En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under maj 2015

Av Jenny - 5 maj 2015 21:45



 


Idag har det inte varit något direkt super bra väder.

Så på dagen har det blivit korta promenader med dom fyrbenta.

Annars har hundarna mest myst inne, så skönt att dom inte bryr sig när det blir en "inne dag".


Själv så har jag städat av ordenligt:

- Dammat

- Damsugit

- Torkat alla golven

- Kört någon tvättmaskin

Så nu är det rent och fint, samt doftar ljuvligt här hemma.

Inte för att det var direkt skitigt innan heller, men iallafall..


Sen på kvällen när både jag och hundarna fått i oss middag.

Så tog vi en "kvällis" i skogen så att dom skulle få sträcka på benen.


             



 
 


Jag får ju typ ångest om dom inte får komma ut och springa av sig varje dag.

Förstår inte dom som går en promenad på 5min varje dag och knappt det ens.

Nej stackars hundar säger jag, så undrar dom varför hunden inte har muskler mm.

nej skaffa en porslins hund känner jag, om du inte ens kan ta dig tid att motionera.


Vi var ute i 45min och jag kunde med gott samvete duscha, sen bädda ner mig i soffan när vi kom hem.

Hundarna somnade gott och snarkade en hel del.

Då vet man att man gjort nå bra!

Så blev ett bra avslut på en rätt trist dag.


Hugs And Kisses




Av Jenny - 4 maj 2015 11:28


Det regnar inte än så länge men det är mulet och inte alls super skönt ute.

Tog en promenix med hundarna på förmiddagen efter att dom fått sin frukost, sen blev det en kaffe på farstun.

Jag har precis kört igång tvättmaskin nr 2 och hundarna dom bara myser i soffan.


 



Tror dom med tycker det är trist väder.

Inga speciella planer alls idag, mer än dammsuga och städa av lite.

Bra väder för att plocka mm inne med gott samvete.

Ja det blir väl fler promenader med pälsklingarna, men annars en dag inne.


Hugs And Kisses




Av Jenny - 3 maj 2015 21:30



Lät mina älskade pälsklingar busa loss ordentligt ikväll och satan så kul dom hade.

Matte tog fram kameran och fotade.

Insåg även då hur mycket Bella utvecklats i skallen, breddat och börjar se mer så vuxen ut.


                                                                                                         


Dom hade verkligen super kul, skönt för dom att få busa loss ordentligt någon gång ibland.

Samt skönt veta att dom kan det, utan att det blir tjaffs av det.

Och när jag säger att det "räcker" så lyssnar dom.

Kunde inte ha två bättre hundar!!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 3 maj 2015 17:45


Bella var ju hemma när vi var iväg och grilla mm..

Så tog fröken på en skogspromenad på eftermiddagen.

Blev både träning i form av fotgående, sitt-stanna kvar, inkallning och så testade vi på plats läggning i det fria för första gången. Och det gick ju galant, hon är ju bara så duktig tjejen!

Man slutar aldrig att imponeras av henne och det som gör det extra kul, det är att hon med tycker det är så roligt.

Blev även lite godis sök innan vi gick hem och såklart även massa bus.


                                                 


Hugs And Kisses


Av Jenny - 3 maj 2015 15:30


Idag vaknade man upp till helt fantastiskt väder.

Brorsan ringde och frågade om jag skulle med för att grilla, umgås och ha trevligt.

Hundarna fick självklart följa med dom också, men tog bara med mig Baileys.

Det var jag, bror, Lollo och barnen, så kom även Sofie med familj.

Dom hade två av sina staffe tjejer med också, den 3e låg hemma med sina 3 bebisar.


Här kommer några bilder från dagen, tog desto fler men blir så mycket om alla läggs ut här.


                                                                   


Var så trevligt och det måste ju göras om.

Tack alla inblandade!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 2 maj 2015 23:30


Idag har det varit riktigt tråkväder.

Regn till och från, så inte alls kul..

Har städat inne och bara försökt få dagen att försvinna.


Men nu ikväll så tog jag en skogspromenad med dom fyrbenta.

Var uppehåll så tänkte dom skulle få sträcka på benen lite, bara blivit korta svängar på dagen.


                   


Det var en hel del vilda djur i rörelse, sprang bla ett rådjur mitt framför ögonen på Bella.

Men duktiga tjejen lyssnade på matte och valde att ej springa efter.

Fast det var himland intressant och luktade gott mm...


Resten av kvällen har spenderats i soffan med film.

Hoppas att morgondagen bjuder på bättre väder och då får vi se vad vi hittar på.


       



Nu säger vi godnatt!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 maj 2015 17:51


Började dagen med rastning och frukost till dom fyrbenta som vanligt.

Och sen satte jag mig med en kopp kaffe, så underbart att bo så man kan sitta ute!!!


 


Fixade lite hemma och klippte klorna på hundarna.

Sen kom bror förbi med barnen och vi åkte iväg så Patrik skulle få fiska lite.

Jag och Kevin umgicks på land medans, han är ju lite för liten för att ha springa runt själv liksom.

Då hade han garanterat trillat i, med tanke på att han ska titta närmare och känna på precis allt.


             


Inga super bilder, med tanke på att jag var en bit ifrån dom med Kevin.

Men Patrik fick sin första gädda idag och innan vi åkte så fick han även nr 2 som var större än den första.

Gissa om han var stolt?!!!!

Likaså bror kunde nog spruckit av stolthet över sin son.

Så charmigt att se, även om Patrik tyckte det var lite äckligt med att hålla den stora fisken.

Sen åkte vi och åt på Max med barnen, eller vi tog driven.

Men det var oavsett några mysiga och trevliga timmar tillsammans innan dom körde hem mig.


Jag tog en kaffe och sen blev det skogen med dom fyrbenta.


                   


Baileys var ju inte sen med att upptäcka vattnet och plaskade där en bra stund.

Bella var dock inte lika övertygad om att det skulle vara så kul, men nyfiken var hon minst sagt.



 

Så när vi kom hem igen så fick Baileys en dusch, inte alls lika roligt som att plaska skitvatten i skogen.


 


Men något man behöver när man skitat ner sig och sen vet man inte vilka bakterier som finns i vattnet liksom.

Så nu ligger dom båda sött och sover i hundrummet.

Jag själv har tvättat en maskin tvätt och så målade jag om naglarna precis.


 


Denna gång blev det blå/svart på topparna.

Inte super nöjd, men det duger och bättre än som det var innan iallafall.

I och med att lite lack hade lossnat mm..

Blir ju så på några dagar liksom och då får man göra om det eller ta bort det helt då.


Nu tänkte jag fixa middag och så ska hundarna få sin middag med.

Sen blir det nog en lugn kväll framför tv:n.


Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards