En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under april 2016

Av Jenny - 15 april 2016 23:04


Inatt jobbade man igen då, så gick till mammsen tidigare igår.

Så att man kunde hjälpa henne att röja det sista i trädgården, hon kommer få så fint!

Så nu blir det jord mm i början av nästa vecka, sen så är det bara börja sätta blommor mm.


Gick bra att jobba som vanligt, men man fick en smärre chock när man slog upp ögonen imorse och det var vitt ute igen. Snacka om galet!!!!

Men som tur är försvann det ju snabbt igen.


Haft en lugn dag efter att jag hämtat pansar grisarna hos mamma.

Kännt mig lite "hängig" och haft huvudvärk till och från.

Antar att det beror på vädret, då det var allmänt kaos hela dagen.

Sol, regn, sol och så lite mer regn osv.

Men har ju ändå blivit promenader osv med grisarna såklart, men annars mest softat inne.


 


Iallafall så blev jag super glad när jag hämtade posten idag och fick se att lapparna äntligen kommit.

Är ju tyvärr så att många som bor för samma hyresvärd och som har hund.

Inte förstått detta med koppel att ha en inhängnad, eller att för den delen plocka upp efter sin hund.

Sjukt att det egentligen ska behöva påpekas, men nu kom då denna lapp.


 


Eftersom det inte hjälper att man pratar med ägarna, ja vissa lägger man inte ens den energin på.
Då dom alltid vet bäst oavsett, men dom som man ändå försökt att prata med.

Dom har ju inte förstått alls, så det kanske blir ändring nu när dom fått lapp från hyresvärden.

För man får ju anta att dom är läskunniga, så vi får la se om det blir ändring nu då.


Ikväll så fick man besök av mammsen och familjen tok, taco middag tillsammans.

Trevligt att alla kika förbi, efter det så promenerade jag med mammsen hem med pansar grisarna.

Drack en go kaffe, mös med bumbibjörnen och sedan tog jag grisarna för att gå hem igen.

Dom somnade nöjda och jag tog en dusch, innan vi intog soffläge resten av denna kväll.


Jo just det, höll på att glömma.

Fick ett mycket intressant mail igår, pratade sedan med vederbörande med.

Så nu är det planer och även bokat till hösten, känns kanon bra!!!!

Mer info kommer senare, men mycket lovande och spännande.


Är ju ledig till söndag eftermiddag nu, då är det dags för 16-09 igen.

Så vi får se vad man hittar på imorgon.

Och sen är det äntligen 18e och måndag!!!!

Då kommer äntligen min mycket saknade vän på besök, ska bli så kul!!!!


Men nu ska jag kika lite på nätet och sen blir det sova.

Pansar grisarna har varit ut sista svängen och snarkar redan gott.


Godnatt & Sovgott på er.


P&K

Av Jenny - 13 april 2016 20:49


Dagen började ju med fin fint väder.

Så innan lunch tog jag mig en jogging tur med svarta pärlan.

Hon har inte riktigt förstått det roliga med det än, men det kommer nog.

Oavsett så var hon iallafall super duktig och jag är så glad att video "funktionen funkar igen.



 

Är riktigt skönt att vara igång och jogga igen.

Visst det handlar inte om en mil eller så, men oavsett bättre än inte alls liksom.



Sen var det dags för lunch för min del efter att ha fått vila lite.

Efter det egentid med bästa grabben, blev både bus och lite träning.


                   


På eftermiddagen sedan kom mammsen förbi, skulle låna busskortet.

Då hon skulle till stan för att vara barnvakt, medan "päronen" var på möte.

Så vi drack kaffe och jag hade dessutom tvätt tid, så körde igång första maskinerna.

Följde mammsen till bussen sedan, Cockie fick följa med.

Sedan blev det invänta att tvätten skulle bli klar och köra nästa maskiner med.


När det var klart var det dags att ge pansar grisarna sin middag och sedan gå promenad.

För att sedan ta mammsen cykel hem till henne, för att ge bumbibjörnen middag och rasta henne.

Självklart blev det även lite bus ute med "kongen".



 

Mycket uppskatta och sen cyklade man hem till pansar grisarna igen.

Vi gick och mötte mammsen när hon kom med tåget, för att sedan ta en kaffe här innan hon cyklade hem till Bumbi.


Nu har jag duschat och intagit soffan med sällskap av dom bästa.


 


Så önskar er en fortsatt trevlig kväll.


P&K


Av Jenny - 10 april 2016 13:15


Pansar grisarna fick sin frukost och morgonsväng när vi vaknat.

Sedan plockade jag lite hemma, innan vi klädde oss och gick till mammsen.

Fantastiskt väder idag så tänkte passa på att hjälpa henne lite ute i trädgården.

Gänget fick vara ute och busa medan vi fixade.

Började röja buskar mm på baksidan, så nu kommer "tomten" bli större och så nice när det är klart.

Hann inte med allt så får fortsätta en annan dag, ska ju och jobba strax.

15-09 står på agendan, hundarna blir hos mammsen som vanligt.

Så kommer jag tillbaka imorgon när jag slutat, fixar lite mer ute om vädret är bra.

Sen hem och byta om mm, innan jobbet kallar några timmar på eftermiddagen med.

Pansar grisarna blir kvar hos mamma till tisdag förmiddag, då jag kommer hem sent imorgon kväll.


Lite bilder från idag på gänget.


                                   


Nej dags göra mig klar och promenera till bussen strax.

Ha en fortsatt trevlig söndag på er.


P&K

Av Jenny - 9 april 2016 22:04


Fick en smärre chock när jag vaknade imorse, eller man kanske borde säga i förmiddags.

Klockan var nämligen 9.30 när jag öppnade ögonen, så snacka om sovmorgon.

Har ej sovit så länge sen man började jobba igen, så man kanske behövde de.

Sedan blev de som vanligt direkt en morgon sväng med pansar grisarna.

Sen hem och dricka kaffe.


Mammsen kom förbi mitt på dagen, efter att jag mötte henne i affären.

Det blev även så att hon stannade på lunch, då vi skulle kika en sak bara personen ifråga kom hem.

Men när vi fått kika och fundera lite, så insåg man ju att det vore ett dumt beslut.

Så blir att avvakta med det, sedan cyklade mammsen hemåt.

Och det var dags för mig att tvätta.

Skönt att man har nära till tvättstugan, så man slippet "konka" så långt.


När det var klart så bestämde jag mig för att ta pansar grisarna och gå till mammsen.

Så vi bestämde oss även för att äta middag ihop, taco såklart.

Men först så gick vi en sväng till skogen med Baileys och Bumbi.

Så charmigt att se pappa och dotter leka, värmer lite extra i hjärtat.

Bumbi fick även testa på att leta efter mamma för första gången, vilket hon redde ut direkt.

Vår duktiga lilla bumbibjörn, ska snart börja lägga spår igen med.

Klövar har vi, så ska egentligen bara ta oss tid att göra det.

Kommer nog uppskattas massor av gänget.


                                      


Filmade med, men tyvärr kan jag ej lägga upp film av någon anledning :/..

Vi åt sedan middag och såg en film innan jag och pansar grisarna begav oss hemåt.

Valde att jogga idag med och det gick ju fin fint även denna gång.

Men som sagt tyvärr får jag ej upp filmer, så j*vla trist.


 


Nu har jag duschat och vi gar intagit soffläge.

Grisarna snarkar nöjda och jag kikar film, bra avslut på denna underbara dag.

Imorgon är det jobb som gäller igen, så blir lägga sig när filmen är slut.


P&K



Av Jenny - 8 april 2016 13:15


Tog bussen hem och promenerade till mammsen efter jobbet.

Drack lite kaffe, pratade och sen gick jag hem med panar grisarna.


Mamma och Bumbi kom förbi innan lunch, återigen blev det kaffe och en hel del prat.

Bumbi var super duktig och slappade i hundbädden.


 


När mammsen och BUmbi skulle gå hemåt, så tog jag med Baileys för att gå med en bit.

Vi gick så dom fick busa loss lite på lilla täckten tillsammans.

Som alltid mycket uppskattat.


                                       


Innan vi delade på oss och vi gick hem till vårat.

Så passade mammsen på att träna stå med Bumbi utomhus, första gången och båda var så duktiga.

Måste säga lillan är bra läcker!!!!!

          


         


Ja hon står ej helt 100% perfekt, men jisses vad jag gillar denna lilla tjej.


Nu ska jag ta en sväng med svarta pärlan, Baileys somnade gott direkt när vi kom hem.


Ha en fortsatt bra dag på er.


P&K

Av Jenny - 7 april 2016 12:45


Sitter hemma hos mammsen just nu, ska iväg och jobba 15-08 sen.

Känns lite skumt att man varit ledig så många dagar nu.

Så skönt att få jobba lite igen.


Jag gick hit tidigare så tog vi en sväng i skogen med gänget.

Mycket uppskattat av alla tre, längesedan man gick här uppe i skogen med.

Blir ju inte att man går dit efter flytten liksom, har ju nya vägar nu som vi går.


Storm trivs verkligen med flytten, allt är så mycket bättre.


Nej nu blir det kaffe och sen mer mys med bumbubjörnen innan man ska gå till bussen.

Gäller passa på liksom.


P&K

Av Jenny - 6 april 2016 14:15


Började dagen med en morgon promenad i spöregn.

Usch så trist väder så man vill kräkas, men bara ta på regnkläder.


Slappade i soffan sedan, innan jag tog svarta pärlan för att gå ut och träna lite.

Hon är ju så duktig   .

 


Städade av lite inne sedan och sen blev det en sväng även med Baileys.


Blev uppehåll nu så jag tänkte ta en längre sväng med båda, så att dom även kan få busa av sig.


Höll på att glömma, men vår svarta pärla blir ju hela 10mån idag.

Tänk att hon snart blir 1år gammal, tiden går så fort.


 


Nej ska bege oss ut nu så att vi förhoppningsvis slipper regn denna promenad iallafall.


P&K

Av Jenny - 5 april 2016 23:04


Har varit riktigt trist väder idag, regn till och från hela dagen.

Men ändå fått dagen att gå.

Vet ej om vädret tycker att 5/4 är en lika skit dag som mig.

Idag är det nämligen 11 år sedan min älskade lillebror lämnade oss.

Går inte en dag utan att man saknar honom, men just denna dag är det aningen värre.

Tänk om man kunde vrida tillbaka tiden och förändra allt.

Det hade varit något det, men men..


Fick lunch besök av mammsen, som alltid lika trevligt.

Även Michelle kom över och drack kaffe med oss.

Sen gick jag och hundarna med henne en bit när hon skulle cykla hem.

Innan vi gick hemåt igen och bara slappade.

Äntligen så hade Baileys nya sele kommit i lådan, som jag längtat.

Föll som en fura direkt jag såg denna "limited edition".

Passar honom perfekt och färgen är lika nice som jag trodde.


 


Bror ringde på eftermiddagen, tyckte att vi skulle käka middag ihop här.

Så han, pojkarna och mammsen kom över.

Lollo är på kurs nere i sthlm, så därför var hon ej med.

Blev taco och som alltid lika nice att umgås med familjen.


Blev en kvällspromenad med pansar grisarna när dom åkt.

Efter det så har vi bara slappat i soffan och kikat på tv.

Lugn och mysig kväll.


   



Nu har vi även varit på sista promenaden för ikväll och jag ska strax krypa ner för natten.

Höll på glömma, fick ju ett mycket glädjande besked idag.

Jag har ju vetat om att det kommer hända i vår, eller ja i april.

Men ej när, men idag fick jag ett datum när min underbara vän Nataly kommer hit.

Är bara över dagen, men det ska oavsett bli så jävla kul.

Inte träffat henne på över ett år nu, sen hon valde att packa väskan och pröva sina vingar utomlands.

Visst vi pratar typ dagligen på FB osv, men det är ju ändå ej samma sak.

Så det ska bli så satan kul!!


Men nu sä ska jag stänga av denna "dumburk".

Så godnatt på er.


P&K



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards