En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 22 februari 2018

Ny hagkompis igen då....

Av Jenny - 22 februari 2018 20:15


Ibland blir det inte så bra som man hoppats på.

I detta fall inte så att jag och Jack tycker det är ok iallafall.

Han fick ju en ny hagkompis som ni säkert läst, en skimmel och det gick fin fint.

Förutom att 3st täcken var trasiga på 4 dagar, vilket jag inte ens fått veta. Utan jag upptäcte det av en slump när jag såg att det han hade på sig den dagen hade 2 stora hål. Så jag kollade ju dom andra han använt och att Jack även hade massor med bitmärken på hela kroppen.

Hade något redan andra dagen, men kan hända med nya hästar ihop.

Men inte så att hela rumpan ska vara full av dom och att man biter så hårt så att samtliga helt nya täcken är trasiga.. 

Inget jag eller han uppskattar liksom.

Så testade att spraya ett av täckena när det var lagat, i hopp om att det skulle hjälpa.

Men icke, plus att Jack själv blev mer stirrig och grinig att hantera mot innan.

Men jag var tydligen "larvig", för det var ju fullt normalt mellan hästar och fick höra diverse skräck historier från en annan. Men nej jag anser ej att det är ok eller för den delen normalt om det är en harmonisk "flock"....

Så till slut fick jag säga till mer ordentligt att det inte funkar för oss, för jag vill ha den lugna harmoniska häst jag annars haft liksom. Måste lyssna på vad min häst försöker säga, sen förstår jag att det inte kan vara kul att "vallas" runt hela tiden. Gick så långt att han även börjat att säga ifrån med att sparka, samt att han själv inte var lika social i hagen längre.

Så iallafall sa jag till att det inte funkar och att hagkompisen får flytta ut igen.

Eller att en annan får gå in till denne och jag tar annan hage.

Även om jag helst inte alls byter, då jag skottat upp gångar mm i denna liksom.

Men allt för att jag ska få lugn i min häst igen.

Fast då ville inte den nya tjejen ha sin med en som beter sig så, vilket jag förstår.

Så blev så att hennes skulle gå in till Jack istället, då alla vet att han är snäll osv.

Samt att hennes med ska vara det, men ranghög och det bekommer inte Jack det minsta.


Så idag blev det omflyttning, eller ja utflyttning av skimmel till annan hage.

Och en ny valack in till Jack och det gick super bra.

Nu hoppas vi att det fortsätter så och att dom kommer trivas med varandra.

Vill så gärna ha tillbaka lugnet igen.



Jack fick vila idag och bara njuta av att fått en ny kompis.

Som inte vill smaka på honom hela tiden eller valla runt honom.

Så skönt se dom stå lugnt och äta tillsammans, kliade även varandra.

Samt rullade och busade lite tillsammans.

Så kommer nog bli bra.


     


P&K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards