En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under april 2016

Av Jenny - 3 april 2016 21:00


Igår blev det en promenad till mammsen då, för att lämna pansar grisarna och sen dra till jobbet 17-10.

När man klev av imorse så for jag hemåt, fixade lite och sen en dusch.


För att sedan promenera till mamma, tanken var att gå senare på eftermiddagen.

Men då vädret var helt fantastiskt, så valde jag att gå tidigare.

Så kunde man hjälpa henne att göra "vårfint" ute, hon får ju så ont om hon ska fixa allt själv med.

Vilket gör att man självklart hjälper henne, sen är det så härligt att fixa ute när solen skiner mm.

Räffsade av hela gräsmattan och gjorde inhängnaden större igen, har ju bara haft en liten över vintern. Så nu finns det gott om plats för gänget att busa igen.

Ska på lite gräsfrön där poolen stod förra året, sen ska utemöblerna och grillen stå där.

Hjälpte henne även att köra grus till däcken som hon ska plantera blommor i.

Kommer bli kalas fint hemma hos mammsen.

Underbart att bo där sommartid, som tur är kan man gå över och njuta när man vill.

Men så skönt att inte bo i det kvarteret 24-7 längre.


På kvällen så blev det taco till middag och så nya Beck filmen.

Mysigt och trevligt, som alltid i mammas sällskap.

Tack världens bästa mamma för en kanon dag och kväll.


Sedan promenerade jag och pansar grisarna hem.

Nu har vi intagit soffläge och tänker bara slappa innan det är sovdags.


 


P&K








Av Jenny - 1 april 2016 19:30


Mammsen kom förbi när hon ändå skulle cykla till affären.

Så vi gjorde sällskap dit och sen blev det hem hit för kaffe.

Hon cyklade sedan hemåt och jag satte igång att tvätta, ville köra alla lakan.

Så att jag kunde tumla dom, blir såpass mycket mjukare då än när dom fått hängtorka.


När det var klart så fick pansar grisarna sin middag och sen blev det promenad.

Underbart härlig sväng blev det och var en lycklig Baileys som fick ta sitt första "dopp".

Eller ja han fick bara plaska med benen, då jag tycker att det fortfarande är lite väl kallt i vattnet.

Men det var han som sagt mycket nöjd med, Cockie var inte lika övertygad om att det skulle vara kul. Men hon gick till slut i med tassarna och tyckte väl att det var rätt ok.

Otroligt mysig kväll, solen skiner och rätt skönt ute. 


   

 

                                                           

 


Nu blir det slappa resten av kvällen.

Planen var ju ledig helg och taco, samt filmkväll imorgon.

Men får hoppa in och jobba 17-10 imrogon, så får bli på söndag istället.

Så det blev som sagt ingen ledig helg denna heller, vet inte ens när jag hade en sist.

Men extra tider är väl aldrig fel det heller, så blir promnera till mammsen med pansar grisarna imorgon. Innan det är dags att dra till jobbet som sagt.


Men nu blir det soffläge och mys.

Ha en fortsatt bra kväll på er.


P&K

Av Jenny - 1 april 2016 13:15


Vaknade vid 09, så idag blev det lite sovmorgon för oss.

Gav Baileys och Cockie sin frukost, sen blev det morgon promenad.

Sen inväntade jag Michelle, Keiron och Tony.

Så blev det en promenad över till mamma, så att Bumbi och Tony kunde få leka.

Valde att lämna pansar grisarna hemma, så dom skulle få busa själva.

Gick upp i skogen och det var uppskattat, sedan hem till mammsen för kaffe.

Fikade, pratade och jag hjälpte mamma med lite små fix.

Innan det var dags att promenera hemåt igen, Keiron ska ha en eloge som orkade med allt promenerande. Han är ju bara snart 3 år gammal liksom.


   

                                                                     


När jag kom hem så tog jag pansar grisarna på en sväng direkt.

Underbart väder så man skulle ju kunna vara ute hur mycket som helst.


 


Nu blir det lite fix här hemma och bara njuta av att vara ledig.


P&K


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards