En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Underbart väder, tvätt mm..

Av Jenny - 31 maj 2016 20:30


 


Var inte helt fel kliva av jobbet imorse efter ett kväll/natt pass och solen skiner för fullt.

Hem till mammsen för kaffe, sedan tog jag Mr B och Lava för att promenera hemåt.



 

Väl hemma så var det dags att tvätta och så fick man "tjaffsa" lite med en person som inte förstått detta med tvätt tiderna mm. Utan trodde att man tydligen kunde göra som man vill.

Mamma kom även förbi på kaffe då hon ändå skulle till affären.

Visade sig även att det jag upptäckte igår med att jag hade dåligt tryck i vattnet hemma.

Var vatten läcka som måste grävas upp och bytas rör osv.

Så vattnet hemma skulle antagligen bli avstängt mm och så fick man ju då även se om det ar större skada än så. Så vi bestämde att jag och hundarna skulle komma till mamma senare.

Så sover vi där tills allt är klart, lättare än att vara hemma utan vatten.

Samt att det skulle grävas mm utanför trappen liksom.


Så när tvätten var klar, eller ja mamma tog hem det sista så jag slapp fortsätta "tjaffsa" med personen som ändå ej förstod vad vi sa. Då denne även dragit min tvätt åt sidan i torkrummet och hängt sin egen tvätt. Självklart sa vi till vaktmästarna om det, så dom tog även ett snack med personen senare.


Iallafall så gick vi till mamma på eftermiddagen, jag och hundarna.

Blev grillat till middag då vädret varit helt udnerbart, suttit ute i stort sett hela eftermiddagen/kvällen.

Även hundarna har varit ute nästan hela tiden, så skönt att dom kan vara det.



 

Lava och Saya har busat ordentligt medan Mr B hängt med oss.

Då han tyvärr inte får vara med Saya just nu, i och med att hon löper.

Men det är skönt att han inte bryr sig om henne så länge hon ej är bredvid honom.

Då kan han lukta lite och självklart även där hon kissat mm.

Men nu har ju dom sin "rastgård" och han sin del, så han slipper ha henne uppe i sig.

Han är bara så bäst denna grabb!!


Nu har man duschat och intagit soffläge, i sällskap av mammsen och Mr B.

Får se om det är nå bra på tv eller om det blir att dra igång en film.

Är ledig imorgon så ingen klocka som ringer heller, men sedan jobbar man torsdag 8-8.

Eller ja det är personalmöte 8.15, men sedan ska man jobba direkt.

Men efter det ledig en hel vecka, bara hoppas att detta underbara väder håller i sig.

Så att man kan njuta ordentligt och gå för att simma/bada med hundarna.


P&K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards