En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Jenny - 12 april 2015 22:02



Dagen började rätt grå och trist, var även utlovat att vi skulle få regn.

Men det var uppehåll på morgonen, så tog en promenad med Baileys så fort vi vaknat.

Tänkte att det var bäst att passa på, om det nu skulle regna resten av dagen sedan.


Började ju regna sen med och jag passade på att städa inne, byta gardiner mm.

Så nu är vi redo för vår och sen även sommaren, lite mer färg är aldrig fel.

Sen är det alltid kul att byta lite, så blev lite turkost inne i vardagsrummet och så plommonlila i köket.


   

Blev mycket nöjd.

Efter att köket och vardagsrummet var klart så var det äntligen uppehåll ute.

Så passade på att ta ut hundarna för varsin bus stund ute, körde lite apportering och godis sök.


           


Märks inte att fröken löper ens, mer än att jag har dom åtskilda.

Samt att det är väldans tomt i soffan utan dom..

Men annars så är det precis lika lugnt som innan löp här hemma.

Ja visst han är som en "igel" där hon kissat ute mm, samt super intresserad när hon väl passerar honom.

Men inte så att han sitter och piper mm inne.

Utan precis lika cool som jag minns våra labbar var när vi hade den rasen och båda könen.

Bella kan busa lite med sin älskade "and" som hon vann i sin BIS 1 påse, japp den är hel än.

Trodde hon skulle ha sönder den rätt snabbt, men hon vårdar den ömt.

Men annars är det inga konstigheter alls, man har ju hört dom som har det super jobbigt när tiken löper.

Ja alltså dom som har båda könen alltså.


På kvällen sen så kom solen fram lite och himlen blev alldeles klar.

Så när hundarna fått sin middag och så, tog jag dom på varsin promenad.

Först ut var Baileys och han var riktigt lugn att gå med idag, inte massa stress och drag.

Träningen har gett resultat och sen att han fått börja göra av med mer energi när vi cyklar.

Var super vackert på himlen och allmänt nice.


                   



När vi kom hem så bytte jag bara och tog med mig Bella på en sväng.

Fröken var lika glad som alltid, men det märks att hon är lite mer "döv" än normalt.

Ska bli intressant och se om hon förändras något efter detta löp.

Finns ju tikar som blir helt annorlunda efter, men hoppas att hon fortsätter att vara sitt fantastiska jag.


     


Nu har jag duschat och tänkte kika lite tv.

Sen blir det sängen och drömma mig bort lite.


Hugs And Kisses


Av Jenny - 12 april 2015 10:32


Eftersom jag inte kan ta hundarna ihop just nu, då Bella löper.

Och jag inte vill gå samma väg med henne som Baileys fick, med tanke på allt vatten som fanns.

Vill ju inte att hon drar på sig urinvägsinfektion eller nå skit nu liksom.

Så tog jag fröken till den vanliga skogsvägen, vilket oavsett blir kanon när man har hennes sällskap.

Vi körde lite fotgående mm och busade en hel del.


                             


När vi kom hem så märktes det inte fröken precis varit på promenad.

Utan då körde hon race med ena knutbollen.



 
 

Så sjukt söt, tacksam hon är våran.


Sen blev dusch och soffläge resten av kvällen.

Super konstigt att inte ha sällskap av hundarna framför tv:n, men med tanke på fröken löper.

Så vill jag ej ha henne i vardagsrummet, mer rättvist att Baileys heller inte får vara det då.

Såg filmen "New Year's Eve" på 4an, den var väl ok.

Men hade förväntat mig att den skulle vara bättre, med tanke på hur många bra skådisar det ändå var.

Efter den så la vi oss, mycket nöjda efter en kanon dag/kväll.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 12 april 2015 10:25


Tog en kvällspromenad med Baileys, en runda som vi inte gått på hela vintern.

Men nu när det tinat upp överallt och vädret var så underbart så tog vi debuten för i år.

Skönt att kunna gå dom längre igen och bara njuta.

Då det fanns en hel del "skitvatten" lite här och där, så tog han även sina första dopp.

Eller ja han stod och plaskade mm.

När vi kom hem så fick han en dusch, man vet ju inte vad det finns för baciller i vattnet liksom.


Bildbomd och videos från promenaden...


                                                                                   



 
 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 12 april 2015 09:53


Vaknade upp idag vid 08 och det var redan fantastiskt väder ute, +8grader.

Kändes att det skulle bli en underbar dag.

Rastade hundarna och gav dom frukost, avvaktade tills solen tagit sig runt huset.

Sen fick Baileys hänga ute i hagen och njuta av solen.


  Medans jag började räffsa, då det tinat så man kan få bort alla löv, grus mm efter vintern.

Efter 2tim så bytte jag hund, då Bella löper så kan jag ju inte ha dom tillsammans.

Fröken tyckte det var super mysigt att få komma ut.


       


Men tyckte lite synd om Baileys som fick ligga inne, när vädret är så härligt.

Så jag löste det genom att lägga honom i sele och lina vid trädet.


           


Inga problem alls, dom fann sig tillrätta direkt.

Fick varsin morot och sen leta lite godis.

Sen njöt dom i allmänhet och jag fortsatte att fixa ute.


       


Underbar dag minst sagt och nu måste ju våren vara här på riktigt.


Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards