En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jenny - 16 augusti 2013 10:55



 



Hugs And Kisses








Av Jenny - 16 augusti 2013 08:00



 


Tack för att NI finns i mitt liv alla underbara!

Är menat till var och en av er.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 16 augusti 2013 06:00



Sovit som en prinsessa och allt känns prima.

Känns som denna dag är en nystart, kan det bli bättre liksom?

För att inte tala om nystarten senare i år med, som jag LÄNGTAR!!!

Inget kan förstöra mitt humör idag, bästa dagen på länge detta.

 

Ja vi får ju inte glömma att älskade Baileys blir 11 månader idag, tänk va fort tiden går?!

Och inte en enda gång har jag ångrat detta köp, han är världens bästa.

Han ska nog få npgot extra gott senare idag, men nästa månad då ska det bli något alldeles extra.

För då blir han ju 1 år!!!!!!

 

Iallafall så ska jag senare umgås med en vän, får se vad vi hittar på.

Oavsett så kommer vi nog få skratta en hel del och även en del annat.

Hmm kanske skulle ta och käka något riktigt smaskigt ihop?

Skämma bort oss lite, bara för att vi är vi liksom.

Det tåls att funderas på helt klart.

 

Nej dags att rasta doggsen och sen sätta fart.

Ha en bra dag alla underbara!

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 16 augusti 2013 02:06



Det kan ju vara på olika sätt...

Men i detta fallet är det att jag ska tänka positivt och inte låta SKIT dra ner mig..

Inte låta andra påverka hur jag mår mm, för innan helvetet braka lös så var allt KANON!

Så om jag bara försöker radera och gå vidare, så hamnar jag ju där igen.

Eller?

Absolut !!!!!!

Har massor att se fram emot i höst/vinter och ska inte låta något/några förstöra det.

Så nu är det slut på att ägna tankarna det minsta åt..

Ja ni vet ju vad   .

Nu ska vi tillbaka till som det var innan och bara ha det skoj och nice!!

 

Iallafall så får jag besök imorgon, ska bli så kuuuuuuul!!!

Tack för du finns   .

 

Nu SKA jag sova, borde gjort det för flera timmar sedan.

Så nu blir det inte många timmars sömn inte, men vad gör det liksom?!

Sova är ändå överskattat och som tur är kräver jag ej många timmar.

Fastnade och pratade med vänner, så tiden flög förbi.

Men nu så, natti natt  

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 15 augusti 2013 22:26



Idag har jag fått massor med saker gjorda här hemma, både inne och ute.

Först och främst så har jag fått in alla kartonger med mormors saker nu, så har börjar gå igenom dem så smått.

Och det fanns massa saker som man minns från det att man var liten, som dem hade hemma hos sig.

Så en del av det har kommit upp på väggarna mm här hemma nu.

Bland annat tallrikarna som det är olika städer på och sen lite små kryddbehållare mm..

Tycker faktiskt att det blev himla fint och nu känns det som man har mormor och morfar här hemma med.

Sen så har jag även rensat i rabatterna mm...


   


Så har jag gått igenom lägenheten i minsta vrå, så att inga saker som tillhör "the crazy one" och bror finns kvar här.

Då dem ska komma imorgon och hämta det, dock verkar det som dem bara tänker hämta sånt som dem vill behålla. Hmm vet ej hur dem tänkte där,  jag tänker ju ej kosta på att åka och kasta skiten liksom.

Så isåfall får jag väl snacka med hyresvärden, kanske dem kan fixa det och sen skicka kostnaderna till ägarna av det. Kommer aldrig förstå hur dem kan behandla allra minst mamma på det sättet dem gör och säga det dem sagt. Man blir fan mörkrädd, men det är av just den anledningen som jag burit ut allt i garaget och bara tänker låsa upp det. Så slipper jag träffa dem och ha in dem i lägenheten, har dessutom sällskap här då.

Ifall det skulle bli tjaffs, man vet ju aldrig liksom.

Iallafall inte om man tänker på det som sagts mm under dem senaste dagarna.

Men hoppas dem hämtar ALLT inklusive det dem ej ska ha kvar och sen bara åker.

Det som känns mest trist i allt detta är att det trots allt är min bror, mitt eget kött och blod liksom..
Även om man börjar fundera, så vet jag ju att det är så och det gör ont!!

Visst säger inte att jag själv är felfri på något sätt, alla gör vi våra misstag.

Men i detta fall så visst jag och denna tjej är varandras raka motsatser.

Men jag har aldrig gjort kommentarer i hennes blogg eller skrivit något negativt på hennes FB eller min egen som rör henne. Har accepterat henne som hon är och för att min bror valt att leva med henne.

Visst det jag skrivit sista tiden här i bloggen är inte snällt kanske, men kan man klandra mig?

Nej inte mycket, jag har förlorat min bror och brorson och den kommande.

På grund av att man tror att jag har något emot henne, att så fort jag skriver något negativt så handlar det om henne. Men så är det absolut inte!!!!

Jag har mina egna problem och motgångar, mitt eget liv liksom...

Jag förlorade en bror i en olycka och nu en på grund av vad någon annan tror jag gör.

Hallå liksom!


Sen det att man sagt att inte ens Patrik (brorsonen och sen även den kommande bebisen) ska få träffa varken mig (sin faster) eller farmor, det är för mig det mest sjuka i allt.

Att man blandar in barnen är ju helt sjukt och när jag fick höra det, ja då sjönk dem verkligen till noll hos mig.

Lika mycket värda som hundskit!

Kommer sakna lilleman massor, han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Kan bara hoppas dem tänker till och inte tar bort honom för oss,  jag vet att han tycker väldigt mycket om sin faster och även sin farmor.

Men inte mycket man kan göra...



Är ju även kattvakt mm åt grannen, så dem har jag ju såklart med skött som man ska.

Vattnat blommor, vädrat rum mm..

Det som dem bett mig göra medans dem är borta.


Även hundarna har ju fått sin med såklart, det är ju trots allt dem som håller mig "flytande".

Har verkligen fått tillbaka orken och glädjen i att träna med Baileys igen.

Vilket känns så himla kul och allt för jag fick ett "pep talk".

Sen att han är lättlärd och vaken på det man vill gör ju allt så himla mycket roligare.

Han har ju viljan att vilja lära sig liksom, kunde inte fått en bättre kamrat.

Idag blev det sitt, stanna kvar och inkallning, han är så himla duktig.

Även Sessan fick en stund ensam med mig såklart.

Sen ikväll så tog jag en promenad med dem båda, där dem även fick springa lösa en stund och busa.

Och det var som att släppa lös två virvel vindar, helt galna och sprang som dem hade "eld" i baken.

Märktes att det var några dagar sedan dem fick det, då vi enbart tagit koppel promenader ett tag.

Även om dem kan vara lösa ute hemma i inhängnaden, så är ju inte det samma sak liksom.

Så man kan säga att dem njöt till fullo av att få springa och ha skoj.

För att sedan somna gott inne i sitt rum, trots att jag inte stängde grinden så valde dem att ligga där inne.

Så antar att man kan kalla rummet en "hit"..


   


Nu ska jag fortsätta kolla tv en stund, sedan blir det sängen.

Känns som man behöver en ordentlig sömn inför morgon dagen, man vet ju aldrig hur den slutar.

Dock tur man får besök som är här hela dagen och håller en sällskap.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 augusti 2013 23:41


Ja ikväll så har jag och Baileys först kört lite aktivering i form av "rulla boll" så att godis trillar ur.Så tränade vi även på sitt, ligg och upp och sitt igen. Gick kanon bra.
Sedan så gick vi ut och körde vidare i 10 min på "gå fot" och det verkar sitta bra nu. Och han söker mer och mer ögonkontakt med mig nu med. Så det går framåt. Vet att vi borde säkert kunna detta redan, men bättre sent än aldrig ?.

Även Sessan fick "rulla boll" med godis i en stund. Inte testat det på henne innan och hon tyckte det var en kul grej. Efter så tog hon och jag en promenad själva och busade lite. Hon är en go tjej ?.

Nu ligger vi och kikar film, ikväll blev det "Du gör mig galen".

Bra film som jag rekommenderar, helt klockren!!!
Nu ska jag kika vidare.



Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 augusti 2013 18:32



Hade kunnat göra vad som helst för att ha dig här med oss.

Men ödet ville annorlunda.

Det har gått 8år sedan du togs ifrån oss, men det känns som igår.

Hade som sagt kunnat göra vad som helst för att få dig tillbaka  .


Du må varit min lillebror...
Men du var min bästa vän, min styrka när min egen sviktat.
Har lyssnat och tröstat när jag behövt dig.
Den jag kunde ha riktigt tokroligt med för de mest barnsliga små saker.
Min partygrabb en utekväll.
Och ju äldre vi blev desto närmare kom vi varandra.
Två syskon så lika, men samtidigt så olika.
Men det flöt definitivt samma blod i oss 2 !
Vad jag än må ha sagt om bortbyting 
Jag älskar dig av hela mitt hjärta och det kommer jag alltid att göra, vad som än händer.
Jag struntar totalt i vad andra tycker och tänker om dig.
För jag var stolt över att vara din syster.

 



När jag tänker på detta, så fattar jag ännu mindre hur man kan välja bort sin mamma och syster.

Och hur man kan säga att barnen ej ska få ha en farmor och faster.

Nej helt sinnessjukt anser jag, allt på grund av ren inbillning och att vissa tror andras upp och nergångar helt handlar om dem jämnt.

Men inget förvånar mig längre när det gäller människor, men detta var toppen på isberget.


 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 13 augusti 2013 23:22



Idag så har jag mått "blää" hela dagen, hade massor med planer för min lediga dag.

Men det var ju bara att glömma och försöka piggna på sig istället.

Tur som man har så har hundarna bara accepterat att matte ej varit på topp idag.

Och dem har slappat ihop med mig mest hela tiden.


 


Det började även regna idag med, så man behövde ju inte ha super dåligt samvete för att man låg i soffan.

Men man får ju ändå lite, gentemot hundarna.

Och då även Baileys till slut ville ha mattes uppmärksamhet och tyckte att vi skulle hitta på något.

Så tog jag dem båda på en promenad, trots att det regnade och jag själv mådde allt annat än bra.

Men som sagt förr, man har ju hund oavsett väder och mående   .


 


Var ju även nyfiken på att se om Baileys skulle gå fint i kopplet, trots att Sessan var med.

Och han var lite extra sprallig innan vi gick, men det gick prima.

Hade ingen hund som drog i koppel och båda gick fin fnt bredvid mig.

Nöjd och stolt matte.


 


Ikväll så har Baileys som vanligt tittat på Djurakuten, varje kväll samma visa.

Iallafall om matte kommer ihåg att sätta på kanalen mm..

Så sött liksom...


 


Jag unnade mig själv en kopp varm choklad med vispgrädde ikväll till tv:n.. 
Och det var verkligen MUMS!!!

Annars så har jag bara myst med doggsen.

Huvudvärken vägrar att ge med sig och jag får nog inse att jag kanske måste gå och kolla upp detta.

Kolla värden mm, ifall att det är nå fel.

Men jag hoppas att en god natts sömn ska göra att den fösvinner, likaså illamåendet som kommit tillbaka.

För imorgon är det jobbkväll som gäller, sen dagpass tors-fre och även söndag.

Och det är sista veckan på sommarens vik, så vill ej bli sjuk.


 


Ja sen är jag ju kattvakt åt grannen som är iväg på lite bil semester.

Och lagom innan dem åkte så fick jag den ena kattungen såld åt dem, så det är bara dessa 4 kvar nu.

Dem är verkligen i behov av egna hem nu, så ni som läser.

OM ni vet någon som söker kattunge så kommentera gärna, lämna mail adress och så.

Dem är 5 mån gamla, så vore skönt både för "uppfödarn" och dem om dem fick flytta till sina egna hem nu.


Nej nu är det dags att bädda ner sig, natti natt på er.

Sovgott & dröm sött alla underbara.


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards