En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under december 2013

Av Jenny - 2 december 2013 09:35



Ja denna dag var det dags för inofficiell i Hudiksvall.

Vet att det inte betyder så mycket, men det var ett bra genrep inför kommande lördag då det är Stockholms mässan.

Och där ska ju Baileys visas och med tanke på att jag ej visat honom sedan specialen i juli i år.

Så var det perfekt med denna helgen innan det är mer "allvar".

Så fick vi ju även en domare på denna inofficiella som är van dömma amstaff.

Så tycket det var kanon!

 

Meningen var att mamma skulle visa Baileys och jag Puma, men det blev tvärtom.

Och det för att mamma har en inflammation i sin vänstra armbåge.

 

Iallafall så var mamma och Puma först ut av oss, helt impad blev jag.

Det var ju Pumas första utställning och hon skötte sig kanon bra, var som hon ej gjort annat.

Även stolt över mamma som inte visat hund på 13 år, men märktes det satt i "ryggmärgen" för dem gjorde det kanon bra ihop. Bilderna under på dem två är från BIS finalen för valpar 4-6mån, hann ej ta några när hon blev BIR valp.

Då jag stod redo med Baileys, med tanke på vi skulle in efter.

Fin kritik fick hon lill tjejen.

 

           

 

Så var det då dags för mig och Baileys efter, han var super taggad.

Svansen gick som en propeller och det lyste om honom.

Märks han saknat detta precis som sin matte.

Även han fick KANON kritik och domarn tyckte om dem båda.

Mycket fina exemplar av amstaff, såklart värmde det massor.

Även om dem båda är super fina för mig oavsett liksom, så är det skönt få höra lovord.

 

           

 

Iallafall så lyckades jag att inte "plocka sönder" Baileys denna gång, jag har ju haft en tendens att fixa ben mm för mycket innan. Men denna gång fick han sköta sig själv och då stod han klockrent, även fast han var så taggad.

Så allt som allt blev det ett kanon bra genrep inför mässan nästa lördag 7/12.

Som jag längtat efter den utställningen och nu blir det ju så att jag själv kommer visa honom.

Med tanke på mammas arm och vet att jag kommer vara så nervös, men vi ska nog fixa det.

Vi är ett bra team jag och min snygging!

 

Så jag är mycket nöjd med dagen och båda mina "grisar".

Dem kunde ju inte skött sig bättre liksom och det var kul ha med mamma igen.

 

  

 

På kvällen så kikade vi film och slappade, var rätt trött efter en heldag på utställning.

 

Hugs And Kisses

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards