En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under juni 2018

Av Jenny - 9 juni 2018 17:30


Idag när man klev av jobbet så bar det av för att göra om naglarna.

Skulle gjort det i onsdags, men det blev ombokat så blev idag istället.

Och jag är precis lika nöjd som senast.


 


Lite vardagslyx liksom!


 


Väl hemma så blev det en PW med mina grabbar.

Så skönt att röra på sig och snart har man nått sitt mål dessutom  . 

Även om det betytt att man fått förnya garderoben, då allt det gamla är för stort och man tappar dom byxorna idag. Så är det så skönt!!!


Ha en fortsatt trevlig lördag!


P&K


Av Jenny - 8 juni 2018 22:30


 

 

Ja då var det bara 86dagar kvar, sen åker man ÄNTLIGEN!!

Var ju trots allt 170 dagar till avresa när vi bokade, så har tickat på en del.

Ska bli så skönt och även j*vligt kul att få komma tillbaka.

Det är ju 4år sedan nu som jag var ner.

Hört att mycket har förändrats, men oavsett så är det nog samma härliga ställe.

Att man dessutom efter en del ändringar får åka i absolut bästa sällskapet gör det ju inte sämre.

Dessutom verkar de som vi gjort helt rätt att vänta till september med att åka.

Då sommaren här hemma är helt fantastisk nu.

 

Iallafall så jobbar man ju idag då, har gått bra som alltid.

Allt även här verkar ha fallit på plats och löst sig nu, så att man får tid att andas.

Så det finns liksom inget att klaga på, så skönt!

 

Nej nu ska jag borsta tänderna och bädda ner mig, man vet ju inte när h*n vaknar imorgon.

 

P&K

 

Av Jenny - 7 juni 2018 17:45


Idag har jag spenderat timmar hos bästa guldponnyn.

Tänk att konditionsträning kan vara så kul?!

Blev tömkörning i över 1tim idag, i sällskap av matte och hennes svarta pärla.

Förr red jag denna runda med Jack, idag joggade man och pw runt den med bästa shettisen.

Så kul då vi båda får ut något av det och så fick matten se en ny väg att rida.

Blev pyssel och mys när vi kom tillbaka, innan grabbarna fick gå ut i hagen igen.


   


Vi får väl se om jag får träningsvärk även denna gång, med tanke på att rundan dessutom blev längre. Eller om kroppen är mer van nu, så värt det oavsett.

Han ger mig så mycket glädje och kärlek denna ponny.


Nu ska jag ta en längre med mina 4benta grabbar här hemma, sen blir det ladda för dygnspass imorgon.


P&K

Av Jenny - 5 juni 2018 18:15


Ja idag vaknade man upp med träningsvärk från h*lvetet i rumpan...

Antar man kan säga att motionen igår tog en del och att man chockade kroppen lite.

Oavsett så blev det frukost och sen bussen till stallet.

Först 2km promenad ut dit från bussen, sen en sväng in till stan med matten till grabbarna.

Sedan pyssel och rask promenad med guldponnyn.

Även idag var matte och svarta pärlan med, underbart kunna göra det ihop.


Sen smörjde jag en del av hans läder i väntan på att hovis skulle komma för att fixa fötterna.

Som alltid lika trevligt när han kommer på besök och alltid en del att berätta.


   


P&K

Av Jenny - 4 juni 2018 16:45



Idag tog jag mig i kragen och åkte ut till världens bästa guldponny.

Insåg rätt snabbt hur mycket jag saknat det och nu blir det skärpning på den fronten.

Idag satte vi på hela körselen och tömkörde, i sällskap av matte med svarta pärlan.

Underbart var det och riktigt lös om lille R som tyckte det var så kul.

Han travade på med öronen framåt hela rundan, blev hällsätters rundan idag.

Och jag fick jogga på en hel del, så det blir motion för oss båda.


Två nöjda grabbar som sedan fick gå ut i hagen igen, får se vad vi hittar på imorgon.

Man är ju ledig även då, så självklart blir det ut till guldponnyn!


         


P&K

Av Jenny - 2 juni 2018 11:45


 

Alltså seriöst?

Hur kan man vara så puckad rent ut sagt att skicka ett sånt sms till mig?

När man innerst inne vet svaret dessutom?

Men "hissen fortsätter kärva" tydligen, men smörj den snälla!


Jag/vi fick ju ett gott skratt minst sagt, så ska väl säga TACK!


Nu dags göra sig klar för att dra iväg på dagens äventyr.

Ha en härlig lördag på er!


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards