En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 26 januari 2018

Av Jenny - 26 januari 2018 18:15


Nu har missarna varit hemma några timmar och hur söta är dom inte?

Dock så visade det sig att det är två systrar, inte bröder som vi hela tiden trott.

Så istället för Joker och Bamse, som det var tänkt.

Så blev det en Tazza och Chilla som blev namnen.

Lite skeptiska på lakritsråttan och likaså han på dom, men det ger sig nog om någon dag.

 

       

   

 

     

 

Tazza är den blå/vita och Chilla är pälsbollen som är smoke färgad.

 

P&K

Av Jenny - 26 januari 2018 16:00



  Skönt att få vara utan täcket en stund   

 

P&K


Av Jenny - 26 januari 2018 15:45


Jag visste ju inte hur Jack skulle ta det att bli ensam igen..

Men han var lugn igår vid insläppet, samt att det syntes i boxen att han varit det inatt med.

Man såg att han legat ner och sovit, så han tar det med ro.

Han var så lugn och fin i hagen när jag kom ut till stallet med, plus att det är kalas väder idag.

Så han fick passa på att njuta utan täcke medans jag mockade hage, fyllde vatten och fixade boxen.

Vilket verkade uppskattat minst sagt.

Blev en ridtur och tror vi båda njöt lika mycket av det vackra vädret.

Var en nöjd och lika lugn kille som gick ut i hagen sen igen.

 

                 

 


Vid halv 2 kom mammsen och hämtade upp mig, så åkte vi för att köpa mat till Jack.

Samt handla lite åt oss själva och sen tillbaka ut i stallet.

Jag bar in fodret och sen var det ÄNTLIGEN dags att hämta hem Joker, samt brorsan Bamse.

Nu blev det inte alls som det var tänkt när vi kom hem, att Bamse skulle bo hos mamma och Joker hos mig. Samt att Baileys skulle kunna fortsätta välja själv vart han vill vara.

Han blev nämligen lite för "fastlåst" på dom 2 små och dom har ju noll hundvana.

Vilket gjorde att vi ej chansar sålänge dom är såhär små och mamma kände sådan oro med för att ha hundarna själv när jag jobbar. Samt ha en liten Bamse springa runt där hemma.

Så det blev att båda hamna hemma hos mig, så har Baileys en frizon hemma hos mamma.

Samt att vi slipper oroa oss att något ska hända, så testar vi sedan när dom blivit lite större.

Återkommer med bilder senare och ett till inlägg.

 

Ha en fortsatt bra fredag!

 

P&K

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards