En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jenny - 26 augusti 2013 21:20


Började dagen med en morgon promenad med mina 4benta, grymt härlig start på dagen.

Sedan så gjorde jag mig klar för att åka en sväng in till Hudik och fixa några ärenden.

Men innan dess så rastade jag dräktiga Freya och hennes polare Maya.

Ser verkligen ut som Freya ska "sprängas" snart, tror det är ett gäng där inne.

Hon är på dygn 63 på lördag, vi får väl se när hon bestämmer sig för att dem små ska komma ut.


   


Väl hemma igen så rastade jag mina egna och sedan lät jag dörren stå öppen så dem kunde vara ute om dem ville. Men dem verkade rätt nöjda med att vara inne och då en av "grann" hundarna stod och skällde i sin rastgård. Så stängde jag istället dörren och mina somnade gott.

Så irriterande att höra den där "j*vla" hunden skälla så fort någon går förbi eller den hör något.



Gick över en sväng och pratade med Sofie, såg att dem var ute.

Sedan åkte vi alla till affären, då jag själv kommit på att jag glömt köpa osten jag skulle ha till middag.

Blev nämligen mammas recept på pasta med ost och skinksås, lika gott som alltid.


 


Efter att jag smällt middagen och likaså hundarna, så tog vi vår kvällspromenad.

Ikväll blev det skogen, dels för att dem skulle få springa lite.

Men även i försök att hitta svamp till mammsen, men det gjorde jag ej denna gång heller.

Bara massa olika svampar som man antagligen inte ska äta.

Hundarna var dock super nöjda med att springa av sig i skogen.


Finingen spanar på ett rådjur som sprang iväg när vi kom och gick.

Åh han är så snygg min bästa vän  .


                


Lite svårt att fånga dem i farten, så korten blev lite suddiga.

Men va gör det liksom?!


     


Baileys stod även och spanade efter en fågel som gjorde nå "udda" läte.

Och då passade jag självklart på att fota honom, fina killen.


Väl hemma igen så somnade hundarna gott, väl nöjda med promenaden.

Och jag tänkte ta en dusch och sedan kika lite tv innan sängen kallar.

Blir nog även lite glass tror jag.

Så skönt att ta en promenad på kvällen, man blir så härligt trött efteråt.


Ha en fortsatt trevlig kväll alla underbara.


Hugs And Kisses




Av Jenny - 26 augusti 2013 21:09



         


Dammsög och torkade alla golv, rensade även bort "skit" som jag mest samlat på hög.

Så nu är det ordning och reda här hemma igen, gjorde även klart i vardagsrummet.

Tycker det blev kanon bra om man får säga så, utan att låta som man skryter mm..

 

Annars så var det en lugn söndag, om man bortser från att jag fixade och så.

På kvällen så tog jag en promenad i "civilisationen" med hundarna, ren koppel promenad alltså.

Och desto mer att titta på än i skogen, var skönt och dem var lagom "trötta" i huvudena efter med.

Så var lika givande som när dem får springa av sig i skogen, om inte mer.

 

   

 

På kvällen så mös vi och kikade film i form av "Pretty Women" som gick på tv:n.

En kanon söndag helt enkelt, annars så räknar ja mest ner.

Inte allt för långt kvar nu  .

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 25 augusti 2013 00:11



Kanon väder även idag, har ju varit det ett par dagar nu.

Fast kvällarna börjar vara lite små kyliga nu, känns att hösten är påväg.

Hundarna har legat ute och tuggat ben, vilket fick mig att ledsna ordentligt på att dem som klipper gräset runt här. Är totalt värdelösa på det, så jag gick och lånade grannens icke självgående gräsklippare och klippte ner runt mig. Så nu är gräset så kort som det borde vara när man klippt det och inte en "djungel".

Ni ser ju skillnaden på den bilden där dem tuggar på sina ben och den jag tagit efter att jag var klar.

 

Resten av dagen ägnade jag till lite annat småt och gott, sedan så blev det grillat till middag.

Och efter det för att kvällen var så härlig, så bestämde jag mig för att ta en riktig lång tur med hundarna.

Gick en av alla vägar man kan välja emellan, som det var super längesedan vi gick.

Var kanon mysigt, solnedgång och bara alldeles tyst.

Tittade även om jag skulle hitta någon svamp, men nää...

Dock så gick jag ej så långt in i skogen från själva vägen, men såg inte en enda.

Dock brukar det ju vara så, att man måste få syn på en.

Sedan brukar man hitta fler, så bättre lycka nästa gång liksom.

Hoppas iallafall på att kunna hitta lite åt mamma, vore kul.

Efter promenaden så har hundarna snarkat gott och jag har legat i soffan och kikat film.

Klart bra lördag!

 

Ja just det, så har man beställt så att det är vinter skor och thermo byxer påväg hem.
Så nu är man redo för en kall vinter med massa snö och kyla.

Och kan vara ute och busa med vovvarna utan att bli kall och blöt.

Även mamma beställde till sig, även en jacka faktiskt.

Så nu hoppas vi på att även hon ska kunna följa med ut mer i vinter, utan att frysa massor.

Så hon slipper få super ont i flera dagar efter liksom, även om hon alltid har smärta.

Menblir ju värre om hon spänner sig mm..


                                                                 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 24 augusti 2013 23:50



I torsdags så fixade jag här hemma, bestämde mig för att byta färg i vardagsrummet.

Eller jag har ju haft svart/grått/vitt, men nu blev det turkost med.

För att få in lite färg så att säga och jag är super nöjd.

Vi tog ju självklart våran standard kvälls promenad sedam, går ju ej bryta på rutinerna liksom.

Och både jag och hundarna uppskattade den mycket.

 Annars så mös jag med hundarna och hade det allmänt bra.

 

                   


Fredagen började jag med en morgon promenad, då jag sedan skulle ta 11.05 bussen in till Hudik.

För att ordna några ärenden, fick dem gjorda och kunde åka på samma biljett hem.

Eftersom jag hade annat som var tvunget att ordnas med, så tänkte jag även ta AMS.

Då jag hade för mig att det var dags för ny "handlingsplan", men det visade sig att det inte var förän i slutet av september. Självklart kunde man inte göra den 1mån för tidigt, så bara att bege sig in igen i slutet av nästa månad det. Då ska vi även kolla mer på det vi pratade om med, då dem skulle kolla upp det lite.

 

Väl hemma igen så fortsatte jag att plocka och sortera lite, det som jag började med dagen innan.

Senare på eftermiddagen/kvällen så blev det en promenad med Baileys och Sessan.

Ingen super lång, men vi var ute iaf 1 tim och det är alltid lika härligt.

Kommer aldrig förstå mig på dem som skaffar hund, men inte ger den åtminstonde en ordentlig promenad om dagen. Anser ej man ska ha hund om man ej kan ta hand om den på bästa sätt.

Ja menar man har ju hund oavsett väder, om man är sjuk mm...

Den behöver sitt liksom.

 

Efter det så mös jag och djuren och kikade film.

Man kan väl säga att allt är lugnt och skönt igen och livet bara är GREAT!


                              


Hugs And Kisses

Av Jenny - 21 augusti 2013 23:41



 


Vi tog det mest lugnt på dagen, blev en halv lång promenad mitt på dagen.

Innan det var det dags för matte att dra till jobbet för ett kvällspass.

Gick som vanligt fin fint och Sofie var snäll och rastade Baileys och Sessan åt mig.

Återigen tack för det.


Var hemma igen c:a 21.20 och trots att man var rätt slut i benen efter jobbet och promenaden hem.

Så var det bara att koppla hundarna och ta en 30 min promenad med dem.

Alltid lika kul och komma hem och mötas av deras glädje, underbart liksom!


När vi kom hem igen så tog ja en dusch och sedan blev det tv mys i soffan.

Baileys däremot har ju fått "pippi" på att jaga flugor/myggor mm, så han vart helt fixerad vid en som han fick syn på. Han insåg till slut att han inte kommer få tag på den, så då gick han in i "hundrummet" och bädda ner sig.


Nu tänkte jag rasta dem sista svängen, sen blir det sängen.

Imorgon är planen att vi ska ut på svamp jakt, har ju lovat mamma att försöka hitta lite till henne.

Hittils inte hittat så mycket som en enda, men vi kan ju hoppas på bättre tur imorgon.


Natti natt


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 20 augusti 2013 21:28



Idag har varit en grymt härlig tisdag, trots det faktum att man hade "tandis".

Men det gick fin fint hos den, fast jag var grymt nervös innan.

Idag stod ju "dra ut tand" på agendan och det är något jag ej gjort innan, så kände mig lite skakis.

Då tandläkarn inte tillhör en av mina favorit saker liksom, men det kändes inte ens och gick som sagt fin fint.

Har heller inte haft minsta ont nu efter heller, vilket känns KANON!


Umgåtts med Annica, hjälpte henne bla att klippa klorna på hennes hund Tindra.

Då hon kände sig lite osäker för att Tindra har svarta klor, gick kanon att göra det och måste säga att Tindra är himla trevlig flicka. Tror Annica kommer ha mycket kul ihop med denna fröken, hon behöver bara få ner henne lite i vikt och så. Men det kommer med motion mm.

Kul med ännu en vän som har en fybent, så kan man göra ännu mer ihop liksom.


Ikväll så tog ja som vanligt en kvällspromenad med Baileys och Sessan, som dem uppskattade  mycket.

Solen var påväg ner och det var bara helt underbart, inte mycket som är bättre liksom.

Passade på att träna med Baileys på detta med gå fot, sitta bredvid och sen sitt stanna kvar och inkallning.

Samtidigt som Sessan var lös och fick agera "störningsmoment" och det gick fin fint.

Han ä ju en riktig stjärna min kille.


Nu ligger Baileys, Sessan och Joker här i soffan och myser med matte.

Alla nöjda med dagen/kvällen.


   


                                                         


Hugs And Kisses

Av Jenny - 19 augusti 2013 23:30



Nu är det dags att krypa ner i sängen, ska bara låta Baileys och Sessan kissa lite först.

Imorgon så ska jag in en sväng till Hudik, inget jag alls ser fram emot.

Nämligen så att det är tandläkarn som står på agendan och denna gång ska 2 tänder dras ut.

Blää ser inte alls fram emot det, men blir skönt när det är över.

Hoppas på att det inte ska göra allt för ont varken under tiden eller sedan efter.

Men hört diverse skräck exemplar på smärta, men litar på  mammas ord " känns inte alls jämnfört med att tabort tandsten", Och det var inte jätte hemskt, men absolut ej skönt.

Men vi får se imorgon som sagt.

Nu natti natt från oss   .


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 19 augusti 2013 23:29



Ja ikväll så tog jag en promenad med Sessan ensam i skogen och som hon uppskattade det.

Och efter det så hade vi en mys stund bara vi tjejer.

Baileys fick promenad innan ihop med sina staffe tjejer, så han fick sitt han med.

Men viktigt att dem båda får egen tid liksom.

Baileys fick sin på dagen, så det var Sessans tur nu ikväll.

 

                     


 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards