ska ut och visas en del, fanns ingen plan för det innan mässan.

Men nu ska han ut på Mårtens utställningen 9/11 i Enköping, är en inofficiell för hundar mellan 4-12mån.

Hans uppfödare kommer att visa honom där, så hon får känna lite på honom innan mässan.

Sen så ska jag visa honom på vår inofficiella 22/11 med, så han får mer träning.

Även Baileys ska ut på den, då det gynnar vår egen klubb liksom.

Samt att jag tycker att det är så kul med inofficiella, inte samma "allvar" mm..

 

Får se om jag även anmäler Boss till den inofficiella i Njurunda 28/11, Mimmi vill åka dit med Rex.

Så kanske passar på att få en till utställnings träning på Boss, samt att mamma kanske visar Baileys där med.

Vi får se hur vi gör, men oavsett så känns det så kul att grabbarna kommer ut.

Såklart extra spännande med Baileys, då han har två officiella att jaga certet på.

 

Hugs And Kisses

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards