En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Lördag 21dec - Mysig dag med sista fixet mm...

Av Jenny - 21 december 2013 17:57



Har ju hänt en del sedan jag skrev sist, trots att det bara gått några dagar.

Som jag skrev i onsdags så fick jag ju två intro pass för ett jobb som jag sökt som personlig assistent.

Så gick dem torsdag och fredag, men sen i fredags så fick jag även en ännu mer fantastisk nyhet.

Blev erbjuden en alldeles egen rad och anställning, vilket jag självklart tacka JA till.

Så har alltså fått min alldeles egna rad, så nu är jag inte arbetssökande längre.

Utan FAST ANSTÄLLD, tror alla som känner mig förstår hur mycket detta betyder för mig.

Klart den absolut bästa nyheten på länge, bättre julklapp kunde jag ej fått.

Helt underbart känns det och sen är det extra kul när man faktiskt trivdes kanon och själv tror att det kommer att bli toppen på arbetsplatsen.

 

Så det och plus en del andra saker gör att jag bara går runt och tycker att livet är helt toppen!

Känns som "vinden" verkligen vänt och allt börjar lösa sig nu.


Schemat börjar inte förrän 6 januari, men innan dess så har jag ett intro pass till på förmiddag.

Bad om ett till då det är en del man ska komma ihåg på förmiddagarna, så det känns kanon få ett till.

Innan man ska klara förmiddagen helt själv liksom, nog för att man kan fråga den "boende".

Men känns alltid skönt att ha mer koll direkt själv med.

Så har jag även fått en del pass när jag har beredskap, ifall personen ej blivit frisk och kan jobba dem passen.

Så imorgon Söndag så har jag mitt första egna eftermiddags pass, ska bli kul.

Ser så fram emot att få jobba igen, ha en fast inkomst och så finns det såklart chans till att få fler med.

Men bara det att veta vad man har varje månad är så skönt!

Slippa förlita sig på rekryteringen och slåss med andra om att få jobba liksom.

 

Idag så tog jag med mig Baileys och Puma till skogen en sväng, så att dem skulle få springa av sig.

Var inte direkt lätt att ens ta sig till skogen, då det regnat i stort sett hela dagen och sen kyligt på det.

Så det ligger som ett islager uppepå sanden/gruset, så det är mer som en skridskobana ute.

Men vi tog oss iallafall till skogen helskinnande så dem fick busa och likaså även hem igen sen.

Fast då var vi lite blöta, men var ändå skönt att komma ut en stund.

 

       

       

   

 

Insåg även idag i skogen att Puma mer och mer börjar fövandlas från liten valp till en ståtlig tjej.

Hon vägen ju även 19.7kg nu, så snart är valpen ett minne blott.

 

 

 

När jag kom hem med hundarna så åkte mamma och jag in till Hudik en snabbis.

Vi glömde en del saker igår när vi var in och fixade dem sista julklapparna mm.

Så det var som sagt bara att åka in idag igen, vilket betydde ännu mer folk och köer.

Men vi fick tag på det vi skulle och 'ven det vi skulle handla till bror.

Så var förbi och lämnade av det och då passade man ju såklart på att "snooza" bebis och krama på lilleman.

 

   

 

Kevin är ju så sjukt söööööt, man kan ju inte få nog av honom.

Men även hans storebror Patrik är lika go han, så man har två charmtroll att vara stolt faster till.

Tror dem båda kommer bli två tjejtjusare när dem blir större.

 

Sen åkte vi hem, jag rastade hundarna och förberedde deras mat och sen så har jag färgat håret på mig själv.

Och tänkte inte göra speciellt mycker alls.

Inte för att jag behöver upp tidigt imorgon, har ju eftermiddag på jobbet.

Men känner att jag bara vill slappa och njuta av lugnet.

Ja jag ska ju ut med hundarna fler gånger då, men annars menar jag.

Mamma har satt in julskinkan i ugnen och den tar sin stund.

Är ju nämligen så att vi firar julafton på måndag den 23e när även mamma fyller.

Då bror med familj ska ner till pappa sen, så tar vi det en dag innan.

Sen så har jag även jobb på julafton, så det var ju samtidigt tur att vi ska fira dagen före.

Puma ligger och har stenkoll på skinkan i köket, så ingen får för sig att ta den.

 

 

 

Nej nu ska jag ge hundarna mat och sen ut med dem igen.

Ha en fortsatt bra kväll alla underbara.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards