En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Jenny - 9 oktober 2014 20:16



Ja som sagt det var regn även denna morgon när man slog upp ögonen. 

Men det är ju så det är med höst i Sverige, man kan ju inte räkna med mycket annat.

Blen en kort morgonpromenad med grabbarna efter frukost, inte alls kul att vara ute längre stunder med Boss.

Sen gick jag ner för en fika med Mimmi. kollade även vilken tid Rex skulle komma till oss.

Han är ju här med oss om jag finns hemma, då hans matte har praktik lite udda tiden i 3v.

 

Vid 13 skulle hon komma upp med honom, så strax före 12 tog jag Baileys och gick till skogen.

Så att han skulle få springa av sig och få sitt, sen kan man ta det lugnt resten av dagen med gott samvete.

Tog på mig och honom regnkläder, samt så fick han sele på sig så jag skulle kunna ha honom i lina.

Tänkte nämligen passa på att titta efter mer svamp till mamma och då gillar jag att ha lina på honom, eftersom man inte har stenkoll på vad han har för sig när man letar efter svampen.

 

 

 

Fick ihop en del och lämnade även denna gång en del som ska få växa på sig lite.

Så nu har mamma en hel del påsar med svamp i frysen.

 

Sedan kom som sagt Rex hit, inte så många timmar idag som igår.

Men som alltid inga problem alls att få in honom här, dem fick vara i hundrummet först.

Då jag visste Mimmi gått en sväng med honom och mina var nöjda med, så tänkte dem skulle få börja med att sova en stund. Och det var inga protester mot det, alla 3 somnade sött.

 

 

 

Så skönt att mina inte alls bryr sig att lille Rex kommer hit och att han som ändå bor ensam inte heller blir alldeles till sig och ledsen över att stängas in bredvid dem.

Och inte få busa direkt liksom.

Men självklart fick dem komma ut och hänga med mig en sväng när lille Rex vaknat igen.

Först ut och kissa, för att sedan vara lösa alla 3 inne.

Och det var inga problem det heller, Baileys blev överlycklig först och försökte dra igång lek med Rex.

Men räckte med att matte sa till så var det lugnt här hemma.

Jag förvällde svampen sedan och då hade jag publik i form av 3 grabbar.

Tror dock att dem trodde att jag höll på med nå gott till dem, men så fel dem hade.

 

 

 

Vid 16 så kom bror och Patrik förbi en sväng, men dem följde med Ante hem sen till Enyo när han hämtade hem Rex. Så var vi åter ensamma hemma och allt som det brukar vara.

 

Kommer en tjej och ska hämta mitt gamla köksbord nu ikväll, skönt att man fick det sålt.

Förstår dock inte att det tog sådan tid innan någon nappade, med tanke på att det var 250kr bara.

För ett bord med sex stolar liksom, visst med glasskiva.

Men jag tycker ändå att det var billigt och gillar man inte glas så inte svårt att köpa en trä skiva och lägga på istället.

Annars så händer det inte mycket denna kväll, regnar än så inte alls kul ute heller.

Men jag tog en kort sväng med grabbarna efter deras middag iallafall, men satan så blött det var överallt.

 

Ha en skön kväll alls.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

Av Jenny - 9 oktober 2014 18:47



När Rex hade blivit hämtad så tog jag min stora kärlek och trotsade regnet.

Blev en c:a 45min promenad i skogen, så han fick springa av sig all energi.

Vi passade även på att träna lydnad och bara njuta av egen tid, Baileys lyser verkligen upp när han får vara ensam med matte. Lyssnar alltid perfekt få, mattes bästa kille.

 

Boss fick vara hemma då vädret inte är minsta amris "vänligt".

Sen tyckte jag att han fått busa en del med Rex på dagen, så det räckte med.

Körde lite lydnad med honom inne sen bara.

 

Kvällen tillbringades med mys framför tv:n.

 

                                                     

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 9 oktober 2014 18:27



Var inte minsta kul att vakna, öppna ögonen och inse att det vräkte ner ute.

Men var bara att gilla läget, är ju trots allt höst nu liksom.

Gav grabbarna frukost, rastade dem och sen gick jag ner för att hämnta lille Rex.

Han ska hänga med oss dem dagar jag kan och matte har praktik nu i 3v, så kan köra ihop sig lite då liksom.

Han är ju bara snart 12v och kan inte lämnas ensam så länge liksom, så då får han hänga här hemma.

Så idag ska han vara här från 09 till c:a 16.30

 

Baileys har ju som med alla gillat Rex från första stund, men Boss har varit lite mer svårflirtad.

Inte alls gillat den dryga lilla snorungen minst sagt.

Men nu när dem fått umgås med galler emellan och han fått sett honom ex antal gånger utan att morra mm..
Så bestämde jag mig för att se om det inte funkar att släppa ihop dem två, så mycket enklare om man kan ha alla ihop om Rex ska vara här liksom. Istället för att slussa mm.

Och det gick kanon bra, visst Boss visar att han är äldre och inte accepterar vad som helst.

Men det är ju bara ett sunt tänk av en äldre hane liksom, alla kan ju ej va så "snälla" som Baileys och bara finna sig i allt.

Visst jag vet att dem kanske inte kommer funka att ha tillsammans när alla 3 blir "mogna" hanar.

Men skönt att det funkar nu iallafall, gör allt så mycket enklare.

 

Nej nu ska jag kika tv, medans alla 3 sover gott.


 

                                                 

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards