En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 1 februari 2018

Av Jenny - 1 februari 2018 16:45


Klass 2 varning och snökanon..

Ja imorse när man klev av jobbet så insåg man rätt snabbt att dom hade rätt angående vädret.

Snön vräkte ner och blåste som f*n..

Inga bussar gick, eller ja 2 stadsbussar kämpade på men ingen av dom som jag har användning av.

Så blev promenera till en av dom andra damerna i stallet och så fick jag lifta med henne dit.

Fick även lifta med henne tillbaka in till stan sedan, där underbara mamma hämtade mig.

 

Hästarna var intagna när vi kom och stod i sina boxar pga vädret, blåste en hel del minst sagt.

Men innan dom kom in så hade min lugna grabb tagit ett fint skutt ur hagen, kände visst inte för att vara ensam i busvädret.

Lugn och fin inne iallafall, blev en pyssel stund.

Samt proppa hönätet fullt så det håller honom sysselsatt tills det är dags för kvällsmaten senare.

Får väl se hur boxen ser ut imorgon när han stått inne sen 11 idag, hoppas innerligt att vädret lugnar sig så att samtliga får komma ut imorgon igen.

Och att man även kan motionera lite.

Snälla stallkamrater som tittade till honom nu på eftermiddagen och fyllde på vatten.

Allt var bara bra och han var fortsatt lugn.

 

Nu har jag själv precis varit ute på lite längre promenad med bästa pansargrisen.

Han ÄLSKAR verkligen vädret, massor med snö att busa i.

Bekommer inte honom det minsta att det blåser som det gör.

Måste säga att det var super mysigt när vi var ute, är man bara klädd för det så är det ju super vi vackert. Men det räcker med snö nu, gjorde de innan med.

Men nu är det liksom galet mycket ute.

Stor eloge till alla som plogar, skottar osv för att folket som behöver fram med bil eller gå.

Kan komma fram ens, fylls ju liksom på med snö hela tiden.

 

Bjuder på bilder från promenaden, syns inte hur mycket det faktiskt blåser eller snöar.

Men man ser att det är bra fint ändå!

 

                               

 

P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards