En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 20 april 2016

Av Jenny - 20 april 2016 22:57


 


När man slog upp ögonen på jobbet idag så var äntligen solen tillbaka.

Ja det visade sig att när man väl kom ut och promenerade ner för att invänta bussen, att det  blåste en hel del.

Men vad gör väl det, livet i allmänhet är ju helt fantastiskt minst sagt.


Gick hem till mammsen, drack kaffe och sedan hjälpte jag henne att lägga ut jord.

Samt att slänga på gräsfrön osv, så nu är det bara blommorna som ska ner nästa vecka med.

Hon kommer få det fin fint när allt är klart som planerat.


Sedan promenerade jag och pansar grisarna hem till oss.

Då hade det slutat blåsa och var bara super skönt ute.

Cockie fick en tennisboll att bära på av mamma, då fröken gärna bär på något och därmed slipper jag hålla stenkoll på vad hon stoppar i munnen.

Hon älskade sin uppgift och bar den hela vägen hem, så nu ligger den i hallen i väntan på nästa gång.


   


Hade tvätt tid mellan 12-15 så det sysselsatte mig.

Och sedan var det dags att ta bussen in till Hudik, lite fix innan go middag på Oleary's.

Mycket gott var det och trevligt sällskap.

Efter några timmar så blev det tåget hem igen och resten av kvällen har bestått av mys med pansar grisarna.

Har precis varit ute sista svängen med dom med, så snart blir det sova.


Jo idag blir Bumbi 8mån, på bilden bara 8v och vi var på väg hem med henne.

Så grattis till henne och syskonen, snart juniorer!


 


Jo just det, idag fick vi "breven" angående våra hyror som dom pratade om på mötet i torsdags.

Har ju varit orolig att min skulle höjas, då det för vissa skulle innebära höjning och för vissa sänkning.

Tycker liksom redan att min är svin hög.

Tydligen har dom själva med kommit fram till detta, då jag fick sänkning.

Så 2016 fortsätter att vara ett toppen och tur år för mig.

Men hört att inte alla hade samma "tur" och jag måste erkänna att vissa är det rätt åt. 

"What goes around comes around" som man så vackert säger och karma slår alltid tillbaka.


 


Så skrattar bäst som skrattar sist liksom.


Jo så har jag ju varit lite irriterad över att man ej fått lönespecifikationen.

Pratade med en vän/kollega tidigare ikävll som sa "titta i skräp posten, den kan hamna där ibland".

Ja och mycket riktigt där fanns den, lönen var så mycket bättre än jag gissade på.

Helt klart värt allt slit och hårt arbete som man gjorde i mars.

Mycket nöjd är jag.

Fast snart slipper man oroa sig och "slåss" om tider, samt hoppas på att folk ska bli sjuka.

I och med att man har egen rad från första veckan i maj och därmed månadslön, så nu vet man att det är på det "torra".

Dessutom super nöjd med schemat, passar som handen i handsken.

Allt liksom bara faller på plats!


Men nu ska jag snart krypa ner för natten, imorgon väntar jobb några timmar på kvällen.

Så hoppas på härligt väder imorgon med, så ska det bli långpromenad med pansar grisarna.


Godnatt & Sovgott på er.


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards