En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Fredag och förkylningen har mig i ett järngrepp..

Av Jenny - 29 augusti 2014 09:25



Ja förkylningen har verkligen satt "klorna" i mig ordentligt nu och har mig i ett järngrepp.

Idag måste vara värsta dagen hittills, så jag hoppas att det betyder att det är påväg att vända och bli bättre.

Inatt har jag knappt sovit alls, då man ej fått luft ordentligt.

Men bara fortsätta ta medicinen, vila och se till att ta det lugnt.

 

Måste dock försöka orka ta en promenad med grabbarna idag, dem fick ingen igår pga orken.

Tur som jag har så klagar dem inte över det, dem är lika lugna hemma oavsett,

Men man känner sig lite smått "elak", vill ju att dem med ska få sitt liksom.

Inte deras fel att matte är sjuk.

 

Veterinären sa att Baileys kunde riskera få diarré och kräkningar av sin medicin som han äter.

Men nu har han ätit den i 4 dagar och ingen reaktion alls på den, mer än att nosen läker och allt verkar bra.

Så nu hoppas matte på att han ska vara helt bra i nosen inom snar framtid.

 

Pratade med Anne igår, hon har Baileys syster och är även mamma till hans uppfödare.

Som vanligt blev det ett långt samtal om hundar mm..

Vi kom även in på utställningen i Sundsvall, hon frågade om jag kunde tänka mig att visa Prada.

Då hon har svårt att springa så fort som behövs för att komma upp i rätt tempo för Prada.

Självklart ställer jag upp så nu ska man visa fin syrran och min egen stjärna där.

Anmälde Baileys igår, blir debut i öppenklass och med special tecken C bakom.

Varför det står det bakom är för att det betyder att får han CERT på den utställningen så blir han Svenskt Utställnings Champion.

Så nu är det bara se till att vi är i tipp topp form tills dess och försöka "rocka" hem certet.

Men vet att det kommer många fina hundar, men bara hoppas domarn älskar Baileys och att han inte är allt för laddad och glad.

Han älskar ju att vara i ringen och har en tendens att bli lite överladdad och för lycklig för domarnas smak.

Även om jag själv bara ser det som positivt att han tycker om det, hellre det än "statyer" som många andra har med sig i kopplena. Tycker det ska vara mer positivt när dem ser hunden njuter av stunden.

 

Passade även på att anmäla både Baileys och Boss till sthlms mässan, så nu är det klart med.

Boendet har vi ju redan fixat, så allt är i stort sett klart för denna utställning med.

Gäller att vara ute i tid om man ska ha boende skapligt nära, då det är MÅNGA som ska dit.

Ska ju även ner några dagar innan för att trimma Boss, sen får vi se om han stannar hos uppfödarn eller om han åker med hem igen,. Blir ju oavsett finslipning på själva utställningen sen så.

Dem ska ju nämligen visa honom åt oss och han kommer ställas mot bla sin ena bror.

Ska bli spännande se hur det går.

 

Nej nu känner jag mig allmänt död igen, orkar inte längre stunder av något annat än vila.

Men så är det ju att vara sjuk, vilket SUGER!

Hade så mycket hellre varit frisk och jobbat mm..

Men kanske är som mamma säger, att jag är överkänslig mot främmande bakterier mm..

Då jag har en tendens att bli sjuk så fort jag är på ett nytt jobb och därmed nya bakterier.

Men vi får se, oavsett så hoppas jag på att vara återställd snart.

 

Ha en bra dag alla som förtjänar det!

 

Hugs And Kisses

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards