En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Jenny - 25 mars 2015 22:56



 


Sen jag bestämde mig för att kasta ut allt "skräp" och även folket som drog massa negativ energi av mig.

Istället njuta av livet, allt jag har och alla underbara människor i mitt liv.
Så har verkligen allt blivit så mycket bättre.

Jag vet att vi alla ej kan tycka, tänka lika om allt.

Samt att inge är felfri och alla kan vi göra misstag, men det gör inte att man behöver ta vilket skit som helst.


 

/\

|

|

Mitt motto och det funkar, inget kan dra ner mig.

Happy, happy och ännu mer happy.

Har en underbar familj och fantastiska vänner som faktiskt tycker om mig för att jag är jag.

Förr var jag den som ville vara alla till lags och trodde att man skulle tycka som dom runt sig.

Annars blev man inte "accepterad" typ.

J*vligt korkat jag vet, men man lär sig saker sålänge man lever.

Idag är jag "klokare", har min egen åsikt och står upp för den.

Kan även erkänna om jag har fel eller gjort fel, vilket jag är stolt över.

Istället för att bara rätta in mig i ledet som tidigare och vara någon "nickedocka".

Nu får man acceptera mig som jag är, eller så kan man strunta i det helt.

Din/er förlust inte min liksom.


Livet är för kort för att man inte ska njuta av det och vara lycklig.

Så jag tänker inte tillbringa det med folk som inte är värda det, eller göra saker jag själv ej vill.

Mitt liv som sagt, jag bestämmer och jag älskar det!


 


Mitt största mål just nu är att komma ner till den vikt jag var förut.

Jag är inget "gym freak" och tycker inte att träna är sådär SUPER kul.

Men jag har ändå tagit tag i det och börjat träna, vilket är ett steg i rätt riktning.

Samt att jag kan säga att det är kul, även om det inte gått så långt att jag säger SUPER kul.

Men jag känner att det får mig att må så mycket bättre och att det går åt rätt håll.

Även om det inte går kanon fort liksom, men det är ju bättre än inget.

Har ju världens bästa stöd runt mig och det gör ju att man orkar det lilla extra som krävs.



Hmm blev visst lite "djup" såhär på kvällskvisten.

Men så kan det vara ibland, mitt liv och mina tankar liksom.



Hugs And Kisses

Av Jenny - 25 mars 2015 22:29


 


Finns inget som gör mig så förbannad och ledsen, som personer som inte ser vad dom har osv..

Som är så sjukt otacksamma, istället för att vara tacksamma för det.

Finns ju dom som har det så mycket värre liksom, som inte ens har tak över huvudet.

Man ser enbart allt negativt i sitt liv, vad andra ej gjort/gör och ser minsta chans att trycka ner andra.

Hur kan man seriöst må bra av det liksom?

Att vara så ego så att man inte ens ser sina egna "fläckar", utan bara hur j*vla bra man är.

Samt hur synd det är om just lilla dig, för att den andre ej gjort just det man själv tyckte var viktigt.

Istället för att se allt annat personen ifråga gjort/gör mm..

Nej tragiskt och jag blir äcklad av det minst sagt.

Ingen är varken perfekt eller felfri, vi alla tycker olika om saker och ting.

Trist bara att vissa inte kan stiga ner från sina höga hästar och inse det.

Men en vacker dag vet man att dom kommer trilla av den där hästen och då kommer det göra grymt ont.


  


Hugs And Kisses






Av Jenny - 25 mars 2015 10:54



Lite kyligt ute idag, men har redan motionerat mina fyrbenta.

Först ut var Bella, blev nästan 1tim i skogen i sällskap av Sofie och hennes staffe tjejer.

Som alltid super trevligt för oss tvåbenta och mycket uppskattat av dom fyrbenta.


             


Freya fick bara i koppel, då hon som allt verkar har bebisar i magen.

Längtar tills UL på måndag, så man får veta ungefär hur många som gömmer sig därinne.

Håller alla tummar, tår och tassar här hemma.


Baileys har med fått komma ut en sväng nu, blev en ren koppel promenad för honom.

Kan ju inte bara få springa lös liksom, man måste ju träna på annat ibland med.

Han skötte sig perfekt, känns som han börjat komma ner på jorden igen nu.

Har ju varit minst sagt dryg ett tag, men inte lätt när Bella luktar gott.

Ena grann tiken löper och så är man i sin sista könsmognad.

Inte lätt att vara grabb då liksom, men nu verkar det som sagt som han börjar "finna ro" igen.


Nej nu måste jag sätta fart med det som ska fixas, innan plikten kallar.

Ha en fortsatt bra dag alla!


Hugs And Kisses



Av Jenny - 25 mars 2015 10:05



Var ju som sagt super härligt väder och blev träning, samt springa i skogen för Baileys.

Känns som man nog snart kan ta fram klövar mm och börja lägga viltspår igen åt honom.

Vilket jag ser fram emot och han älskar det, så då får man han lite trött i skallen med.


                                           


Blev 1tim sammanlagt och det var som alltid super härligt.

Han somnade gott när vi kom hem och jag kunde ta tag i att städa.

Även om man har korthåriga hundar osv, så kan jag säga att både dom och jag drar in en del nu när det tinat ute.

Vilket gör att man får städa ännu mer än innan, om man nu ej trivs när det skitigt då.

Men det gör ju ej jag, så då är det bara fram med snabeldraken och städa av.


Kvällen spenderades framför tv:n och kom i säng redan strax efter 22.


Hugs And Kisses


Av Jenny - 25 mars 2015 09:54



Underbart väder så gick ut och tränade lite med Bella.

Sen gick vi ner på ängen så hon fick springa av sig efter att ha varit duktig.

Var andra hundar därnere redan, men hon lyssnade perfekt som vanligt och brydde sig ej om dom.

Mattes duktiga tjej!


                             


Ska bli riktigt kul att ta ut henne i juniorklass, hon utvecklas super fint.

Sträcker lite extra på mig när man får beröm från diverse håll för henne.

Och vi får väl se om inte vintern släppt greppet om oss nu, så man kan få ett start datum på vår kurs.

Längtar som en tok!!!!


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards