En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 16 december 2013

Av Jenny - 16 december 2013 22:59



Tog en promenad mitt på dagen med mina 4benta vänner, vilket dem som vanligt uppskattade.

Var dock mest isgata och svårt att ta sig fram, men bara att göra sitt bästa.

Men imorgon får vi nog ta bilen bort till en av vägarna vi brukar få, så att dem får springa av sig lite.

 

 

 

Väl hemma igen så satt jag och pratade lite med mammsen i köket, innan hon skulle ta en sväng in till Hudik.

Puma var mys sugen och mamma tog upp henne i sitt knä och där somnade fröken rätt.

Hon är ju bara så go!!!!

Så tacksam och glad för att jag fått äran att ta hand om denna lilla tjej.

Hon gör varje dag intressant minst sagt och man faller bara mer och mer för henne.

Enorm personlighet har hon lilla Puma, som mer och mer förvandlas till en snygg tjej!

 

Enda trista med att man publicerade den bilden på FB, är ju att vissa inte bara kan hålla käften och hålla sina negativa kommentarer och åsikter för sig själva.

Alltid någon som måste försöka hitta något att klanka ner eller se negativt på.

Fan skaffa er ett liv och lägg tiden på era egna hundar istället för att försöka hitta fel på andras.

Nä usch för sånt folk, så glad man bara kan göra sig av med dem genom ett klick.

Eller i vissa fall gör till och med FB det åt en, så man inte ens behöver det.

 

Jag är oavsett super nöjd med båda mina hundar och skulle inte vilja byta ut någon av dem.

Bättre vänner och familjemedlemmar kan man inte ha om man frågar mig.

Så skitsnack mm gör inte att jag ändrar uppfattning om dem, eller att jag någonsin skulle byta ut dem.

 

Senare när mammsen kom tillbaka från Hudik så lagade jag middag. 

Och sedan tog vi en promenad med hundarna, skönt att få sällskap ibland.

Vet ju att mamma ej kan vara med varje dag pga av smärta och så.

Men varje gång hon är guld värt för mig, då jag annars är van att gå ensam med dem.

 

Efter det så tog jag tag i att klä granen som mamma köpt när hon var in till Hudik.

Och jag blev super nöjd och även mamma tyckte den blev så fin.

Vi har ju valt att ha gran för Patriks skull, då alla barn ska ha en riktig jul om man frågar mig.

Annars hade vi nog kunnat vara utan liksom.

 

   

 

Visst blev det bra???

Tyvärr så gick ena lampan efter kanske 20min, så vi bytte ut den.

Men ändå så funkade det inte, så det måste vara nå fel på belysningen.

Eller iallafall på den lampans "plats", så imorgon när vi hämtar lilleman på dagis.

Ja då blir det en tripp till Maxi för att byta ut den mot en ny.

 

Nej nu ska jag kika lite tv innan sängen kallar.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 16 december 2013 09:29



Har rastad hundarna och givit dem sin frukost, är egentligen as trött.

Men det är bättre att komma i säng på kvällarna än att lägga sig och sova lite till nu.

Hundarna har dock somnat om bakom mig här inne i hundrummet.

 

Idag så har jag inget alls inplanerat, men tänkte ta hundarna till skogen så dem får busa av sig.

Går ju knappt att gå ute på vägen, då den mest består av is.

Men till skogen här bredvid ska vi nog kunna ta oss.

Så trist att det är plusgrader och att snön försvunnit så mycket, bara att hoppas på att det kommer ny snart.

Känns lite skumt att snön är påväg bort och vintern i stort sett bara börjat och det är rätt varmt ute.

 

Har även bett en person som jag lärt känna under året att hjälpa mig göra en ny header hit till bloggen.

Då jag själv är urkass på det och tycker att det är på tiden att Puma får vara med på den också.

Så det ska bli kul och se resultatet sedan, men blir nog kanon bra.

 

Idag så blir Baileys 15mån gammal, tänk att tiden går så fort.

Tyckte nyss han var en liten valp, men har ju faktiskt snart haft honom hemma ett helt år.

Tog ju ej hem honom förän den 29dec-12, då jag hade inbokade jobbpass och inte ville lämna bort honom direkt.

Han har alltid varit en väldigt lugn kille, aldrig hittat på hyss mm.

Han var dessutom grymt snabb att få rumsren.

Men han var ju inte super liten ens då liksom, men nu är han snart "vuxen".

Om nu en amstaff någonsin blir det?!

Puma färemot fick jag ju hem när hon var 8v och det har varit många prövningar på vägen med lilltjejen.

Men vi har tagit oss förbi dem och man blir bara mer och mer fest vid henne.

Och hon blev ju hela 5mån här om dagen, så inte ens hon är en liten valp längre.

Börjar faktiskt mer och mer se ut som en vacker dam.

 

 

Hugs And Kisses

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards