En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Jenny - 7 augusti 2014 22:48



Har verkligen blivit ur usel på att blogga numera.

Men antar att jag inte haft nå behov av det och sen så har det inte hänt så mycket heller.

 

Iallfall så jobbade jag den där veckan hos "kunden" jag nämnde i förra inlägget.

Gick kanon bra och jag hade med mig Boss varje dag, även Baileys fick följa med en dag. 

Och det funkade det med, jag som är lite överkänslig när det kommer till Baileys.

Bara för att många man haft runt sig tycker han är jobbig mm, då han är en väldigt glad kille..

 

             

 

Funkade kanon att åka buss och att ha med dem båda, så stolt över mina grabbar.

 

Annars så har det mest varit grymt varmt som vanligt, cyklat med Baileys och tränat allmänt med grabbarna.

 

   

 

Igår onsdag så tog vi en efterlängtad kort sväng till skogen, var på tok förlänge sedan så det varit så sjukt varmt. Men igår trotsade vi värmen och tog en kort sväng som sagt och det uppskattades massor av grabbarna. Hade med mig vatten åt dem och dem fick en svalkande dusch när vi kom hem.

 

               

 

Båda var väldigt nöjda och somnade gott när vi kom in igen.

 

 

 

Körde lite apportering med Boss sen på kvällen, annars så tog vi det lugnt i soffan.

 

Idag Torsdag så har det varit rätt skön luft och även kommit lite dugg regn.

Så det gjorde luften ännu mer sval och lätt andad.

Idag så fick vår älskade pälsboll Boss sig ett bad, så nu är han sådär fluffig och genom mjuk igen.

 

     

 

Så häftigt och se vilken skillnad det blir på obadad och nybadad.

Kom även och tänka på hur vuxen han börjar se ut, han har ju växt en del och mognat i sitt utseende.

Trots att han bara är 7mån gammal snart, men tiden den verkligen flyger fram.

Han somnade gott när jag var klar med fönande och borstningen.

 

   

 

Ikväll så tog jag en promenad med Baileys, tyckte han behövde lite egen tid med matte.

Älskade ferdinand, finns ingen som han.

Han är verkligen min "once in a lifetime" hund, även om man vissa dagar kan slita sitt hår.

Så är allt det positiva det som överväger och sen vet jag varför han är lite dryg med.

Oftast är det i samvband med att jag varit lite lat och ej givit honom det han är van vid.

Som typ nu när det varit så sjukt varmt, så har vi inte alls motionerat så mycket som innan.

Vilket gör han blir extra "laddad" mm..

 

Men har ikväll pratat med älskade mammsen som får mig att tänka till lite.

Så från och med imorgon så ska vi sätta igång ordentligt igen, dels för Baileys skull och sen även för min egen.

Nu ska inte bara Baileys vara i form, han är super fin i kroppen nu.

Men även matte ska komma tillbaka till den gamla formen, istället för att leka valross   .

Hatar att ha gått upp i vikt, men det är bara att sätta igång så försvinner snart "må dåligt kilona" igen.

Vet ju att jag kan, gäller bara ta tag i det på allvar och inte ha några ursäkter.

Och jag har ju världens bästa träningskamrater i mina grabbar, så nu j*vlar ska vi klara detta.

 

Nej nu ska jag kika lite tv innan det är dags att krypa ner i en renbäddad säng.

Kommer sova som en prinsessa, ren säng och super svalt.

 

Hugs And Kisses

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards