En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under juli 2012

Av Jenny - 5 juli 2012 11:27

 





Ja då var det en ny dag då, har varit vaken ett tag.

Ska ju iväg och jobba sen 14-21, inget sug men det är bara att gilla läget.

Och man blir ju glad när lönen kommer liksom..

 

 

 

Igår eftermiddag kom ju lilleman hit då och var här till Lollo slutade jobba, så att min älskade lillebror kunde åka lite tidigare till Enköping. Han ska ju som sagt tävla i VM i matchspel där borta.

Men iallafall så hade vi super mysigt, vi var ut en sväng och busa. Var bla till affären och handla lite och Joker bestämde sig för att följa med. Och medans vi var in och handla så hade ju Joker gått på egna äventyr. Vilket inte alls uppskattades av lille Patrik, som gick och ropa och ropa på Joker att han skulle komma. Men de gjorde han inte, och Patrik skulle minsann inte alls gå in förräns Joker kom..

Så det var bara för mig att vara ute med han och till slut så dök Joker upp igen och vi gick in alla 3.

 

 

 

Väl inne så lagade jag korv med bröd och  Patrik tyckte det var mums.

Han åt 2 och en halv och sen var det bus som gällde igen.

Han skötte sig perfekt hela kvällen, Lollo trodde att jag skulle få problem att hålla honom vaken tills hon slutade jobbet och kom hit. Men det var inga problem, då det sista han hade i huvudet var att sova.

Även om han var väldans trött..

 

 

 

Iallafall så finns det ju en person som just nu vänder upp och ner på min värld.

Och jag vet egentligen inte hur den lyckas med det, vi har känt varann i snart 5 år.

Det har ju liksom inte hänt något direkt mellan oss, men vi har en sjukt bra "connection".

Vilket i och för sig är en bra början, men iallafall.

Vi får se vad som sker   .

 

 

Hugs And Kisses

 


Av Jenny - 4 juli 2012 23:36






Hmm man kan ju undra om det kommer att gå sönder igen?

Men vågar man inget så vinner man heller inget.

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 4 juli 2012 10:55



Jaha då har man varit in till stan en snabbis med bror, vi åt lite lunch och sen köpte han nya fin byxor.

Han ska ju iväg i eftermiddag på VM i matchspel i Longdrive på Orresta, det börjar imorgon och håller på till söndag så han behövde ett par nya. Håller alla tummar och tår för att det går bra.

Gick snabbt att hitta det bror skulle ha och nu är man hemma igen.

Har satt igång tvättmaskiner, hängt ut mina mattor på balkongen och sen dammsugit lite.

 

Senare så kommer bror hit igen och lämnar lilleman som ska vara här tills Lollo slutar jobba.

Så att bror inte behöver åka så sent, tar ju c:a 3 timmar eller så att åka ner dit liksom.

Ja så då fick man ställa upp och passa lilleman lite, gör ju inget då man ändå ska vara hemma.

 

Nej nu ska jag fortsätta fixa här hemma.

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 4 juli 2012 10:26




Igår var man ju ledig och så även idag, och kan säga att jag bara tagit det lugnt och pysslat om mig själv.

La ansiktsmask, målade naglarna, tog ett bad mm...

Så skönt att kunna koppla bort jobbet och allt annat ett tag, men imorgon så är det dags igen.

Och det med blandade känslor, men men.. Man kan ju inte alltid tycka att det är skoj   .

Idag så har jag även tvätt tid, det är de enda "måstet" jag har idag. 

Vilket är helt ok, skönt när man är klar och allt är rent liksom. 

Doftar ju så gott, ska även dammsuga och torka lite golv tror jag...

 


Vädret är inte alls på topp idag, tror att vi kommer få regn..

Igår var det ju i och för sig lika på förmiddagen, och sen blev de värsta sommarvärmen..

Och det sjuka är ju att då klagar man och säger " fan va varmt det ska vara"..

Man är ju liksom aldrig bara nöjd... Men ja passade iallafall på att sola på balkongen en stund då..

Vilket var sweeet, men som sagt idag ser det inte ut att bli sådant väder.

 

Annars så håller mina kära grannar ovanför på att driva mig till vansinne..
Dem gör ju fan inget annat än festar, alltid folk där till sent och ett j*vla tjatter på balkongen..
För att inte tala om springandet i lägenheten, inte alls kul när man själv försöker sova..
Men men...

 

 

Nej nu ska jag ta någon smörgås, lite frukost liksom..

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 2 juli 2012 19:33



Idag har man jobbat igen då, 7-14 och jag såg verkligen fram emot att dagen skulle ta slut..

Då det varit en riktigt psykiskt jobbig dag idag, massa larmande, gnällande och gap mm..

Men antar att dem inte kan råför det, dem bor ju där av en anledning liksom.. Men det tar på en iallafall..

Vi är ju där för att hjälpa mm, men ibland blir det bara för mycket. Och man får räkna till 10 många gånger under ett arbetspass och slå på ett leende och göra sitt bästa. Vi är ju trots allt inte mer än människor liksom..


Iallafall så gick jag hem och hoppades på att få det lugnt, och att hantverkarna skulle vara klara med mina fönster..

Och lägenheten var tom när jag kom hem, men upptäckte ganska snart att det stod massa verktyg och grejer kvar i köket. Hmm så dem var ju alltså inte klara, dem hade middagsrast   .

Så det var ju bara att vänta in att dem skulle komma tillbaka, och göra det jag trodde att dem skulle gjort under tiden ja var på jobbet. Fick sedan även huvudvärk så jag trodde att jag skulle smälla av... Så så fort han hade fixat sovrums fönstret så gick jag in och stängde dörren om mig och la mig och vila lite..

Men det var ju lättare sagt än gjort, då c:a 10 ungj*vlar bestämde sig för att använda källaren under mig som lekstuga. Det var ett fruktansvärt liv och det sprangs, skreks mm... Så det var ju bara att inse att vila var det ju inte frågan om, försökte läsa lite. Men efter ett stund så höll jag på att bli galen på ungarna, så gick upp och ut och "röt" i åt dem.. Var rätt less som ni kanske fattar    .

Men ni ska ju inte tro att det hjälpte heller, dem fortsatte.. Fast även en annan granne sa åt dem och så även fönster hantverkarna.. Snacka om NOLL respekt!!!

Jag vet att man inte får säga detta, men j*vla svartskalle ungar. Man kan ju iallafall lyssna, källaren mm är ju liksom ingen lekplats.


Trodde aldrig att dem skulle sluta leva om, men vid c:a 19 ikväll så försvann barnen och så var även hantverkarna klara. Så nu har jag fått middag i mig och ska snart ta en dusch med..

Sen blir det bara lugnt för min del resten av kvällen.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 juli 2012 22:58



 



Det kan numera Spanien titulera sig som.

Efter finalen i EM ikväll mellan Spanien - Italien, som slutade med 4-0 till Spanien.

Förkrossande seger..

Så står det klart, utan tvekan är det världens bästa landslag genom tiderna.

Ingen har tidigare lyckats försvara en EM titel och inte heller tagit 3e raka mästartiteln.

STORT grattis till Spanien alltså, dessutom var det en nice match att se.

 

      

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 juli 2012 21:56




Ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga..

Vill egentligen inte säga för mycket om detta..

Men känner samtidigt att jag måste skriva av mig lite, är så grymt besviken på mig själv..

Återigen så har jag lyssnat och trott på vad en person sa, och någonstans trodde jag väl inte att personen som detta gäller. Inte bara skulle "driva" eller vad man kallar det, men det verkar ju fan inte bättre..

Usch va korkad man kan vara ibland.. Hoppas väl bara att det visar sig vara ett missförstånd just nu, men tror tyvärr ej det..

Men skyller på att det är för jag är så sliten, pga av allt jobb..

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 juli 2012 21:41



Har ju jobbat idag med, var 7-14 som stod på schemat..

Och kan säga att det snarare kändes som man var där ett dygn, usch!!

Är så psykiskt påfrestande, det går ej att fatta om man inte varit där.

Så trött som jag var i huvudet idag när jag kom hem, minns knappt första timmarna efter jobbet.

Imorgon är det dags igen, även då 7-14. Sen är man ledig nån dag och då ska jag bara njuta och inte göra ett skit.

Har fått förfrågan om att jobba på en annan avdelning då, men nej jag måste få vara ledig med.

Känner att man som sagt är rätt "slut" i huvudet...

 

Kommer även hantverkare hit imorgon och ska fixa med fönstrena, så jag hoppas att dem är klara med min lägenhet innan man kommer från jobbet. För då vill jag inte ha massa folk här hemma som bankar mm..

Men det återstår ju att se som sagt.. 

 

 

Hugs And Kisses

 

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards