En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 8 mars 2018

Av Jenny - 8 mars 2018 19:15


Haft ont i ryggen sen några dagar tillbaka, så tanken var att bara ta det lugnt i stallet.

Men då det kommit en del snö osv, sedan jag var där i tisdags och det för att medryttaren har Jack på onsdagar. Så har ju snön drivit lite och jag tycker att vår övertråd börjar bli låg, då backen höjts en del pga all snö. Så jag bestämde mig för att stänga av elen och sen höja den runt om, så nu är den bra höjd igen. Jag satte den ovanpå alla stolparna, så nu ska grabbarna se den ordentligt.

Samt att jag fick röja lite is mm för att få fram vattenbaljan ordentligt, så att jag kunde tömma vattnet och fylla på med helt nytt rent.


Sen tog jag in Jack och tanken var ridtur, även om jag kände mig sliten.

Men så kom Elin så då frågade jag mest på skoj om hon inte ville rida honom på volten, då jag tycker hon verkar vara en bra och mjuk ryttare. Samt mer kunnig på att "jobba" hästen mer rätt osv, än vad jag är från ryggen och det ville hon.

Så vi sadlade mm och så fick hon hoppa upp, så gick vi ner.

Fick även sällskap av Åsa med sin lille guldponny Rummel och det var ju inget som störde Jack alls.

Han lyssnade och gick super fint för Elin, men hon fick kämpa lite för att få till galoppen.

Då han var lite trög och testade henne ordentligt om han kunde slippa undan.

Riktigt kul att se honom från sidan och fick massor av beröm från Åsa för honom, samt även Elin.

Plus att det väcker lite sug i mig att lära mig allt igen, då jag ser hur läcker och lättlärd Jack faktiskt är. Så vore ju kul kunna göra lite själv liksom.

Jack blev svettig så fick stå inne med fleecetäcke på sig ett tag innan han fick gå tillbaka ut i hagen igen. Mycket nöjd kille som fick jobba på idag.


   


Mamma hämtade mig i stallet idag, snäll som hon är och då hon inte behöver åka ut imorgon för att fixa åt Jack när jag jobbar. Då Elin mockar åt honom, så får han vilodag imorgon.

Kan vara skönt för honom, så får vi hoppas att det blir bra väder så han riktigt kan njuta.


Nu ska jag duscha och göra klart väskan inför jobb imorgon.

Ska ju ha med stallkläder mm som vanligt, då det blir stallet när man kliver av på lördag.


Så ha en fortsatt trevlig torsdag kväll på er.



P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards