En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Va sämst jag varit ett tag...

Av Jenny - 20 mars 2014 10:53



Jag har blivit sämst på att blogga inser jag, ska försöka att skärpa till mig.

Iallafall så tänkte jag berätta lite kort vad som hänt här hemma.

 

Dels så har jag skaffat ett gäng möss, vet att en del tycker att det är super töntigt och barnsligt.

Men det struntar jag fullkomligt i!!!!!

Jag är iallafall super nöjd med mitt beslut, alltid velat ha akvarium.

Men det är så mycket jobb med att hålla dem så fina som man vill och dryg procedur att göra rent mm..

Så jag valde att skaffa möss och ha i istället, alla mössen har dessutom stamtavla.

Så det är inga djuraffärsmöss som kanske bär på både det ena och andra.

Utan dem är från uppfödare och super trevliga är dem.

 

 

 

Gänget ovan är från en tjej som heter Lotta, 2 grabbar och 2 tjejer.

Sen har jag även en grabb till som ej kommit hit än, utan den finns hemma hos Nataly.

Fast han kommer från Anja (SE-Amanitas), en extreme svart kille som kallas Castro.

Så har jag även två flickor från Elin (SE Vattnadals), som kallas "Clio" och "Omega".

 

   

 

Jag tycker dem är super söta och sen att dem är så himla trevliga och sociala är super kul.

 

 

 

Baileys blev ju 18mån den 16e mars, så sjukt att tiden går så snabbt. 

Vi har ju även varit på vår årsdebut i utställningsringen.

Vilket gick toppen bra, även om matte självklart ville ha "Certet".

Men iallafall så fick vi Exc1, CK och slutade 4bästa hane, så han blev enbart slagen av 3st äldre hanar.

Så jag kan inte annat än vara nöjd liksom, dem 3 jagade ju sitt sista Cert dessutom.

 

Vi bodde ju hos en vän tors 6/3 till sön 9/9 och vi stormtrivdes verkligen.

Hade det super bra och på fredagen medans han jobbade så tog vi en sväng hem till Baileys uppfödare Rossica.

Dels så att dem fick se Baileys, prata lite och sen att han fick leka med hundarna.

 

     

 

Ja så fick ju matte se dessa små sötnosar.

 

   

 

Är ju så att Baileys har fått halvsyskon, det är samma mamma men inte samma pappa.

 

Annars så har jag mest jobbat och tränat med Baileys.

Tyvärr så fick jag ett samtal igår 19'/3 som gjorde att min värld rasa lite.

Är nämligen så att raden jag gått på, tillhör ju en annan person egentligen som varit tjänstledig för att plugga.

Men personen ifråga har sagt att denne ej vill komma tillbaka så såg liksom inte att jag skulle bli arbetslös igen.

Men igår fick jag ett samtal om att personen kommer tillbaka, så om 2v slutar jag på raden.

Så den 31/3 har jag mitt sista pass på rad hos "kunden", vilket känns skit!

Jag som verkligen storm trivts och inte alls haft en tanke på att byta mm..

Så kommer en tillbaka som kallat stället både det ena och andra liksom.

Men men bara att gilla läget och HOPPAS på att man får något av dem andra man sökte igår.

 

Har mått pyton sen igår kväll, haft jordens jävla migrän som bara vägrar att ge med sig.

Även hjärtklappning mm, hmm kan det kanske bero på att man fick reda på att man snart är arbetslös igen?

Ja kanske någon form av ångest liksom, jag vet inte men det gör sjukt ont iallafall.

 

Snön vräker ner utanför så "våren" lyser med sin frånvaro ett tag till.

 

Hugs And Kisses

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards