En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 2 augusti 2017

Av Jenny - 2 augusti 2017 17:15


Blev en härlig och lite längre skogspromenad med grabbarna i sällskap av mamma.

Otroligt varmt, men skönt för grabbarna att få komma ut och sprinag av sig lite.

Samt att det iallafall är lite skyddat i skogen, så man ej går direkt i solen.

Nöjda hundar som somnade gott när vi kom hem och mamma satte igång med middagen.


                   


P&K

Av Jenny - 2 augusti 2017 15:30


Fasters stora kille kom till mig igår och vi såg film, samt åt lite godis.

Så bestämde vi även att han skulle få vara ledig från fritids och följa med till stallet istället.

Då han gärna ville rida och klart han fick det då liksom.


Vi klev upp och åt frukost, innan vi begav oss för att först ta tåget, sedan bussen sista biten mot stallet. För att promenera dom sista 700m typ.

Gick kanon bra och P tyckte det var så spännande att åka kommunalt.


Väl framme så smörjde vi läder och förberedde maten åt Jack, samt åt lunch själva..

Sedan hämtade vi in honom och P fick borsta mm..

Ja med hjälp av mig såklart då han inte når överallt.

Började med att vi gick ner på ridbanan, där jag longerade och P red.

Gick kanon bra, han var så modig att han även ville trava och det gjorde han ex antal ggr.

Tufft gjort tycker jag av en grabb på snart 7år och som aldrig ridit på så stor häst innan.

Ja mer än till hagen 1 gång på Jack då, men iallafall.

Sen tog vi en promenad ut i skogen, ja P fortsatte rida och jag ledde Jack.

Mycket nöjd P som kom tillbaka till stallet sedan och medans Jack fick äta sin mat, innan han skulle ut i hagen igen. Så borstade P på lille Rummel, han är ju bara så söt den ponnyn!!!


När Jack ätit och fått smällta maten, så fick han gå ut i hagen igen.

Jag mockade boxen och plockade undan mm..
Sedan kom mammsen och hämtade hem hos, var en trött och nöjd kille som vi lämnade hem till sina föräldrar.


Bilder från dagen:


                 
 
 
 

Ha en fortsatt trevlig onsdag på er.


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards