En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Jenny - 10 augusti 2012 21:57



Till min mamma och min älskade lillebror.

Som gav mig "sparken" i arslet och modet att bara släppa allt nere i Stockholm och flytta upp hit till Iggesund.

Jag var otroligt tveksam till det hela, men dem var ihärdiga. Och allt tack vare att dem såg att jag innerst inne inte alls mådde bra. Så jag la allt som har med hästar att göra på hyllan och packade alla mina saker och flyttade.

 

Ett beslut i allt det som var tufft, men samtidigt helt rätt. Då jag skulle plugga mm när jag kom upp hit, var att göra mig av med min älskade Phoebe, min 4bente vän som jag haft vid min sida i så många år.

Men jag tyckte inte att det var rätt mot henne att från att ha varit med mig 24 tim om dygnet och sprungit lös i stallen när jag jobbat. Till att mestadels sitta i en lägenhet, och som tur var fanns Marianne. En underbar kvinna som gav Phoebe exakt det liv som hon förtjänar och hon har det super hos henne.

Har kontakt ofta och jag både skrattar åt hennes berättelser och ibland gråter jag en skvätt med. Och det av saknad, men samtidigt lycka. För jag vet att jag gjorde helt rätt för Phoebes skull   .

 

Men iallafall först så trivdes jag inte alls här uppe och har väl sett det mesta negativt, tog nästan ett år innan jag nu börjat ändra uppfattning och inställning.

Och allt tack vare att man fått ett jobb, även om det bara är som vikarie..

Men jag stormtrivs verkligen och tycker att det är ett skönt gäng som man jobbar med.

Visst det har funnits "tuffa" perioder även på där, men i det stora hela så stormtrivs jag.

Och så har man fått en hel del nya vänner med, som jag bara diggar skarpt   .

 

Känns verkligen som mitt liv har fått en vänding, och som sagt allt tack vare mamma och min ihärdige lillebror.

Från att vara trött och allmänt less och slava för andra, knappt ville man umgås med folk.

 

Så idag väntar jag på att få flytta till MIN egen lägenhet, ja mamma kommer bo med mig där med.

Men den är min på papper.

Har min underbara katt Joker..

Har lärt känna massor med underbara människor.

Ett jobb som jag stormtrivs med och hoppas på att få massor med fler pass där.

 

 

Nu har jag fått skriva av mig, så nu tackar jag för mig..

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 10 augusti 2012 13:00



Japp om c:a 40 min är det dags att bege sig till jobbet då.

Men hann hitta lite fint till nya lägenheten innan, hade 50% på dyraste varan. 

Som skulle utnyttjas innan den 12:e, så det fixade jag såklart   .

 

Har ju sedan innan redan införskaffat lite till mitt nya sovrum, bla överkast, mattor, ljus stakar och sen texten "Sweet Dreams" att ha över sängen.

Här kommer bild på det...

 

 

 

Och har ju varit ute efter en gardin att matcha ihop med det, men det har liksom inte funnits någon.

Men så idag kom nya katalogen och där i fanns den. Ja allt i sovrummet går i plommonlila :)

 

 

 

Så nu är sovrummet helt klart och planerat, kommer bli super snyggt   .

Tycker jag iallafall..

 

Har även hittat lite nytt till badrummet som duschdraperi och sen 2 mattor...

 


        

 

Kommer bli snyggt tror jag, duschdraperiet år i dimlila. Väggarna är grå/lila i badrummet uppe, därav valet av färg......

Har även hittat en del nytt som ska vara i köket med som muggar, en elvisp, dukar mm..

Känns super att snart få flytta och nu känns det mer som ett hem, och man vill verkligen få det fint mm..

 

Jo just det, var ju hos bror och dem igår, passade även på att gå över till Jokers uppfödare och kika på hans bebisar. Då jag ska ha en av sönerna, dem var verkligen super söta.

 

 

Nej nu ska jag göra mig klar för jobbet.

Ha en fortsatt bra dag alla.

 

Hugs And Kisses

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards