En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Jenny - 7 juni 2015 23:18


Började dagen med en kort sväng med hundarna.

Vaknade redan 07.45, sjukt på en söndag.

Men skönt att man inte sover bort hela förmiddagen med.

Dock blev det ta det lugnt i soffan i väntan på att klockan skulle bli mer.

För att sedan gå ut och klippa gräset, hann framsidan innan det började regna.

Så då fick man ta en ofrivillig "paus".


Bror med familj kom förbi en sväng, jag fick bla skjuts till affären och dessutom krama på mina små favvo grabbar.

Vilket aldrig är fel liksom.


Sedan klippte jag klart resterande av gräsmattan och räffsade mm.

Blev bra varm av att ränna runt ute, men samtidigt skönt att pyssla mm.

Gäller ju att hålla efter på baksidan nu, så man ej får sådär vild vuxet igen.

Med tanke på att hyresvärden inte fixar det längre.

Men det gör mig inget, då jag som sagt tycker det är kul!


 


Tog ett välbehövligt glas juice när jag var klar, även sällskapet verkade sugna.

Tog en sväng med Baileys och sen blev det fika hos P.

För att återigen få lite mer regn, så blev lite små kyligt när vi satt där.


Väl hemma igen så blev det en sväng med Bella, var uppehåll och rätt fint då.

Men hann inte vara ute mer än kanske 10min innan himlen började bli svart igen.

Och vi hann precis busa lite på en väg som finns, innan det började dugg regna.

För att sedan bärja regna ordentligt, så då skyndade vi oss hem.

Hann bara vara ute ca 30min, men det fick räcka.


                             


Otroligt tacksam att jag satte på mig regnjackan innan vi gick.

Slapp man bli helt genom blöt iallafall, även om benen och fötterna var bra blöta.


Resten av kvällen har vi bara myst och kikat tv.

Och nu tänkte vi strax lägga oss för natten, imorgon ska fixas lite samtal mm.


Sen måste jag bara återigen säga att JAG ÄR SÅ LYCKLIG över vad som komma ska!!


Godnatt på er!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 7 juni 2015 10:04


 


Låt ingen få dig att inte uppfylla dina drömmar!

Deras elakhet mm beror oftast på avundsjuka och att dom är för "rädda" att själva följa sina drömmar.


 


En av alla mina drömmar slog in dagen då jag/vi skaffade Baileys.

Och inte en sekund har jag ångrat det.

I och med Bella så kom jag ännu ett steg närmare att uppfylla en annan dröm.

Och nu är "bollen satt i rullning" för att ännu en dröm ska uppfyllas.

Jag kunde inte vara en lyckligare tjej än vad jag är just nu.

Längtar som en tok och hoppas tiden flyger fram!


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 7 juni 2015 00:45


Då vädret varit lite trist idag och man blivit lite små kall efter promenaderna med hundarna, samt att skorna blev genom blöta sista svängen. Då jag gick i högt gräs osv.

Så blev det ett bad för min del efter middag och så, inte ofta jag tar ett bad.

Hade sällskap av Bella som tyckte det var lite konstigt att matte låg i massa vatten, med dessutom något vitt i (badskum).

Sen fick hon även syn på bad ankan som trilla i, som hon dessutom försökte "kidnappa" när den kom tillräckligt nära. När det ej gick så satte hon sig och stirra på mig, ungefär som för att säga " Är du inte klar snart?".

Första gången tror jag som jag klarade ligga över 30min, normalt sett ledsnar jag efter max 10min.


               


Sen så blev det bädda ner sig i soffan för att kika film.

Självklart i sällskap av pälsklingarna.

En sak är ju säker, gillar man inte närhet mm..

Ja då ska man inte äga amstaff, haft hundar innan av annan ras.

Men ingen som velat ligga så nära osv.


   


Alltid en av dom på en, denna kväll Baileys och en precis vid benen.

Mys tycker jag, men det är säkert inte alla som skulle fixa det.

Ikväll blev det filmen på 5an "The Terminal" med Tom Hanks och Catherine Zeta-Jones.

Den var faktiskt bra måste jag säga.


När den väl var slut, så blev det rastning av hundarna och sen sängen.


       


Så nu säger vi godnatt.

Hoppas på bra väder när man vaknar, för då ska det klippas gräs.


Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards