En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 6 december 2016

Haft en super trevlig semester...

Av Jenny - 6 december 2016 22:30


Ja då var man hemma igen efter min lilla mini semester.

Åkte ju ner till min underbara vän Steph i torsdags kväll och där har jag varit tills det bar av hemåt idag. Blev massor med prat på torsdagskvällen, middag på Chop-Chop innan vi åkte hem till henne.

Ska berätta mer om vad vi haft för oss restwerande dagar.


Fredagen 2/12

Dags för utställning för Asko och Cockie, så klockan ringde 05. 

Så var det bara att göra sig klara och sen åka.

Otroligt kul att vara på utställning igen, men konstigt att inte ha min älskade grabb med mig.

Trevligt att träffa vänner som man ej sett på super länge och även att se hundarna live som man innan bara sett på bild.

Asko och Cockie fick bara VG idag, men stod som 2a i sina klasser.

Och dom skötte sig bra båda två, så tror Steph ändå är nöjd.

Kvällen blev lugn hemma med god mat och trevligt sällskap.


Lördagen 3/12

Klockan ringde återigen kl 05 och det var dags att bege sig till Stockholm igen för utställning.

Svensk vinnar utställning stod på agendan och samma hundar som igår från Steph, men idag var även Baileys son Rocky anmäld. Äntligen skulle jag få se honom live, inte gjort det sedan valparna var 8v och nu är dom ju över året.

Trevlig hane, men lite väl rund och omusklad för min smak.

Samt att det märks att han behöver ringträning innan det blir dags nästa gång, men det ska nog gå bra.

Idag fick Asko EXC, Cockie VG och likaså Rocky.

Kvällen blev lugn i trevligt sällskap.


Söndag 4/12

Idag var det iallafall lite längre som vi fick sova, men klev upp vid 09.

Sen var det packa in det sista i bilen och bege sig mot loppis.

Och jag är förundrad över hur mycket skit många försökte sälja.

Men det är väl tur att inte alla gillar samma saker med liksom.

Steph fick mycket sålt, mestadels av alla nya barnkläder som vi hade med oss.

Vilket jag förstår för dom är verkligen SUPER fina, hade själv köpt om man hade små barn.

Kul med kläder som inte alla har liksom, då dessa är från Portugal.

Kvällen sedan så var vi båda rätt "döda" efter helgens bravader, så bleb mest softa framför tv.

Samt Taco till middag och det var MUMS.

Men man var ej uppe länge.


Måndag 5/12

Planen för dagen var att bara ta det lugnt och slappa, vilket vi gjorde.

Sedan blev det en sväng in till Enköping för att handla kattsand mm.

Egentligen skulle vi åkt till Arlanda ikväll med, men pga oväder så blev planen försjukten tills imorgon. Och jag som gått och längtat så mycket, men fick snällt hålla mig en dag till.

God middag och sen blev det återigen att bara ta det lugnt.


Tisdag 6/12

ÄNTLIGEN var dagen här när det som jag längtat efter skulle komma.

Vi fixade lite hemma på förmiddagen, jag packade ihop mina saker.

Samt packade in Bumbi i bilen, nämligen så att hon flyttar tillbaka till oss nu.

Mamma vill så gärna ha en egen hund, som hon känner att hon bestämmer över och att det är hennes. Så jag har köpt Bumbi till henne i julklapp. Ja alltså hon vet ju om att Bumbi kommer hem, då hon gärna ville det. Och då sa jag att hon får henne i julklapp av mig.

När allt var klart och vi var inpackade i bilen, så bar det av mot Arlanda.

Nu var det äntligen dags att få hämta min nykomling.

Nämligen en liten chihuahua kille från Ryssland, som kommer att kallas "Chip".

Mer info om honom kommer senare.

Sedan så körde min underbara vän till Gävle, där vi mötte upp mamma och Annica.

Meningen var att jag skulle åkt tåg hem, men i och med att Bumbi skulle med nu också.

Plus packning och Chip, så blev detta lättare.


Resan gick bra och nu är jag då alltså hemma igen.

Var så skönt att få träffa Baileys och Lava igen, även om man nu ej kan ha alla tillsammans.

Då Lava börjat löpa med, men dom har båda fått hälsa på Chip och det gick hur bra som helst.

Samt att Baileys fick träffa sin dotter Bumbi på sista promenaden för idag.

Och har nog aldrig sett honom så glad över att träffa en annan hund, så tror han uppskattar hon är tillbaka.

Chip har funnit sin plats direkt och är verkligen hur cool som helst.

Är som att han alltid varit här med oss.


Nu ska jag slappa lite i soffan innan det är dags att sova.

Bjuder på en film från när Chip var 8v, han är ju så fiiiiin!!!!!



   


Fortsatt trevlig tisdag på er och godnatt!



P&K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards