En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Söndag 15dec - Promenad, film och en del tankar...

Av Jenny - 15 december 2013 23:40



Mamma tog en promenad med Puma i kvarteret ikväll efter middagen.

Så hon skulle få lite egen tid och jag fick vara ensam med Baileys.

När dem kom tillbaka så klädde jag på mig och tog en längre sväng med Mr B.

Vilket alltid är lika mysigt, min bäste vän liksom.

 

 

 

Kan fortfarande ej sluta tänka på att hans resultat, även om del verkar vilja trycka på 1orna på armbågarna.

Så kan dem INTE ta bort min glädje oavsett så.

Förstår det ännu mindre när deras egna inte direkt fått bra resultat alls, men det glömde man kanske när man kan försöka hoppa på andra.

Jag är super nöjd som sagt och precis lika glad som innan över att Mr B är MIN och ingen annans.

Eller ja mamma har en del i honom, men annars så är han bara min.

Och det är ju trots allt jag som tar besluten runt honom så.

Han kommer alltid vara perfekt i mina ögon, ett vackert yttre och en kanon mentalitet.

Bättre hund/kompis får man leta efter.

 

Nu ikväll så har mammsen, jag och Baileys sett på sista filmen i "Johan Falk" serien.

Har ju sett dem alla innan, men ändå minns man dem inte helt.

Och det är ju aldrig fel att se på "ögongodiset" som är med i dem så.

Tror en hel del tjejer håller med mig, eller?    

 

Puma fick vara i hundrummet och ligga och sova medans.

Gäller att inte glömma att dem ska få ha egen tid med oss också.

Och när dem är där inne så är det ju bara en grind emellan, så dem ser ju fortfarande oss liksom.

Ingen av dem protesterar när man stänger undan den heller, utan dem lägger sig och sover.

Eller så tuggar dem ben, leker mm..

Så inte det minsta att dem lider och man känner sig taskig.

Men nu så är dem båda ute med oss och ligger just nu och myser i vardagsrummet ihop.

 

Har som vanligt tänkt en hel del på min vän som inte haft det så lätt under en längre tid.

Och det är så sjukt jobbigt att man inte kan höra av sig under helgerna, för då får fröken frispel.

Visst det kanske låter helt sjukt i mångas öron, men visste man hela "storyn" så skulle man nog förstå.

Nog för att detta snart är över, men onödigt få massa tjaffs om man kan undvika det liksom.

Lider oavsett med personen, som inte ens ser fram emot en ledig helg när man jobbat en vecka.

För man vill helst inte ens vara hemma med henne, men snart så är det iallafall äntligen över.

Och vi som finns kan hjälpa han tillbaka till ett normalt och sunt liv igen.

 

Nej nu ska jag ta och nanna kudde, imorgon ska det ringas några samtal.

Och så hoppas vi att våra paket kommer i början av veckan med, alltid lika roligt liksom.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards