En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Jenny - 11 juli 2016 22:45


Lite "bitter" för att jag ej anmälde och åkte med Baileys till Alfta i helgen.

Men anledningen var ju att suget inte riktigt fanns, samt att man skulle jobba.

Men såhär i efterhand så är det surt minst sagt.

ÄNTLIGEN en domare som inte vill ha dom höga "hästarna" till amstaff och som vet hur en amstaff ska se. 4 av 15 anmälda fick EXC bara, vilket jag anser är helt rätt om man ej har önskvärd manhöjd mm.

Mer domare som tar fram mätsticka, så skulle mycket av "problemet" försvinna med att rasen börjar bli så hög.

Så denna domare tänker jag lägga på minnet, mycket bra val av BIR/BIM av henne.

Fina, rastypiska hundar!


Har varit ut sista svängen med Baileys nu, regnet öser ner.

Men var ändå rätt mysigt och nu tänkte vi lägga oss för natten.



 


Så godnatt på er.


P&K

Av Jenny - 11 juli 2016 19:30


Helgen har man som sagt jobbat då, först 17-10 i fredags och sen 10-08 igår tills idag.

Gått bra och jag trivs minst sagt lika bra än.


Lite trist att man missade bröllopet i helgen, men av bilder mm att dömma så var det en mycket lyckad dag/kväll.

Lyckönskningar till M & Ö   


När jag kom hem imorse så fick Baileys frukost och promenad.

Sedan var det dags för tvättstugan, lite drygt att inte torkrummet funkar än.

Men tacksam att avfuktaren ställts dit så att man ändå kan hänga sådant som man ej vill tumla.

Och att det faktiskt torkar igen, så sjukt drygt när man måste hänga i lägenheten.

Inte direkt plats för det.


När tvätten var klar så tog jag en promenad med Baileys, mamma och Freja.


 


Som alltid trevligt och hundarna uppskattar varandras sällskap,

Baileys är 100% sitt gamla jag igen nu och jag njuter av det.

Märks att flytt osv gjort oss båda så gott, min bäste vän!


 


Blev städning och lite små fix hemma sedan, för att även slappa när det var klart.

Mammsen bjöd på middag ikväll i form av taco, som alltid gott.

Pratade lite och självklart kaffe på maten.


Nu har jag duschat och tänkte inta soffläge i sällskap av bästa grabben.

Regnar ute, så risken finns att vi kommer bli lite blöta sista svängen sen.

Men vad gör väl de?


Ha en fortsatt trevlig måndagkväll på er.

Imorgon väntar dagpass 8-17 för denna tjej, men sen ledig onsdag och då får man sällskap   .



P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards