En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Jenny - 19 augusti 2013 23:30



Nu är det dags att krypa ner i sängen, ska bara låta Baileys och Sessan kissa lite först.

Imorgon så ska jag in en sväng till Hudik, inget jag alls ser fram emot.

Nämligen så att det är tandläkarn som står på agendan och denna gång ska 2 tänder dras ut.

Blää ser inte alls fram emot det, men blir skönt när det är över.

Hoppas på att det inte ska göra allt för ont varken under tiden eller sedan efter.

Men hört diverse skräck exemplar på smärta, men litar på  mammas ord " känns inte alls jämnfört med att tabort tandsten", Och det var inte jätte hemskt, men absolut ej skönt.

Men vi får se imorgon som sagt.

Nu natti natt från oss   .


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 19 augusti 2013 23:29



Ja ikväll så tog jag en promenad med Sessan ensam i skogen och som hon uppskattade det.

Och efter det så hade vi en mys stund bara vi tjejer.

Baileys fick promenad innan ihop med sina staffe tjejer, så han fick sitt han med.

Men viktigt att dem båda får egen tid liksom.

Baileys fick sin på dagen, så det var Sessans tur nu ikväll.

 

                     


 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 19 augusti 2013 17:21



Idag så har det varit kanon väder precis hela dagen.

Man har kunnat ha dörren stå öppen och även fönster, underbart liksom!

Det bästa med att bo såhär är ju att kunna ha öppet och låta hundarna vara ute eller inne precis som dem själva vill.

Man har sin egen lilla "trädgård" mm..

Och slippa bo i en "betong" låda som dem flesta gör när man bor i lägenhet.

Som att bo i hus, fast man har alla förmåner/hjälp man har när man bor i lägenhet.

 

Har fått en hel del gjort här hemma idag, burit upp alla mormors kartonger från vardagsrummet till vinden.

Dammsugit både uppe och nere, sen även tvättat några maskiner med gardiner.

Hittade ju massor med fina gardiner i en kartong efter mormor, så har tvättat dem så att man kan använda dem.

Inte för att dem var skitiga, men efter att ha legat i ett förråd i en kartong.

Ja då blir det en lukt man helst inte vill ha, så valde att tvätta alla.

 

Har även tränat lite med Baileys, gick prima.

Nu sitter detta med gå fint/fot nästan helt perfekt, bara lite finslipning.

Är jag som ibland "glömmer" av att säga åt han, så då slarvas det lite.

Även sitt, ligg och upp och sitt funkar klockrent, dessutom verkar han med tycka att det är kul lära sig nya saker.

Och det som är extra kul är att vi INTE använder oss av godis som belöning.

Utan enbart röst och beröring, vilket funkar så bra. 

Han är så kul att träna med och jag själv älskar se framstegen vi gör.

Jag och min bäste vän!!

 

Nu tänkte jag laga lite middag åt mig själv, sedan även ge hundarna.

Så blir det nog en långpromenad med dem sen, så vi alla tre får njuta lite av vädret.

För snart är nog hösten här och med den försvinner värmen mer och mer.

Så det gäller att passa på och njuta sålänge man kan.

 

Hugs And Kisses

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards