En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Jenny - 7 mars 2015 23:39



Med andra ord inget toppen väder alls.

Fast efter att man klädde på sig för att ta en sväng med Bella, så blev allt ljusare oavsett.

Blev först lite bus och sen träning, som alltid super kul att träna med denna hund.

Hon har så fantastisk inställning och det gör det ju så mycket roligare.

Alltid med på "noterna" och svansen går som en propeller.

Idag var första gången som vi testade på fotgående helt lös, vilket funkade KANON.

Hon gjorde det som att hon inte gjort annat!!!!

Stolt matte, underbara lilla tjej!

Blev även lite träning på sitt stanna kvar, invänta att jag kommer tillbaka.

Samt sitt stanna kvar med inkallning och även det satt som gjutet.


                                                             


Jag själv har aldrig haft något direkt intresse för lydnad, mer än vardagslydnad.

Men tack vare Bella så finns ju ändå tankarna på att kanske träna på ordentligt.

Gå kurser och få mer hjälp med träning osv.

För att senare tävla lite, även funderingar på att testa på Rally-lydnad med henne.

Då hon tycker att det är så kul, så gör det ju allt så mycket roligare.

Vi får se vad vi hittar på, men något mer än "vänstervarva" blir det nog.


Baileys däremot tycker ju allt sånt där är super trist, han har varken intresse eller motivation till det.

Inte det rätta "drivet" kanske man kan kalla det.

Men snart är säsongen här och man kan lägga viltspår igen, såg ju nu att det börjat bli barmark där vi brukar lägga.

Så kanske skulle ta tag i det någon dag, så han får använda huvud och nos lite.

Det tycker han ju iallafall är kul.

Men idag blev det bara en koppel promenad, vi bara njöt av varandras sällskap.


     



Glömde ta någon bild när vi var ute, så fick bli när vi kom tillbaka.

Nöjd kille som spanar ut över grannskapet.

Han skulle bara veta vad vi ska göra nästa fredag, det han älskar!!!

Dels åka bil, men utställning står högst på listan för denna grabb.

Han älskar få all uppmärksamhet och att showa loss i vänstervarv, vilket även matte gör med honom i kopplet.

Allt blir så mycket lättare när man ser att hunden med tycker det är super kul.


Resten av kvällen har vi myst i soffan och bara kikat tv.

Japp dem får vara där, när jag säger att det är ok.

Vilket mestadels blir kvällstid och mys framför tv:n.

Dagtid tycker jag allt dem kan ligga på golvet eller i sina bäddar.


Allt som allt varit en bra dag och jag kan fortfarande inte sluta le efter träningen med Bella.

Hon må vara några cm för hög, men annars är hon snudd på perfekt i mina ögon.

Jag är SUPER nöjd med båda mina hundar, kunde inte fått två trevligare och som är bra fina att titta på.

Jag är rätt lyckligt lottad minst sagt!!!


Nu ska jag snart ta och krypa ner i sängen tänkte jag.

Genom täppt som man varit varje kväll nu ett tag, men hoppas det snart släpper taget helt om en.

På dagarna så är det helt ok, men kvällarna är som sagt hemska.

Men jag klagar inte, livet i sig är ju rätt fucking underbart just nu.


Godnatt på er och sovgott!!!


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards