En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 2 februari 2018

Av Jenny - 2 februari 2018 17:30


Härlig promenad med mammsen och grabbarna.

Baileys älskar ju all snö som vi fått och Chip tycker med att det är rätt kul.

Underbara mamma pullsade ut där det var helt orört sen innan. jag avstod då jag redan var kall sedan stallet pga pullsandet där.

Båda grabbarna följde efter, Baileys plöjde ju som ett lok och Chip han kämpade på han med.

 

Nu har jag kommit hem och tänkte ta en dusch, sen blir det fixa något att äta.

Svin hungrig verkligen, insåg jag inte ätit något alls idag.

Inte bra kanske, men men...

Sen blir det slappa och bara försöka ladda batterier inför dygnspass imorgon.

 

Ha en fortsatt trevlig kväll på er.

 

       

 

P&K

Av Jenny - 2 februari 2018 16:15


Idag gick bussarna igen och det var ju nice liksom, tyvärr var den jag skulle ta sen såklart.

Så det resulterade i att jag missade den från stan och ut till stallet.

Men jag fick åka med rara Åsa, så kom ändå ut som planerat.

 

Väl där så insåg man rätt snabbt hur mycket snö det faktiskt kommit ner...

Men dom hade plogat på bra och röjt runt stallet, samt i hagarna.

Jag är ju lite "skadad" så jag var ju trots plogat väg i hagen till vattnet, samt även vid grinden.

Så var jag ju tvungen att även skotta runt där Jack har sitt hö, så han slipper stå och stampa snö hela tiden liksom. Men det var ju helt frivilligt, så inte så att jag klagar.

Plus att jag även skotta lite mer runt vattnet och så gjorde jag helt ren baljan, så fick han nytt fräscht vatten. 

Sen gick jag in och skulle ta tag i boxen, trodde den skulle vara hemsk efter en hel dag inne igår.

Men det var super fint hos honom, så han verkar tagit det med ro.

Duktiga killen liksom.

Mer skit än vanligt såklart, men trodde det skulle vara mer kaos.

När jag var klar med det så blev det motion av Jack, massage och sen fick han gå ut igen.

Medans jag bestämde mig för att pullsa ut i den höga snön, längst ner i ena hörnet på hans hage.

För att fixa så att övertråden som hängde ner i snön, skulle spännas och bli isfri.

Så när jag var klar med det, var jag minst sagt iskall och snö täckt.

Men hans övertråd syns iallafall i hela hagen nu, så det var det värt.

 

Mamma var snäll och hämtade mig i stallet, samt att vi var förbi Håsta för att handla.

Så hade mitt paket kommit, så hämtade ut det med.

Tyvärr var det inte båda täckena, utan bara det ena.

Så har mailat dom om varför det andra ej fanns med...

 

Nu ska vi ut med hundarna på en sväng i snön, sen ska jag DUSCHA!!!

 

                   

 

P&K

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards