En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 30 december 2013

Av Jenny - 30 december 2013 12:04



Ja då var detta år snart slut då, bara en dag till och sen är det över.

Måste säga att jag hoppas på att 2014 blir så mycket bättre, även om 2013 inte varit direkt super illa det heller.

 

Iallafall så igår jobbade jag första egna förmiddagspasset på jobbet och det gick kanon bra.

Så skönt att man känner att det funkar och att jag trivs som fisken i vattnet.

Efter jobbet sen så tog mamma och jag hundarna och gick en sväng till skogen.

Gäller att göra det direkt, innan man känner av att man är lite trött liksom.

Dem sprang som två dårar som vanligt och även katten följde med som alltid om han ser när man går iväg.

 

     

 

Hundarna var mycket nöjda när vi kom hem igen och somnade ganska direkt.

Så skönt när man ser att man gör så att även dem är lika nöjda med dagen som matte.

 

Jag råkade sedan somna till på soffan senare på eftermiddagen och när jag vaknade så var mamma borta.

Fanns ett sms som sa att hon var på akuten med Lollo, gissa om hjärtat slog några extra slag.

Hon har ju en del "problem" eller vad vi ska kalla det efter förlossningen.

Lider så med henne och jag hoppas verkligen att dem får ordning på det och hittar anledningen till det.

Iallafall så skulle Lollo få stanna på sjukhuset över natten, för att bli sövd mm..

Så mamma tog med sig Patrik hem hit, så Jörgen kunde åka upp till Lollo och sen bara ha Kevin.

Så det blev "fusk" middag i form av pizza och massa mys med lilleman.

 

Pratade även med min vän och äntligen så har "kossan" flyttat ut och allt kan återgå till det normala.

Inget mer "fängelse" för honom och vi kan sakta men säkert få tillbaka våran underbara vän.

Tragisk när man ser att en vän blivit så knäckt och nertryckt av en annan person, men man kan inget göra mer än säga vad man tycker och hoppas på att personen ska vakna.

Men nu är det alltså över och hoppas på att han snart ska vara sig själv igen.

 

Idag så började jag dagen med en kort sväng med hundarna, efter att dem fått sin frukost.

Har maskin tvätt och sen öven dammsugit lite, mammsen har kört hem lilleman.

Har även pratat med vännen och måste säga att han redan låter så mycket gladare igen.

 

Ska jobba sen, idag så är det eftermiddag som gäller.

Känner mig lite seg efter att jag var uppe till tidig morgon, men det ska nog gå bra ändå.

Är som tur är inte direkt jobbigt att ha eftermiddag och när man trivs är ändå inget drygt liksom.

 

Imorgon så ska det firas nyår då, vilket jag tycker känns som att det kvittar.

Är ju bara en ursäkt för alla att supa sig fulla liksom, vilket för mig kvittar helt.

Inget jag känner att jag behöver alls.

Vi ska iallafall och äta hos min moster med familj, även bror med familj ska med dit.

Så det blir nog trevligt, men jag hade lika gärna kunnat vara hemma om jag ska vara ärlig.

Då Nyår som sagt inte känns som nå speciellt alls, kanske hade varit skillnad om man hade haft sällskap.

Men iallafal, en vacker dag har jag kanske det med.

Inte så att jag tänker bli som vissa runt mig, desperat och försöka med allt bara för att ha någon.

Eller ta första bästa liksom, eller stanna hos någon fast man ej vill.

Nej usch, då är jag hellre ensam faktiskt.

 

Nej nu ska jag fixa lite och sen kl 14 är det dags att jobba lite.

Idag har jag trots tröttheten, iallafall ett leende på läpparna.

Så glad när jag ser att personer jag bryr mig om mår bra mm...

 

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards