En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Jenny - 18 december 2013 11:04



Trodde att denna dag skulle se ut som dem flesta, men det blev en KANON start på den.

Började med att bror ringde och sa att han och Lollo tar Kevin och åker till Sundsvall.

Dem ska shoppa julklappar mm, vilket betyder att vi får mysa med Patrik.

Så ska hämta han på dagis senare, sen hitta på lite inne i Hudik med honom.

Och så gå och äta med han, mys liksom.


Sen efter det så fick jag ett samtal som inte kunde komma mer lägligt.

Har ju sökt ex antal jobb och ÄNTLIGEN har det givit resultat.

Är nämligen så att imorgon torsdag och även fredag så ska jag gå intro för Personlig assistent.

Så nu ska man äntligen få börja jobba lite mer igen, så JÄVLA SKÖNT!!!!

Ursäkta språket men detta med att gå hemma och förlita sig på rekryteringen är inte min grej.

Och nu har jag alltså lyckats få jobb genom nå helt annat och det känns helt underbart!!!!!!

Slippa slåss med andra om tider mm.

Klart bästa julklappen jag kunde få, ursäkta mamma men så är det   .


Känns som jag ska spricka av glädje och perfekt att börja nu när mamma är hemma med.

Även fast det är super bra tider man jobbar, så är det så skönt att veta att mamma passar dem medans.

Så man slapp tänka på det just nu med.

Tänker ju knappast göra som vissa man vet som lämnar hundarna ensamma hela dagarna.

Fast det är OLAGLIGT och inte minsta schysst mot hunden/hundarna.

I och för sig borde dem inte ha hund alls, då dem inte vet hur man tar hand om den/dem alls.


Känns som man får bra nyheter hela tiden just nu och genast känns livet så mycket roligare.

2014 blir nog ett kanon år!!!!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 18 december 2013 08:59



Började även denna dag som alla andra, en promenad med mina fyrbenta.

Sen så tog mammsen och jag en sväng in till Hudik vid lunch.

Vi behövde ju byta den trasiga julgrans belysningen och det var inga problem alls.

Sen så var vi förbi bror och Lollo en sväng med, passade såklart på att mysa med lille Kevin.

 

 

 

 

 

Sen så tog vi en sväng nere på stan med, bara för att "döda" lite tid.

Hittade några julklappar till, fast vi sagt att vi har så det räcker.

Men det är ju rätt lätt att köpa till dem små, finns ju hur mycket som helst.

 

När vi kom hem så kissade jag hundarna då dem fått vara hemma en stund ensamma.

Satt och pratade lite med mamma.

Slog in julklapparna vi köpt och så satte jag i julgrans belysningen.

Så nu är granen klar och klapparna på plats igen.

Bara att invänta julafton nu, som vi kommer fira på dagen före.

Alltså den 23e när även mamma fyller år, är ju så att bror med familj ska till pappa på självaste julafton.

Så vi firar den dagen innan med dem.

 

Senare när hundarna fått sin middag, så tog jag först fröken Puma på en promenad.

Vi var ute i c:a 30 min hon och jag, viktigt att hon får lite egen tid.

Och sen att hon får upptäcka saker på "egna tassar" och inte alltid har Baileys med sig.

 

 

När vi kom in igen så bytte jag bara hund och tog med mig Baileys.

Han och jag var ute i typ 1tim och tränade lite och hade skoj.

Träffade även på Pernilla som vi stod och pratade lite med, alltid lika trevligt.

 

 

 

Sen så blev det en lugn kväll framför tv:n ihop med djuren och mamma.

 

Hugs And Kisses

 

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards