En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 22 mars 2018

Första utsläppet och även avåkning...

Av Jenny - 22 mars 2018 12:45



Idag eller ja imorse så hade jag utsläpp i stallet, vilket gick kanon bra.

Självklart så fick Jack lite extra mys och likaså bästa guldponnyn.

Han stod hellre och myste med mig, än åt sitt frukst hö.

Vilket säkert hans kompis Tango tyckte var toppen, då han fick äta i lugn och ro.

Gav Jack's hage och likaså Rummel's nytt vatten när jag hade släppt ut alla.

Sen moockade jag åt Jack, samt Åsa's båda och sen var det dags att ta in Jack igen.


Nu för en barbacka tur i skogen, vilket gick bra till en början.

Men han såg spöken i typ allt, vi mötte en flock rådjur och sen kom "braket" i skogskanten.

En j*vla älg som bestämde sig för att börja röra sig lagom när vi var bredvid.

Vilket resulterade i att en Jack som redan var bra på tårna och försökt vända mm..

Gjorde just det och typ på en feemöring, så jag åkte i backen.

Hade ju långa tyglar, så hade inte så mycket att sätta emot liksom.

Sen såg jag bara hur han joggade fint hemåt, lyssnades på mina rop.

Men tyvärr valde han inte att stanna, utan var bara för mig att med börja springa.

Man insåg ju rätt snabbt att han kommer passera rakt över den satans skarpa kurvan där alla kör som idioter. Vilket höjde pullsen rätt bra om man säger så.

Som tur var koom det en bil precis när jag kommer ur skogen, så stannade den och sa som det var.

Självklart fick jag åka med och gissa om man blev lättad näär vi kommer upp för att passera över i kurvan. När jag ser fantastiska Jack stå inbackad framför Weltino's grind till hagen.

Helt oskadd och så lugn, han blåste inte ens extra.

Aja detta var ju första avåkningen för min del på Jack, så det kan jag nog leva med.


Valde dock att ta in honom i stallet och ta av tränset, boorstade mm...

Sen gick vi en lugn promenad, då jag har ont i ryggen och även i den handen jag tog emot mig med. Men säkert ingenfara.

Bästa mammsen kom och hämtade mig i stallet sedan.


Efter det så har jag mest tagit det lugnt och ändå rört på mig, så man samtidigt inte stelnar till.

Hoppas inte att det blir sämre inatt när man sovit.

Men det får vi väl se...


Ha en fortsatt trevlig torsdag på er


P&K



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards