En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 10 mars 2018

Av Jenny - 10 mars 2018 18:45


Som alltid en härlig dag i stallet när man kliver av dygnspass.

Jag jobbar ju fre och söndag denna helg, men har ju fantastiska människor runt mig som ändå gör det möjligt att ha Jack och dom andra.

Igår så fixade Elin åt Jack och jag hade ju som vanligt förberett allt som går, så det är ju ändå "enkelt" fixat liksom. Och på söndag har medryttaren honom, hon har honom 2 fasta dagar i veckan. Även då förbereder jag det som går, så även hon har det enkelt.

Idag så har solen skinit och det har varit en helt fantastisk vinterdag, jag har skottat och fixat i hagen.Inget måste, men jag gillar att dom har fria ytor att kunna röra sig på ute och inte bara behöver pullsa i massor med snö. Elin fick låna Jack och red ut en tur med Mie och hennes Weltino. 

Hade gått super bra och dom hade även fått till en härlig galopp uppe på åsen, märks fina killen börjat komma i ordentlig kondition. Samt fått upp en annan styrka i kroppen. Elin var helt lyrisk efter ridturen och vill gärna låna honom igen.


Tror många börjat inse vad jag ser i denna fantastiska häst, råder inga tvivel om att jag kommer att köpa loss honom när "foderåret" är passerat.

Jag ska bara få ihop summan, så glad att vi skrev in ett maxpris i avtalet. Annars hade han nog garanterat varit betydligt dyrare, med tanke på att han inte alls är samma häst som jag fick hem.

Men hade ju som sagt turen att få det inskrivet och det tack vare personer som tipsade mig om det. Då flera har vänner som haft på samma villkor som mig, foder för senare köp.

Men efter tiden passerat och dom lagt ner både tid, pengar osv på att träna och utbilda hästen.

Så har ägarn satt en summa därefter och det har då ej varit möjligt att köpa loss. Så jag är tacksam vi satte ett maxpris redan från början. Så man ej får en chock den dagen och inte alls kan köpa loss honom. För jag vill verkligen inte släppa denna underbara vän, jag kunde inte hittat mer rätt.


Ska även testa att rida lektion för Åsa och få hjälp med att lära Jack saker på rätt sätt. Då jag själv är en travnörd och lagt ex antal år på det. Så har jag helt tappat det man lärde sig på ridskolan mm. Men jag tycker ju att dressyr är så häftigt att titta på, när man ser att ekipaget dansar fram och jag vet ju att det är nyttigt även för hästen. Så då får man ta hjälp av någon som är mer kunnig och lära sig på nytt. Vem vet, man kanske blir så fast att man vill tävla lägre klasser sen. Vi får väl se, men vi ska lära oss lite grunder ihop iallafall.


HAr typ precis landat hemma efter middag ihop med mammsen. Idag lagade jag lasagnette och det var riktigt gott. Blev kaffe på maten och lite "tjatter", sen gick jag en promenad med Chip och nu precis kommit hem. Tänkte ta en dusch och sen blir det väl snegla lite på Mello finalen, bara för att liksom. Inte alls följt deltävlingarna, men kan ju kanske vara kul att se finalen iallafall. Så får man se vad vi skickar till Eurovision i år då, men har läst att Benjamin Ingrosso och Felix Sandman är favoriter iallafall. Jag personligen älskar Felix låt, men lite trist att skicka den balladen liksom. Benjamins låt är ok, kanske växer om man får höra den lite mer.

Är ju dessutom helt såld på Liamoss låt Last Breath, men den är inte heller gjord för Eurovision tycker jag. Men solklart grym låt!


Nej nu ska jag duscha och så får vi se sen då.

Bjuder på en film från när Jack fick njuta i solen utan täcke idag.

Han var så nöjd.


P&K
 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards