En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Jenny - 7 augusti 2013 21:51


 


Idag hade man dagpass som sagt, flöt på riktigt bra hela dagen. Ibland blir det lite "dö" tid, men då är det bara att försöka hitta på något att göra. Fick ju låna Sofies cykel idag, så när jag slutade så gick det fort att ta sig hem. Vilket var skönt för det var rätt kvavt och varmt. Väl hemma så så jag att avin för paketet med hundarnas tuggben kommit. Så rastade dem, sen lånade jag cykeln igen för att ta mig till Konsum och hämta ut det. Mycket nöjd med mitt köp och hundarna är super glada! Fick varsitt som dem sedan legat och tuggat på, sköna är att båda insett att man inte behöver tugga tills det tar slut. Utan man kan ta en "paus" med.

Väl hemma igen så passade jag på att dammsuga och torka golven både uppe och nere. Hundarna fick vara ute medans, så nu har man rent och fint här hemma igen. Jag har ju "slarvat" lite på den fronten ett par dagar. Enbart för jag varit för trött och "lat" pga allt jobbande. Men känns som det är viktigare hundarna får sina promenader liksom.

Golven hann precis torka, innan himlen öppnade sig och vi fick gå in. Så jag lagade middag, idag blev det bara kokt korv med bröd och iskall mjölk. Enkelt och gott!
Sedan så fick hundarna sin middag och vi tog en sväng i skogen. Dem sprang som två galningar, blev nästan rädd dem skulle bryta alla ben i kroppen. Men det gick fin fint.

Nu har jag duschat och slappar i soffan, innan det är dags att lägga sig. Imorgon är det dag pass igen som gäller. Sessan ligger och tuggar på sitt ben igen och Baileys har slocknat. Inte lätt vara ung kille med massa hormoner i kroppen ;) ...

Så tänkte ta lite kvälls fika innan det är dags att sova. Och imorgon behöver jag inte heller gå till jobbet. För Sofie jobbar med dag, så får åka med henne. Nice liksom, inte för att jag har något emot att gå. Rätt skönt faktiskt, men nu när man jobbat ex antal dagar i streck. Ja då börjar det kännas i benen.

Annars så är det bara bra med mig, ett lugn har infunnit sig igen. Blev lite "kaos" eller vad man ska kalla det för ett par dagar sedan, men skakat av mig det och insett det ej är värt vara upprörd mm.. Eller rättare sagt att jag är värd mer än "skiten" som kastades på mig mm. Så valt att glömma och gå vidare, är det något allt som hänt i mitt liv gjort mig? Ja då är det stark och att jag insett att jag är lika mycket värd som alla andra. Och ingen ska få mig tänka annorlunda. Så "bye bye" med sånt folk!


 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 7 augusti 2013 08:40

Idag är det äntligen svalt och skönt ute. Klockan ringde 06.00, upp och ge hundarna frukost och rasta dem. Sen var det bara att göra sig klar för jobb. Och där är man nu, trivs kanon och allt bara flyter på.
Jobbat dag imorgon och fredag med, sen blir det ledig helg och massa skoj!

Igår var det ju kväll som stod på schemat, vilket gick lika bra som alltid. Så innan det var dags mös jag och hundarna och njöt av dey fina vädret. Och efter jobbet så tog jag en 30min promenad med hundarna, sedan så blev det en dusch och mys framför tv:n.

Tycker allt att dagarna ska gå lite fortare nu, fast så är det ju alltid när man har något att se fram emot.

Funderar även på att ev åka bort över jul & nyår, så vi får se om det blir så. Iallafall så blir det en eller några "trippar" neråt i landet i höst/vinter. Vilket ska bli så roligt, få umgås med härliga människor och skratta och ha skoj. Utan att sedan få en "kniv" i ryggen rätt som det är.

Nej nu dags att jobba vidare.

Hugs And Kisses

[Bild]

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards