En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Jobbat, veterinären och nu sjuk...

Av Jenny - 28 augusti 2014 11:21



Varit dålig på att uppdatera igen, men jobbat dygnspass 19-20/8 och sen även 21-22/8.

Har gått kanon bra och jag trivs som fisken i vattnet, trist bara att det är så kort tid som vi får jobba där.

Men det är ju bättre än inget.

 

Grabbarna åkte till en vän till mig för att vara där tors 21/8 till lördag 23/8, så jag fick vara helt ensam här hemma 22-23/8.

Då tanken var att dem skulle ha grabbarna även när jag är utomlands 14-23/9.

Tyvärr så funkade det inte alls med Baileys, han drog mm i koppel och var allmänt dryg.

Men super lugn inne, inte alls normalt för att vara honom om man bara visar honom att det inte är ok.

Men det visade sig igår 27/8 att deras ena tik började löpa, så rätt säker på att det spelat in.

Sen är han heller ej van att vara hos denna familj, men det har löst sig så matte kan ändå åka fortfarande.

Boss kommer att vara hos dem och Baileys hos Mimmi och Ante med familj.

Där stormtrivs Baileys och är sitt normala jag.

 

Men iallafall så frågade denne hundvakt på fredagen om Baileys brukar vara röd om nosen, och jag det kan han vara ibland. Så tänkte ej mer på det. Men när dem kom hem med grabbarna i lördags så såg jag att han även är väldigt svullen.

Men visade ingen smärta och var sig själv till 100%, ätit, druckit och lekt som vanligt.

Så tänkte att han måste slagit i nosen eller något, även på söndagen så visade han inget konstigt.

Men nosen var lite lila/blå istället, så tänkte att det var ett blåmärke.

I måndags så var det dags för dygnspass för mig igen och grabbarna skulle hänga med Mimmi med familj.

Gick kanon bra, men på kvällen så fick jag ett sms om att nosen varade lite.

Och hon skickade även en bild.

 

  

Blev orolig och bestämde mig för att ringa veterinär direkt jag kom hem på tisdagen.

Pratade med Ultuna redan på kvällen som sa det skulle tvättas rent med vatten och sedan avvakta till dagen efter (tisdagen).

Så blev en väldigt LÅNG natt på jobbet och kändes som resan hem tog en evighet.

Ringde veterinär så fort dem öppnat och vi fick en tid kl10.

Snälla vännen Annica ställde upp som sällskap och skjuts, även Boss fick åka med.

 

Väl där inne så visste dem inte riktigt vad det kunde vara, men när jag nämnde blomman "Björnloka". 

Så sa dem att det mycket väl kunde vara den, den är nämligen super giftig.

Och i samband med solljus så blir det som brännskada av det hela, och då krävs det bara att hunden snuddat vid denna hemska blomma.

 

   

 

Så vi fick anti inflammatoriskt som han ska äta i 6 dagar, så nu hoppas vi på att det blir bra igen.

Han är redan bättre i nosen och mindre svullen så det går åt rätt håll.

 

JAg själv ligger dunder sjuk nu, började på jobbet i måndags eftermiddag med att jag hade ont i halsen.

Men nu är det så mycket mer, svullen hals, ont, orkeslös, feber, snorig och känner ingen smak alls.

Så igår blev det en tripp till apoteket för att införskaffa hostmedicin, slem lösande, halstabletter mm..

 

  

 

Så självklart blåbärssoppa, standard när jag blir förkyld.

 

Super tråkigt att vara sjuk då jag skulle haft dygnspass idag torsdag till imorgon, men det var ju bara att inse att det inte var möjligt liksom.

Dels orkar jag inte och kan inte riskera att smitta "brukarn", då denne isåfall blir ännu sämre än jag är.

Så var bara att snällt stanna hemma och gilla läget.

 

Grabbarna tycker att matte är rätt tråkig som mest bara ligger, vilket jag med tycker.

Då man får stunder när man känner att man orkar mer, men efter någon minut är man tillbaka i liggande läge igen.

Blev några korta promenader med grabbarna igår, då dem ändå behöver röra sig liksom.

 

     

 

Dem behöver ju sitt, även om matte är sjuk liksom.

Men som tur är, så är dem super lugna trots att dem ej fått någon längre promenad på 2 dagar nu.

Jo i tisdags innan jag blev så mycket sämre, så passade jag även på att göra höst/vinter fint i mina balkonglådor på farstun.

Så nöjd!

 

 

 

Nej nu ska jag krypa ner och lägga mig i soffan framför tv:n igen.

Känner mig totalt död, hade hoppats på att medicinen skulle gjort underverk och att man skulle orka ta sig till skogen med grabbarna. Så dem skulle få springa av sig ordentligt.

Men det kan jag glömma...

 

Ha en bra dag alla <3

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards