En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Jenny - 21 oktober 2014 20:30



Jag är så sjukt less på detta väder nu!!!

Bara regn hela tiden, plaskar bara man går ute och man blir genomblöt om fötterna.

Hundarna har ju fått sitt oavsett, men det vore roligare med lite mindre regn om man säger så.

 

Fick några mys bilder på Boss tidigare idag när han var ute ensam med mig.

 

   

 

Kan man annat än älska den söta nosen?!

Nä han är fantastisk den kille, oavsett om vi kan ställa han nu eller inte.

För oss betyder han så mycket mer än att vi bara ska kunna "vänstervarva".

Fick Boss själv bestämma skulle han helst slippa allt vad utställning är och istället skita ner sig i skogen mm.

Och för mig är det viktigast att mina hundar är lyckliga, sen om dem ej kan ställas är inte det viktigaste.

 

Sen så lagade jag middag och ikväll blev det kassler, ris, sås och grönsaker.

Mums var det kan jag säga, var inte igår jag åt kassler.

 

Efter det så fick hundarna sin middag och sen var det bara att gå ut i regnet med dem.

Alla 3 gjorde det dem skulle snabbt, skönt med hundar som inte bryr sig om vädret.

Utan att dem går ut oavsett utan tjat mm.

 

Väl inne igen så bestämde jag mig för att göra om på kontoret/hundrummet.

Då lilla Bella är där inne en hel del, då jag inte vill att hon ska fara runt så mycket.

Gäller att vara rädd om benen i den mån man kan liksom.

Så tyckte jag att det var bättre att hon har mer koll även om hon går och lägger sig i buren.

Då hon varit lite missnöjd över att vara där inne liksom och man kan säga att det blev en "hit" direkt.

Boss fick gå in på sin del och sen även Bella på den andra.

Och det tog inte lång tid innan båda lagt sig till rätta och somnat.

 

 

 

De    

 

Dem två sover än och man kan väl säga att Baileys ser ut att njuta av egentid med matte.

Han har ju iallafall somnat gott han med, på äkta amstaff vis.

 

   

 

Nu ska jag gå och ta en dusch, sen blir det soffan resten av kvällen..

 

Hugs And Kisses

 

 


Av Jenny - 21 oktober 2014 20:14



Med tanke på att grabbarna fick komma ut och motionera.

Men lilla Bella är ju för liten för promenader osv, så fick hon efter rastning på gräsmattan komma ut och busa lite ensam på golvet. Vilket hon absolut inte hade något emot.

Kunde dock ej bestämma sig om hon skulle leka med leksakerna, eller tugga på benet.

 

     

 

Haft denna tjej hemma i 3 dagar nu och känns verkligen kanon.

Hon passar så bra in här med oss att det är skrämmande.

 

Blev även lite stå träning idag och hon förstod snabbt.

Var inte det lättaaste att fota och få henne stå kvar fint, men huvudsaken är att jag fick se   .

Men fick några bilder iallafall och man ser ju hur fin hon är!!

 

       

 

Ska bli kul att visa henne på inofficiella i Hudiksvall den 22/11, sen får vi se om vi inte anmäler henne till den i Njurunda 28/11 med.

Kul att ställa ut och mamma åker ju till mässan ensam nu ihop med sin vän Monica.

Så hon ska ju ändå få träna med Baileys, han ska ju med visas den 22/11.

Tanken  var även 8/11 på terrierklubbens i Sollentuna, men vi kommer att stryka från den tror jag.

Även Boss skulle ju ha visas 9/11 i Enköping, men då tuggummi mm satt stopp för det. Så är han struken från både Enköping och Mässan, då pälsen ej är i "kondition" för det.

Jag fick nämligen klippa mer än vad man ska, för att få bort allt tuggummi.

Och nu har vi ju Bella med, så jag blir hemma när mässan är med Bella och Boss.

Så får mamma äran att visa Baileys, kommer gå kanon tror jag.

Och dem får ju som sagt träna på inofficiell innan med.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 21 oktober 2014 20:03



Imorse blev jag väckt 04.20 av en "pipande" Bella, snabbt på med kläder och ner med henne.

Lill tjejen var super nödig, skönt att hon iallafall sa till.

Sen kröp vi ner ytterligare en stund och sov vidare till 08.

 

Efter frukost och rastning så städade jag lite.

Mikaela ringde och frågade om dem kunde komma förbi en sväng för att kika på nya familjemedlemmen.

Självklart fick dem det och vi passade även på att fika och prata.

Dagens höjdpunkt var nog om ni frågar Baileys det som hände sen.

Nämligen skogen med Baileys och deras 3 labbe tjejer.

Dem hade super kul, var ett tag sedan dem träffades nu med.

 

                                               

 

Var mycket uppskattat att få busa.

Väl hemma igen så rastades Bella, sen fick hon och Baileys vara i hundrummet medan jag tog en promenad med Boss. Imorgon ska han få komma ut en sväng i skogen och sen få ett bad.

Så trist bara att regnet inte vill ge med sig...

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards